Šanca na úspech v gastronómii
Prvá pobočka tohto franšízového konceptu otvorila svoje dvere zákazníkom v centre Prahy v roku 2012. Odvtedy sa sieť u našich západných susedov rozrástla na 9 pobočiek, 3 z nich sú prevádzkované franšízovými partnermi. Všetky fungujú na území hlavného mesta. Podľa vedenia siete chcú expandovať do ďalších lokalít. „Okrem rozvoja na českom trhu sme pripravení rozšíriť prostredníctvom franšízových partnerov náš koncept na susedné Slovensko. Aktuálne hľadáme franšízantov v Bratislave, Košiciach a ďalších veľkých slovenských mestách,“ hovorí spolumajiteľ Burrito Loco Jan Matoušek.
Vstupný poplatok za licenciu Burrito Loco bude stáť franšízanta 10 až 20 tisíc eur. Musí byť tiež pripravený investovať minimálne 80 tisíc eur do svojej novej pobočky. Pravidelný mesačný franšízový poplatok sa pohybuje od 5 do 9 % z čistých predajov. Franšízanti každý mesiac hradia tiež 800 eur za služby manažmentu. Táto suma pokrýva náklady spojené s manažérskou podporou zo strany centrály, licenciu na účtovný pokladničný software a help desk a tiež mesačné audity a analýzy. Franšízor upozorňuje, podmienky sa snažia vždy pre každú lokalitu nastaviť individuálne tak, aby bola prevádzka franšízanta už od začiatku zisková.
Podpora centrály
Poskytovateľ licencie hľadá vo svojich budúcich franšízantoch podnikavosť, pracovitosť, vášeň pre TEX-MEX kuchyňu, a hlavne schopnosť dotiahnuť rozrobené veci do konca. „Našou výhodou je, že nepotrebujeme dlhoročné skúsenosti v gastronómii, aj keď sú samozrejme plusom. Náš koncept je pripravený tak, že kuchársku stránku podnikania máme na starosti my cez dodávky kľúčových surovín, ktoré pripravujeme podľa našich receptúr centrálne, čo zároveň zaisťuje rovnakú kvalitu a chuť na každej z našich prevádzok,“ vysvetľuje Jan Matoušek s tým, že franšízor svojim partnerom pomáha aj s ďalšími aspektmi franšízového podnikania ako je napríklad nájdenie vhodného priestoru, zariadením či komplexným zaškolenie.
Záujemca o franšízu si môže vybrať z niekoľkých typov pobočiek, ktoré by chcel pod hlavičkou Burrito Loco prevádzkovať. Líšia sa svojim umiestením. V centre mesta či v inej frekventovanej lokalite je to Street Bistro, v prípade obchodných centier je vhodný formát Food Court. Príležitosť stať sa súčasťou tejto progresívnej značky majú aj majitelia už fungujúcich reštaurácií. „Vytvorili sme nový koncept franšízovej spolupráce s pracovným názvom „ghost kitchen“, kedy náš koncept ponúkame už zavedeným gastro podnikom, ktoré majú záujem o rozšírenie portfólia napríklad na rozvozových profiloch. Týmto spôsobom môžu napríklad existujúce reštaurácie lepšie vyťažiť personál a získať dodatočnú klientelu s minimálnymi investíciami,“ dopĺňa Matoušek.
Podľa neho je aj v súčasnosti vhodná doba na rozbehnutie vlastného podnikania v odbore gastronómie, obzvlášť v momente, keď je podnikanie založené hlavne na službe take-away, čo je prípad práve Burrito Loco. Na trhu sa totiž objavilo veľa zaujímavých obchodných miest, ktorých bolo v minulých rokoch nedostatok. Aj situácia na trhu práce sa samozrejme zlepšila v zmysle dostupnosti personálu. Pre toho, kto chce v tomto sektore podnikať dlhodobo a dokázal sa vysporiadať s ťažkou situáciou posledného roka, má táto doba teda aj svetlejšie stránky.
Inšpirácia z ciest
Za vznikom Burrito Loco stoja dva Američania žijúci v Prahe, Glenn David Spicker a Scott Anthony Kelly. Bohaté skúsenosti z gastronómie a z ciest po Južnej Amerike na strane Scotta a podnikateľský drive Glenna viedli k vzniku už spomínanej prvej pobočke na pražskej Mastnej ulici. „V ich presvedčení, že našli unikátny koncept, ktorý na scéne českej gastronómie doteraz chybal, ich už skoro po otvorení prvného Burrito Loco v blízkosti známej Dlhej ulice v Prahe utvrdili rady hostí,“ dodáva Jan Matoušek.
V súčasnosti je možné reštaurácie Burrito Loco označiť za ambasadorov TEX-MEX kuchyne v Česku a na Slovenku. Medzi hlavné produkty, ktoré majú zákazníci možnosť ochutnať, patria tradičné pokrmy z južnej časti USA a hlavne severnej časti Mexika ako sú burrita, quesadilly, tacos, nachos, ale aj šaláty bowly, polievky. Vyberú si nielen milovníci mäsa a pikantných pokrmov, pretože pre všetky jedlá je možné zvoliť rôznu intenzitu pálivosti, rôzne druhy mäsa, alebo vegetariánsky či vegánsky variant. Dôraz je kladený hlavne na čerstvosť a poctivú prípravu surovín pri zachovaní typických chutí. Portfólio je pravidelne rozširované o inovácie, napr. o limitované edície, a tiež o ponuku balených mexických produktov ako sú napríklad salsy, chilly omáčky, chipsy alebo nachos.
Franšízový spôsob rozvoja siete nebol zvolený náhodou. Podľa majiteľov konceptu ide o ideálne riešenie, pretože motivovaný lokálny prevádzkovateľ dokáže oveľa lepšie riadiť svoju pobočku. Ako z pohľadu oslovených cieľových skupín v danej lokalite, tak z pohľadu každodennej kontroly dodržiavania pravidiel konceptu, ktoré by bolo na diaľku z centrály obtiažnejšie.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
Populárne na fóre
Koop Nembutal, Adderall, Ketamine (WhatsApp: +33605811506)
Koop Nembutal, Adderall, Ketamine (WhatsApp: +33605811506) Onze Nembutal (Pentobarbital Natrium), mis geen speciale aanbiedingen, bestel Nembutal (Pentobarbital Natrium)...
Jsjsjjs
(+966505195917) Where to buy Abortion pills in middle east?(+966505195917) Abortion pills in al Farwaniyah, Kuwait |abortion pills in Al Asimah, Kuwait |(+966505195917)abortion...
Amitumu
Amina
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT, PSYCHIC, MAGIC FORUM, BLACK MAGIC IN UK, BELGIUM - POTRAVINY A ZDRAVIE
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT,...
Arby’s bude mať divoké krídla
Mam to rat
McDonald´s členom SFA
dobry den ako je to vlastne s kupou licencie na mcdonalds na slovensku? lebo na cechach su o tom clanky ale tu neviem ci je to vobec mozne ? dakujem