Ugo

Informácie o franchisovém systému
popis franchisového systému
Spoločnosť UGO trade, s. r. o., prevádzkuje vo franšíze fresh bary značiek UGO. Vznik siete sa datuje od roku 2006, kedy bola otvorená prvá prevádzka a počas svojho 13 ročného pôsobenia vybudovala spoločnosť sieť prevádzok pod značkou UGO Fresh bar, ktorá je dnes tvorená cca 51 pobočkami v Česku a na Slovensku. Okrem fresh barov rozvíja spoločnosť UGO trade s.r.o. koncept reštaurácií UGO SALATERIE. Od roku 2012 je spoločnosť súčasťou veľkej rodiny KOFOLA a. s.
UGO sa snaží o zvýšenie dostupnosti čerstvého jedla a štiav z kvalitných surovín s jasným pôvodom. Prispieva ku zdraviu a dobrému pocitu všetkých, ktorí UGO nasledujú, a ktorí UGO inšpiruje. Spoločnosť je priekopníkom nových trendov v segmente čerstvého jedla a nápojov. Vďaka bohatým skúsenostiam je dnes UGO schopné prispôsobiť prevádzku fresh barov či reštaurácie konkrétnym miestam podľa jeho špecifík, zavádzať pravidelne nové produkty do ponuky, neustále inovovať používané marketingové nástroje, zaistiť kvalitné dodávateľsko-odberateľské vzťahy, nákladovo optimalizovať činnosť franchisanta a chrániť franchisanta pred vplyvom, ktorý by mohol negatívne ovplyvniť jeho podnikanie. Franchisingový vzťah považuje spoločnosť za dlhodobé prepojenie dvoch obchodných partnerov s cieľom úspechu oboch zúčastnených strán a tomuto prístupu prispôsobuje tiež svoje franchisingové podmienky.
Fresh a šaláty sú synonymom zdravého životného štýlu, preto si tiež spoločnosť stanovila za cieľ stať sa lídrom v oblasti čerstvého jedla a nápojov. Zodpovednosť voči zákazníkom sa prejavuje v podobe riešenia najnáročnejších úloh týkajúcich sa zákazníckeho servisu, dodržovania vysokých hygienických štandardov a zaistenia jasného pôvodu surovín. Unikátna kombinácia čerstvého ovocia a zeleniny sú zostavené v súlade s najnovšími trendmi a sú zaujímavé nielen vďaka osvedčeným chutiam, ale aj využitiu netradičných surovín ako quinoa, chia semienka, exotické druhy ovocia a zeleniny či byliniek. Kombinácia ovocia a zeleniny je jedinečná svojou lahodnou chuťou a vysokým obsahom vitamínov. Komplexnosť celej ponuky dotvára originálna a na trhu veľmi unikátna točená zmrzlina pod značkou UGO fresh ice cream vyrábaná priamo na prevádzke juice baru podľa vlastnej receptúry, ďalej tiež ovocné a zeleninové šaláty a wrapy. Jedinečným produktom sú čerstvé šťavy spracované priamo vo fľaštičkách vďaka vysokému tlaku na špeciálnej paskalizačnej linke v Krnove, známe ako UGO FĽAŠTIČKY. Stále rastúci trend zdravého životného štýlu dáva tomuto konceptu vysoký potenciál rastu tiež v budúcnosti.
UGO trade s.r. o. ponúka franchisingovú spoluprácu v rámci Slovenskej a Českej republiky.
Vlastné pobočky
- 2 x UGO Freshbar (SR)
- 15 x UGO Salaterie (ČR)
- 11 x UGO Freshbar (ČR)
Franchisové pobočky
- 6 x UGO Freshbar (SR)
- 10 x UGO Salaterie (ČR)
- 23 x UGO Freshbar (ČR)
Obrázok pobočky systému
Informácie pre franchisantov
Podpora pre franchisantov
- Pomoc, koordinácia a schválenie vhodnej lokality, jednanie s prenajímateľom
- Spracovanie dispozície juice baru s ohľadom na optimalizáciu výrobných procesov
- Spracovanie projektovej dokumentácie a vizualizácie
- Zaistenie všetkých povolení výstavby a koordinácia dodávateľov
- Realizácia dodávateľského tendru na dodávku výstavby fresh baru za účelom optimalizácie investície
- Koordinácia výstavby prevádzky a zaistenie všetkých dodávateľských služieb a dodávok
- Vstupné aj priebežné školenia
- Výberový proces pre nábor prvých zamestnancov franchisanta
- Školení franchisanta na jednej z provádzok UGO fresh baru vrátane certifikácie
- Komplexná prevádzková príručka – franšízový a tréningový manuál
- Marketingová podpora lokálna aj celoštátna, návrh úvodnej marketingovej kampane pri otvorení prevádzky
- Vývoj nových produktov a zavádzanie do ponuky
- Informačný systém
- Pravidelné vyhodnocovanie nákladovej optimalizácie, benchmark z vlastnej siete
- Začlenenie do dodávateľsko-odberateľských vzťahov, čím franchisant čerpá výhodné synergické efekty plynúce z celej siete
- Prevádzkové a manažérske poradenstvo, koordinácia technické správy prevádzok
- Každomesačný reporting prevádzkových výsledkov franchisanta vrátane návrhu optimalizácie
Nevyhnutná investícia na začiatku
- Celková investícia: 22 – 74 tis EUR podľa typu obchodnej jednotky a nárokov prenajímateľa, 46 - 74 tis. EUR Freshbar, Salaterie 160 - 400 tis. EUR
- Podiel vlastného kapitálu: minimálne 20 % z celkovej výšky investície
- Vstupný poplatok: 6 000 EUR - Fresh bar, 12 000 EUR Salaterie
- Franchisový poplatok je progresívny, pohybuje sa medzi 0 – 12 % z tržby
- Marketingový poplatok činí 3 % z tržieb
- Dĺžka zmluvy podľa nájomnej zmluvy s prenajímateľom (v obchodnom centre, a pod.)
Základné požiadavky
Prevádzka:
- 15 -50 m2 na prevádzku + skladovacie priestory
- varianty prevádzok: ostrovček v rámci galérií, zapustená obchodná jednotka, shop-in-shop v rámci iného podnikania franšízanta
- Ideálne umiestnenie je v rámci galérií obchodných center s veľkým pohybom zákazníkov, pasáže v centrách miest, pešie zóny, office centra, dopravné uzly, zábavné a voľnočasové centrá
- Je možné previesť vybrané prevádzky franchisora alebo zriadiť nové prevádzky v lokalitách schválených franchisorom
Kandidát:
- Najlepšie lokálna osoba zainteresovaná priamo alebo z časti v prevádzke fresh baru
- Disponujúci organizačnými schopnosťami
- Ochotný a schopný riadiť tím ľudí
- Akceptuje návrhy a myšlienky franchisora
- Má chuť do práce, investuje vlastný čas do riadenia
- Je ochotný učiť sa novým veciam
- Schopný pracovať tímovo a byť súčasťou väčšej skupiny
- Túži dosiahnuť úspech fair play spôsobom
- Skúsenosti z odboru sú vítané
- Preferencia zdravého životného štýlu je vítaná
Informácie o franchisorovi
Zistite viac
Prečítaj články
Najčítanejšie

„Niektoré naše UGO Freshbary prenecháme franšízantom. Môžu rozbehnúť podnikanie za podmienok, ktoré by boli loni nemysliteľné," hovorí Lukáš Prauss, Expansion Director UGO.
Ponuka fresh barov UGO sa pred nedávnom rozrástla, a to o UGO Grill sandwiche. Dostupné budú i v tých najmenších franšízových prevádzkach.
Väčšinu pobočiek značky UGO prevádzkujú franšízanti. Chceme, aby ich podiel naďalej rástol, prezrádza Lukáš Prauss, Expansion Director spoločnosti UGO Trade.
Sieť šalátovní a freshbarov značky UGO tento rok odovzdala celkovo 9 už existujúcich pobočiek do rúk franšízantov. V tomto trende chce pokračovať i na Slovensku.
UGO má v SR a ČR 84 pobočiek, polovica z ich je v rukách franšízantov. O podmienkach spolupráce i trendoch v zdravej výžive hovorí development director UGO Lukáš Prauss.

Odbor gastronómie sa vplyvom súčasnej situácie zmení. Šancu uspieť získajú nové koncepty, ktoré zaujmú zákazníkov svojou ponukou.
Franšíza Burrito Loco sa chce rozšíriť z Prahy aj na Slovensko. Koľko bude stáť franšízantov vstup do podnikania s touto značkou?
„Náklady na rebranding pobočiek nikdy nenesú v plnej miere franšízanti. Podieľame sa na nich aj my a prenajímateľ priestorov,“ hovorí Peter Ondrej, riaditeľ Coffeeshop Company.
Známa sieť pizzérií ponúka licencie. Franšízanti, ktorí otvoria pobočku do konca roka 2021 získajú časť investície naspäť.
„Rok 2021 bude okrem iného v znamení otvárania nových reštaurácií. Chceme, aby boli všetky od začiatku v rukách franšízantov," hovorí Radim Foltýn, Franchising Director CZ & SK McDonald's.

Koncept rýchleho občerstvenia Volos chce svojimi pobočkami obsadiť celé Slovensko. Kto sa môže uchádzať o franšízovoú licenciu?
„Doba je bolestivá, ale o to viac sa snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty a zaviedli sme nové služby,“ hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Obmedzenie fungovania gastronomických prevádzkach nebude trvať večne. Ak je teda vaším cieľom podnikať v tejto oblasti, je ten správny čas na nájdenie tej pravej franšízy.
„Slovenský trh už máme pobočkami pokrytý. V Česku, Maďarsku a Poľsku priestor pre nových franšízantov stále je,“ hovorí majiteľ konceptu La Donuteria Peter Straňák.
Rodinná sieť reštaurácií z Lotyšska Steiku Haoss chce prekročiť hranice krajiny. Ponúka príležitosť pre master-franšízantov.
Fastfoodovej sieti sa rýchlo po znovuotvorení reštaurácií vrátili tržby do normálu. Zákazníci zdvojnásobili záujem o McDelivery.

Informácie zadané v katalógu dodávajú samotné franchisové systémy. Pred podpisom zmluvy o spoluprácu by mal každý záujemca posúdiť ponuku danej firmy. Redakcia si vyhradzuje právo upraviť informácie o systémoch udávaných v katalógu. V prípade zistenia, že udávané informácie nie sú pravdivé či neaktuálne, prosíme kontaktuje redakciu.