McDonald´s

Informácie o franchisovom systéme
popis franchisového systému
Svetoznámu sieť reštaurácií rýchleho občerstvenia pozná takmer každý. Značka McDonald's je fenoménom medzi značkami vrátane produktov a služieb, ktoré sú pre reštaurácie pod zlatými oblúkmi typické. Reštaurácie rýchleho občerstvenia sa nachádzajú vždy v príjemnom prostredí a sú ukážkou systémového dodržiavania všetkých hygienických a prevádzkových procesov, či funkčných štandardov.
Celý systém prípravy jedál je založený na prísnom sledovaní kvality dodávaných surovín a pracovných postupov. Ďalším atribútom je kvalitná ponuka, rýchly a priateľský servis, čisté a bezbariérové prostredie. Za úspechom tejto spoločnosti vo viac ako 120 krajinách stojí práve franšízový koncept s nadšenými majiteľmi reštaurácií, ktorí dokážu prevádzkovať vlastné reštaurácie aj celý život. Mnohí ich dokonca zvyknú venovať aj svojim deťom. Značka McDonald's™ je už viac ako polstoročie lídrom v oblasti gastro podnikania. Neustále napreduje, zdieľa know-how a inovácie, ktoré fungujú globálne.
Na Slovensku McDonald's pôsobí od roku 1995. Počet prevádzok z roka na rok narastá. Aj preto je spoločnosť na Slovensku považovaná za lídra vo svojom segmente. V súčasnosti na Slovensku pôsobí viacero licenčných partnerov a partneriek, ktorí prevádzkujú väčšinu McDonald's reštaurácií. Od roku 2019 ponúka svoje reštaurácie novým záujemcom o vlastnú prevádzku, ktorí majú podnikateľského ducha, sú komunikatívni, neboja sa životných výziev, pričom nemusia mať ani skúsenosti v gastronómii. Spoločnosť McDonald's Slovakia aktívne hľadá nových licenčných partnerov aj v roku 2022+.
Získanie licencie s podnikateľským plánom pod zlatými oblúkmi a prevádzkovanie vlastnej reštaurácie môže byť pre mnohých záujemcov či podnikateľov zaujímavou príležitosťou pre investíciu. Uzavretie zmluvy oprávňuje licenčného partnera používať obchodnú známku a ďalšie práva spoločnosti McDonald's až po dobu 20 rokov. Táto obchodná známka má nielen silný marketingový kredit, ale má vskutku veľkú hodnotu a môže sa dediť z generácie na generáciu.
Hoci prax pre záujemcov v segmente gastronómie, ktorí chcú získať licenciu nie je podmienkou, chýbať im nesmie podnikateľský duch, ekonomické zručnosti a schopnosť viesť tím ľudí. Podmienkou je tiež finančná predispozícia v podobe vstupného kapitálu začínajúc od 400-tisíc eur. Požiadavka preverenej finančnej zábezpeky je naviazaná na potrebnú prevádzkovú výbavu každej reštaurácie, ktorou musí disponovať každý kandidát. Spoločnosť McDonald's je spoľahlivým partnerom pre každého licenčného partnera a uvedomuje si, že úspešnosť spočíva v ľuďoch, inováciách, a v snahe udržiavať a zlepšovať profitabilitu každej reštaurácie. Preto je McDonald's spoľahlivý partner a vždy nápomocný. Podporuje aktivity a ambície svojich licenčných partnerov.
Výška úvodného kapitálu nemusí žiadneho záujemcu odrádzať. Systém licenčného partnerstva je vo svete úspešne etablovaný už niekoľko desiatok rokov. Každý nový licenčný partner má možnosť vykryť väčšiu časť počiatočnej investície aj úverovou formou. Ide o 60 % časť z celkovej hodnoty reštaurácie, ktorá v priemere môže stáť 1 milión eur, čo nie je v tomto segmente bežné. Investícia do franchisingu je spravidla dlhodobá ( 20 rokov). Návratnosť sa pohybuje na úrovni 15 až 20 %, čo v praxi znamená obdobie 5 až 7 rokov. Navyše, licenčný partner nemusí riešiť národný marketing či propagáciu značky. To všetko zabezpečuje materská firma. Každý vybraný kandidát musí absolvovať prevádzkový tréning ešte pred získaním konkrétnej reštaurácie, ktorý trvá od 8 do12 mesiacov. Počas neho získa všetky potrebné zručnosti, schopnosti viesť prevádzku a získa všetky potrebné informácie, ktoré mu tiež pomôžu v rozvíjaní svojho podnikania.
Až po absolvovaní prevádzkového tréningu, ponúkne McDonald's potenciálnemu licenčnému partnerovi vždy konkrétnu reštauráciu a podmienky jej získania. Po nadobudnutí konkrétnej reštaurácie má licenčný partner k dispozícii skúseného konzultanta, ktorý mu je nápomocný najmä pri riešení prevádzkových procesov, či iných požiadaviek.
V rámci nastavenia transparentných a férových obchodných podmienok medzi licenčným partnerom a spoločnosťou McDonald's, uhrádza licenčný partner materskej firme mesačné poplatky, ktoré predstavujú objem 10 až 20 percent z celkových tržieb reštaurácie, a to podľa atraktivity lokality a trhového potenciálu. Potom je to 5 % poplatok za používanie značky a 5 – 6 % z tržieb za marketingovú podporu.
Každý záujemca sa o možnosti získania svojej vlastnej McDonald's reštaurácie môže dozvedieť na webovej stránke McDonald's, kde stačí v prípade záujmu o získanie reštaurácie na Slovensku vyplniť krátky formulár.
Informácie sú platné k 1.10.2021
Vlastné pobočky
38 SR
Franchisové pobočky
28 SR
Obrázok pobočky systému
Informácie pre franchisantov
Podpora pre franchisantov
- Prevádzková príručka
- Prevádzkový tréning priamo v reštaurácii (8-12 mesiacov)
- Prevádzkové poradenstvo
- Manažérske poradenstvo
- Finančné poradenstvo
- Marketingová a PR podpora
Nevyhnutná investícia na začiatku
Celková investícia: od 1 – 1,5 mil. EUR, podiel vlastného kapitálu 60 % (minimálne 400 000 eur).
- Kaucia/Depozit: 15 000 USD (alebo podpis zmenky)
- Vstupný poplatok: 45 000 USD
- Priebežný poplatok/ Royalties: 5%
- Marketingový poplatok: od 5 do 6 %
- Nájomné od 14 % - 20 %
Základné požiadavky
- Franšízantom môže byť iba fyzická osoba (nie právnická)
- Zmluva sa uzatvára na obdobie 20 rokov (alebo v nadväznosti na dĺžku nájomnej zmluvy)
- McDonald's vyberá lokalitu a investuje do nehnuteľnosti, ktorú následne prenajíma
- Pridelenie reštaurácie franšízantovi je v plnej v kompetencii McDonald's
- Franšízant na vlastné náklady obstaráva všetko zariadenie reštaurácie
- Schopnosť riadiť a motivovať kolektív
- Silná orientácia na zákazníka a podporu značky
- Obchodné myslenie a finančná gramotnosť
- Organizačné schopnosti
- Schopnosť aktívne riadiť prevádzku reštaurácie
- Osobné zapojenie do riadenia McDonald's reštaurácie/ reštaurácií
- Absolvovanie celého prevádzkového tréningu a vzdelávacieho programu
- Dostatočný vlastný finančný kapitál, minimálne vo výške 400 000 eur
Informácie o franchisorovi
McDonald´s Slovakia spol. s.r.o.
Einsteinova 33, 851 01 Bratislava
+420 222 007 111
Kontaktná osoba pre záujemcov o licenciu
Matúš Hrabko (SR)
Oddelenie franšízingu McDonald’s Slovakia spol. s r.o.
Zistite viac
Prečítaj články
Najčítanejšie

McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.
Jeden z najväčších slovenských tenisových talentov Kamil Čapkovič má dnes vlastnú reštauráciu McDonald‘s v bratislavskej Petržalke. Čo ho priviedlo do franšízy?
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti McDonald’s pre český a slovenský trh sa stala Yuliya Badritdinova. Aktuálne má na starosti 3 trhy.
Fastfoodový gigant zahajuje kvôli procesu ukončenia podnikania v Rusku. Tamojší trh opúšťa po 30 rokoch.
Chcú Rusi napodobiť McDonald's? Mierne upravené logo a názov Strýčko Váňa by mohli nahradiť značku tejto globálnej siete v Rusku.

„V tomto roku sa zameriame najmä na expanziu mimo Bratislavu. Chceme otvoriť štyri nové pobočky," hovorí Michaela Smrtičová z vedenia franšízovej siete Kaliforňan.
Franšízovému konceptu Burrito Loco sa v Česku podarilo z Prahy preniknúť do ďalších miest. Podarí sa im vstúpiť aj k nám?
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Obohatiť gastronomický trh plánuje svojou ponukou bowl koncept Kaliforňan, bistro, ktoré zmenilo pojem ‘slovenský fast-food‘. Je novinkou v Katalógu franšíz.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?

„Na trhu sme už veľa rokov a dokázali sme, že dokážeme franšízantom zabezpečiť ziskovú prevádzku a podnikanie," hovorí Peter Ondrej, Managing Director Coffeeshop Company.
Spoločnosť iCatering rozbieha franšízový koncept iBoxík. Franšízantom sľubuje návratnosť investície do dvoch rokov. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
„Ak chcete byť najlepší, musíte mať všetky najlepšie znalosti a prax,“ Crina Ciocian, Managing Partner a šéfka Business Development spoločnosti Meron.
Manažérske schopnosti, finančná stabilita, vášeň pre jedlo a prezákaznícky servis. To je to, čo vo svojich franšízantoch hľadá koncept Burrito Loco.

Informácie zadané v katalógu dodávajú samotné franchisové systémy. Pred podpisom zmluvy o spoluprácu by mal každý záujemca posúdiť ponuku danej firmy. Redakcia si vyhradzuje právo upraviť informácie o systémoch udávaných v katalógu. V prípade zistenia, že udávané informácie nie sú pravdivé či neaktuálne, prosíme kontaktuje redakciu.