rozhovor týždňa

S našimi partnermi približujeme deťom svet knih
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.

Slovenský trh má veľký potenciál rozvoja
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.

Pripravte franšízu na zahraničnú expanziu
„Pri vstupe na nový trh, musíte analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách," hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services.

Naše pobočky ponúkajú kávu aj zážitok
„Ak chcete byť najlepší, musíte mať všetky najlepšie znalosti a prax,“ Crina Ciocian, Managing Partner a šéfka Business Development spoločnosti Meron.

Pizzerie s medzinárodnou značkou
„V rámci stratégie sa zameriavame na udržateľný rast, ktorého cieľom je generovať zisk,“ hovorí manažér rozvoja franšízy Pizza Hut Kacper Szczepański.

Franšízing pre nás znamená dlhodobé partnerstvo
„Po dobe covidového „temna“ sa znovu rozhliadame po príležitostiach pre franšízovú spoluprácu," prezrádza Lukáš Prauss, riaditeľ rozvoja UGO.

Záujem o ochranu duševného vlastníctva stúpa
„Tento rok nás čaká niekoľko legislatívnych noviniek, ktoré môžu ovplyvniť fungovanie firiem," hovorí Ivan Rámeš, spoločník advokátskej kancelárie Havel &Partners.

Zákazníci sa vrátili do našich obchodov
„Ľudia sú ochotnejší využívať online nakupovanie kvôli pohodliu a dlhšej možnosti vrátiť tovar,“ hovorí marketingová manažérka spoločnosti Coccodrillo Paulina Żaczyk.

Máme za sebou rok plný výziev a zmien
„Rástli sme aj v období pandémie, ale ani nám sa nevyhlo zatváranie pobočiek," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.

Zisk vďaka úsporám klientov
"Obchodný model ExpenseReductionAnalysts je postavený na spolupráci, z ktorej ťažia všetci franšízanti," hovorí Michal Brzeminski, Headof CEE Development ERA.

Každá franšíza potrebuje aktívny prístup
„Pandémia naplno odhalila, aké výhody skrýva podnikanie pod zavedenou značkou," hovorí Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFITsystem franchise services.

Do päť rokov 150 pobočiek Simplea Point
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.

Hľadá sa ideálny partner
„Výberové konanie kandidátov na franšízanta nie je jednostranným procesom posudzovania. Tak, ako vo vzťahu dvoch ľudí, je dôležitý názor oboch strán," hovorí Marek Halfar z poradenskej spoločnosti PROFIT system.

Pandémia nás donútila k transformácii
„Naučili sme sa prispôsobovať, reštrukturalizovať a znovu objavovať samých seba a byť efektívnejší ako predtým,“ hovorí Radu Lupad, spoluzakladateľ Salad Box.

Tržby počas pandémie príjemne prekvapili
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.

Franšíza aj pre začínajúcich podnikateľov
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.

Podiel franšíz McDonald's narastá
Na Slovensku je veľký potenciál expanzie a tiež dostatočná kúpna sila na to, aby sme ešte rástli, hovorí riaditeľ pre franšízu McDonald´s CZ & SK Radim Foltýn.

Čaká nás redizajn pobočiek aj expanzia
„Radi by sme sa rozrástli do krajských miest, v ktorých zatiaľ nemáme zastúpenie," hovorí v rozhovore Jakub Mulač, riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum.

Franšíza preverená pandémiou
„Sme v tesnej blízkosti toho, čo sa deje na pracovnom trhu v oblasti IT a efektívne tomu ponuku kurzov prispôsobujeme," hovorí riaditeľ franšízy Coders Lab Grzegorz Morawski.

Pre franšízantov sme priateľom a sprievodcom
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.

Návod pre franšízu
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.