Záujem o franšízy UGO stúpa

Inovácie v sieti / Niektoré z prevádzok UGO na Slovensku fungujú už viac ako 10 rokov. Franšízor ich postupne inovuje do modernej podoby. Súčasťou toho je aj zavádzanie nových technológií alebo zväčšovanie predajných vitrín, a to kvôli stále sa rozširujúcej ponuke jedál vo Freshbaroch.
Piatok
30.06.2023
Franšízový koncept UGO Freshbar a Salaterie prežíva pozitívne obdobie. Na Slovensku sa chce stať dominantným hráčom.
 

Potenciál na slovenskom trhu je podľa vedenia franšízovej siete stále väčší, než na domácom českom trhu, ktorý je v súčasnosti pomerne husto obsadený. Záujemcovia o licencie na Slovensku, ktorých stále pribúda, môžu svoj sen o vlastnej pobočke premeniť na realitu. Čo stojí za rastúcim počtom uchádzačov o franšízu? „Pravdepodobne to ide ruka v ruke aj s rastúcimi počtami zákazníkov v našich prevádzkach,“ predpokladá riaditeľ rozvoja UGO Trade Lukáš Prauss s tým, že oveľa dôležitejšie ako počet záujemcov o franšízovú licenciu UGO, je ich profil a ochota splniť základné predpoklady. „Značka UGO je jednoznačne vnímaná na trhu ako zdravšia alternatíva a najzdravšia značka rýchleho občerstvenia. Práve vplyvom franšízovej spolupráce s partnermi dokážeme vhodne napĺňať potenciál. Postupne rozširujeme úspešný rad produktov UGO gril ako sú wrapy a quesadilla,“ dodáva Praus.

Tým základným predpokladom je pripravenosť sa aktívne zapojiť do prevádzky a denného chodu prevádzky. Pokiaľ totiž niekto vstupuje do franšízy UGO s víziou „iba“ investície bez nutnosti aktívneho sa zapojenia do prevádzky, tak pre neho tento koncept nie je vhodný. Franšízový partner by mal byť pripravený mentálne niesť zodpovednosť za vlastné kroky a rozhodnutia, skrátka byť ochotný niesť podnikateľské riziko. „Aj keď UGO franšíza riziká spojené s podnikaním znižuje na minimum, stále ich nedokáže úplne eliminovať," vysvetľuje Prauss.

Na veľkosti nezáleží

Ambíciou značky nie je nič iné, než sa stať dominantným hráčom na trhu. „Máme síce jednu značku UGO, ale dva koncepty. Vďaka UGO Freshbar a UGO Salaterie sme schopní naplniť potenciál akejkoľvek lokality,” vysvetľuje Lukáš Prauss s tým, že ako franšízor sú schopní vybudovať UGO Freshbar ako malý kiosk v obchodnom centre, väčšiu obchodnú jednotku umiestnenú na frekventovanej ulici až po veľkú prevádzkareň UGO Salaterie v nákupnom centre alebo v centre mesta s rozlohou niekoľkých stoviek metrov štvorcových.

Na prvý pohľad by sa možno mohlo zdať, že pobočky UGO sú určené najmä do priestorov nákupných centrách. Nie je tomu však tak. „Vieme fungovať nielen tam, aj keď nás v nich zákazníci nájdu najčastejšie, ale aj v centrách miest, office parkoch či na dopravných uzloch," dodáva Praus.

Podnikateľská príležitost

Na Slovensku chce vedenie siete UGO aktuálne previesť jednu z jej pobočiek do franšízy. Ide o prevádzku ktorá sa nachádza v Trnave, v OC City Arena. Ide o poslednú pobočku, ktorú poskytovateľ licencie prevádzkuje priamo. „Sme presvedčení a zo skúsenosti vieme, že lokálny franšízový partner bude určite nákladovo efektívnejší ako my a zároveň bude tiež úspešnejší pri dosahovaní vyšších tržieb. V prípade trnavskej filiálky ide o dlhodobo fungujúcu prevádzku, takže vhodný franšízový partner získa jej prevzatím prístup k už vybudovanému biznisu, ktorý bude môcť v spolupráci s franšízorom ďalej rozvíjať.

V ďalších krokoch je UGO pripravené na našom trhu hľadať buď strategického franšízového partnera, s ktorým by postupne napĺňalo potenciál celého trhu, alebo ďalej pokračovať v rozvoji formou individuálnych franšízových licencií v jednotlivých lokalitách, kde v súčasnosti vidí príležitosti. Ide o mestá ako Bratislava, Prešov, Nitra alebo Banská Bystrica.


Ponuka pre zákaníkov / „Na slovenskom trhu sme pred nedávnom doplnili ponuku jedla. Všade tak už bežne ponúkame denne čerstvo pripravované zeleninové krémy priamo na prevádzkach,“ hovorí Lukáš Prauss s tým, že veľký úspech zaznamenalo zaradenie produktovej novinky v podobe tzv. Poke.