Záujem o franšízy UGO stúpa
Potenciál na slovenskom trhu je podľa vedenia franšízovej siete stále väčší, než na domácom českom trhu, ktorý je v súčasnosti pomerne husto obsadený. Záujemcovia o licencie na Slovensku, ktorých stále pribúda, môžu svoj sen o vlastnej pobočke premeniť na realitu. Čo stojí za rastúcim počtom uchádzačov o franšízu? „Pravdepodobne to ide ruka v ruke aj s rastúcimi počtami zákazníkov v našich prevádzkach,“ predpokladá riaditeľ rozvoja UGO Trade Lukáš Prauss s tým, že oveľa dôležitejšie ako počet záujemcov o franšízovú licenciu UGO, je ich profil a ochota splniť základné predpoklady. „Značka UGO je jednoznačne vnímaná na trhu ako zdravšia alternatíva a najzdravšia značka rýchleho občerstvenia. Práve vplyvom franšízovej spolupráce s partnermi dokážeme vhodne napĺňať potenciál. Postupne rozširujeme úspešný rad produktov UGO gril ako sú wrapy a quesadilla,“ dodáva Praus.
Tým základným predpokladom je pripravenosť sa aktívne zapojiť do prevádzky a denného chodu prevádzky. Pokiaľ totiž niekto vstupuje do franšízy UGO s víziou „iba“ investície bez nutnosti aktívneho sa zapojenia do prevádzky, tak pre neho tento koncept nie je vhodný. Franšízový partner by mal byť pripravený mentálne niesť zodpovednosť za vlastné kroky a rozhodnutia, skrátka byť ochotný niesť podnikateľské riziko. „Aj keď UGO franšíza riziká spojené s podnikaním znižuje na minimum, stále ich nedokáže úplne eliminovať," vysvetľuje Prauss.
Na veľkosti nezáleží
Ambíciou značky nie je nič iné, než sa stať dominantným hráčom na trhu. „Máme síce jednu značku UGO, ale dva koncepty. Vďaka UGO Freshbar a UGO Salaterie sme schopní naplniť potenciál akejkoľvek lokality,” vysvetľuje Lukáš Prauss s tým, že ako franšízor sú schopní vybudovať UGO Freshbar ako malý kiosk v obchodnom centre, väčšiu obchodnú jednotku umiestnenú na frekventovanej ulici až po veľkú prevádzkareň UGO Salaterie v nákupnom centre alebo v centre mesta s rozlohou niekoľkých stoviek metrov štvorcových.
Na prvý pohľad by sa možno mohlo zdať, že pobočky UGO sú určené najmä do priestorov nákupných centrách. Nie je tomu však tak. „Vieme fungovať nielen tam, aj keď nás v nich zákazníci nájdu najčastejšie, ale aj v centrách miest, office parkoch či na dopravných uzloch," dodáva Praus.
Podnikateľská príležitost
Na Slovensku chce vedenie siete UGO aktuálne previesť jednu z jej pobočiek do franšízy. Ide o prevádzku ktorá sa nachádza v Trnave, v OC City Arena. Ide o poslednú pobočku, ktorú poskytovateľ licencie prevádzkuje priamo. „Sme presvedčení a zo skúsenosti vieme, že lokálny franšízový partner bude určite nákladovo efektívnejší ako my a zároveň bude tiež úspešnejší pri dosahovaní vyšších tržieb. V prípade trnavskej filiálky ide o dlhodobo fungujúcu prevádzku, takže vhodný franšízový partner získa jej prevzatím prístup k už vybudovanému biznisu, ktorý bude môcť v spolupráci s franšízorom ďalej rozvíjať.
V ďalších krokoch je UGO pripravené na našom trhu hľadať buď strategického franšízového partnera, s ktorým by postupne napĺňalo potenciál celého trhu, alebo ďalej pokračovať v rozvoji formou individuálnych franšízových licencií v jednotlivých lokalitách, kde v súčasnosti vidí príležitosti. Ide o mestá ako Bratislava, Prešov, Nitra alebo Banská Bystrica.

Prečítaj články

Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
„Po dobe covidového „temna“ sa znovu rozhliadame po príležitostiach pre franšízovú spoluprácu," prezrádza Lukáš Prauss, riaditeľ rozvoja UGO.
„Niektoré naše UGO Freshbary prenecháme franšízantom. Môžu rozbehnúť podnikanie za podmienok, ktoré by boli loni nemysliteľné," hovorí Lukáš Prauss, Expansion Director UGO.
Ponuka fresh barov UGO sa pred nedávnom rozrástla, a to o UGO Grill sandwiche. Dostupné budú i v tých najmenších franšízových prevádzkach.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Zoznámte sa s nápadmi na podnikanie, do ktorých sa oplatí investovať. Prezradíme, ako si otvoriť vlastnú kantínu alebo kaviareň. Dozviete sa tiež, ako uspieť vďaka umývaniu áut bez vody. Predstavíme vám tipy na biznis, ktoré zarábajú nie iba v letných mesiacoch, alebo to, ako si vybrať ziskový franšízový koncept. To všetko sa dočítate v magazínu Vlastní firma FRANCHISING.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?