Šanca na úspech v gastronómii

Vášeň pre jedlo a kvalitu / Budúci franšízanti Burrito Loco by mali mať manažérske schopnosti, byť finančne stabilní a zdieľať s vedením konceptu základné hodnoty ako sú vášeň pre jedlo, kvalitu a zákaznický prístup.
Nedeľa
21.03.2021
Franšíza Burrito Loco sa chce rozšíriť z Prahy aj na Slovensko. Koľko bude stáť franšízantov vstup do podnikania s touto značkou?
 

Prvá pobočka tohto franšízového konceptu otvorila svoje dvere zákazníkom v centre Prahy v roku 2012. Odvtedy sa sieť u našich západných susedov rozrástla na 9 pobočiek, 3 z nich sú prevádzkované franšízovými partnermi. Všetky fungujú na území hlavného mesta. Podľa vedenia siete chcú expandovať do ďalších lokalít. „Okrem rozvoja na českom trhu sme pripravení rozšíriť prostredníctvom franšízových partnerov náš koncept na susedné Slovensko. Aktuálne hľadáme franšízantov v Bratislave, Košiciach a ďalších veľkých slovenských mestách,“ hovorí spolumajiteľ Burrito Loco Jan Matoušek.

Vstupný poplatok za licenciu Burrito Loco bude stáť franšízanta 10 až 20 tisíc eur. Musí byť tiež pripravený investovať minimálne 80 tisíc eur do svojej novej pobočky. Pravidelný mesačný franšízový poplatok sa pohybuje od 5 do 9 % z čistých predajov. Franšízanti každý mesiac hradia tiež 800 eur za služby manažmentu. Táto suma pokrýva náklady spojené s manažérskou podporou zo strany centrály, licenciu na účtovný pokladničný software a help desk a tiež mesačné audity a analýzy. Franšízor upozorňuje, podmienky sa snažia vždy pre každú lokalitu nastaviť individuálne tak, aby bola prevádzka franšízanta už od začiatku zisková.

Podpora centrály

Poskytovateľ licencie hľadá vo svojich budúcich franšízantoch podnikavosť, pracovitosť, vášeň pre TEX-MEX kuchyňu, a hlavne schopnosť dotiahnuť rozrobené veci do konca. „Našou výhodou je, že nepotrebujeme dlhoročné skúsenosti v gastronómii, aj keď sú samozrejme plusom. Náš koncept je pripravený tak, že kuchársku stránku podnikania máme na starosti my cez dodávky kľúčových surovín, ktoré pripravujeme podľa našich receptúr centrálne, čo zároveň zaisťuje rovnakú kvalitu a chuť na každej z našich prevádzok,“ vysvetľuje Jan Matoušek s tým, že franšízor svojim partnerom pomáha aj s ďalšími aspektmi franšízového podnikania ako je napríklad nájdenie vhodného priestoru, zariadením či komplexným zaškolenie.

Záujemca o franšízu si môže vybrať z niekoľkých typov pobočiek, ktoré by chcel pod hlavičkou Burrito Loco prevádzkovať. Líšia sa svojim umiestením. V centre mesta či v inej frekventovanej lokalite je to Street Bistro, v prípade obchodných centier je vhodný formát Food Court. Príležitosť stať sa súčasťou tejto progresívnej značky majú aj majitelia už fungujúcich reštaurácií. „Vytvorili sme nový koncept franšízovej spolupráce s pracovným názvom „ghost kitchen“, kedy náš koncept ponúkame už zavedeným gastro podnikom, ktoré majú záujem o rozšírenie portfólia napríklad na rozvozových profiloch. Týmto spôsobom môžu napríklad existujúce reštaurácie lepšie vyťažiť personál a získať dodatočnú klientelu s minimálnymi investíciami,“ dopĺňa Matoušek.

Podľa neho je aj v súčasnosti vhodná doba na rozbehnutie vlastného podnikania v odbore gastronómie, obzvlášť v momente, keď je podnikanie založené hlavne na službe take-away, čo je prípad práve Burrito Loco. Na trhu sa totiž objavilo veľa zaujímavých obchodných miest, ktorých bolo v minulých rokoch nedostatok. Aj situácia na trhu práce sa samozrejme zlepšila v zmysle dostupnosti personálu. Pre toho, kto chce v tomto sektore podnikať dlhodobo a dokázal sa vysporiadať s ťažkou situáciou posledného roka, má táto doba teda aj svetlejšie stránky.

Inšpirácia z ciest

Za vznikom Burrito Loco stoja dva Američania žijúci v Prahe, Glenn David Spicker a Scott Anthony Kelly. Bohaté skúsenosti z gastronómie a z ciest po Južnej Amerike na strane Scotta a podnikateľský drive Glenna viedli k vzniku už spomínanej prvej pobočke na pražskej Mastnej ulici. „V ich presvedčení, že našli unikátny koncept, ktorý na scéne českej gastronómie doteraz chybal, ich už skoro po otvorení prvného Burrito Loco v blízkosti známej Dlhej ulice v Prahe utvrdili rady hostí,“ dodáva Jan Matoušek.

V súčasnosti je možné reštaurácie Burrito Loco označiť za ambasadorov TEX-MEX kuchyne v Česku a na Slovenku. Medzi hlavné produkty, ktoré majú zákazníci možnosť ochutnať, patria tradičné pokrmy z južnej časti USA a hlavne severnej časti Mexika ako sú burrita, quesadilly, tacos, nachos, ale aj šaláty bowly, polievky. Vyberú si nielen milovníci mäsa a pikantných pokrmov, pretože pre všetky jedlá je možné zvoliť rôznu intenzitu pálivosti, rôzne druhy mäsa, alebo vegetariánsky či vegánsky variant. Dôraz je kladený hlavne na čerstvosť a poctivú prípravu surovín pri zachovaní typických chutí. Portfólio je pravidelne rozširované o inovácie, napr. o limitované edície, a tiež o ponuku balených mexických produktov ako sú napríklad salsy, chilly omáčky, chipsy alebo nachos.

Franšízový spôsob rozvoja siete nebol zvolený náhodou. Podľa majiteľov konceptu ide o ideálne riešenie, pretože motivovaný lokálny prevádzkovateľ dokáže oveľa lepšie riadiť svoju pobočku. Ako z pohľadu oslovených cieľových skupín v danej lokalite, tak z pohľadu každodennej kontroly dodržiavania pravidiel konceptu, ktoré by bolo na diaľku z centrály obtiažnejšie.


Na ceste za domáce hranice / Vedenie konceptu Burrito Loco hľadá nových franšízantov aktuálne hlavne v Bratislave, Košiciach a ďalších väčších slovenských mestách.