Zdravé podnikanie nesie ovocie

Financie do začiatku / Fruitissimo vyžaduje na štart 30% vlastného kapitálu. Vstupný poplatok je 6 000 eur, franšízové poplatky v rozmedzí 6 – 12% sa líšia podľa konkrétneho projektu. Celková investícia do predajne sa pohybuje od 50 do 70000 eur.
Nedeľa
04.02.2024
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
 

Vďaka pomerne početnému zastúpeniu franšízového reťazca so zdravým jedlom v obchodných centrách veľkých miest Česka a Slovenska je značka známa a obľúbená. Food courty obchodov totiž príliš zdravších alternatív fast foodu neponúkajú a Fruitissimo má v tomto odbore už pevne danú pozíciu. „Stále vidím, že aj v dnešnej dobe sa na trhu objavujú extrémne rýchlo rastúce franšízové ​​koncepty, takmer bez histórie. Keď sa potom dozvedám, na akých základoch a princípoch majú postavené svoje franšízové ​​podnikanie, nestačím sa čudovať, že je niekto ochotný spojiť svoje sily a tiež investovať do takto nestabilných projektov,“ uvádza k výhodám spolupráce s etablovanou značkou master franšízor Michal Příhoda.

Možností spolupráce je hneď niekoľko a franšízant si môže vybrať, či si na stálom mieste vybuduje kiosk, predajnú jednotku s integrovaným sedením alebo bistro café. Dokážu však záujemcom o franšízu pomôcť aj s mobilným truckom, ktorý je schopný pokryť sezónu v atraktívnych rekreačných lokalitách alebo na festivaloch. Zásadné nároky na profesijné skúsenosti tu nie sú: „U nás je to naozaj veľa o ľuďoch a dôvere, nemáme špecifické požiadavky na vzdelanie či prax franšízanta. Máme dlhými rokmi preverené, že hlavná je motivácia, nadšenie a chuť sa niečo naučiť. Naša úloha je práve to "naučiť" a podporovať franšízanta v ďalšom rozvoji,“ vysvetľuje Michal Příhoda.

Expanzia po Európa a inovácie ponuky

Minulý rok sa Fruitissimu podarilo expandovať na dva pomerne náročné trhy v Nemecku a Rakúsku. Od jari do konca roka stihli otvoriť 3 nové pobočky v Nemecku (Mníchov, Regensburg a Drážďany) a 3 nové pobočky v Rakúsku priamo vo Viedni. Jubilejnú desiatu otvárali v Budapešti a na maďarskom trhu stojí za zmienku, že v priebehu roku 2023 sa podarilo odovzdať do franšízy 90 % existujúcich predajní. Potenciál rastu však vidia na všetkých trhoch, kde pôsobia, vrátane slovenského. Tento rok chcú otvoriť 31 nových franšíz a z toho päť na novo obsadzovanom trhu v Poľsku. „Pre rok 2024 chystáme dve výraznejšie a pár menších inovácií v sortimente. Dôležitejšie zmeny sa budú týkať našej kávovej ponuky, aj keď nemôžem byť ešte celkom konkrétny, tak tu zákazník bude môcť očakávať významnú zmenu, ktorá zjednodušene viac priblíži kávu ako takú bežnému sortimentu a filozofii Fruitisima. Druhá väčšia zmena sa bude týkať našich zmrzlín. Už takmer rok pripravujeme úpravy receptúr s cieľom výrazne znížiť podiel cukru, pritom ale nestratiť, ideálne naopak viac podporiť lahodnú štruktúru a výraznú chuť. Veríme, že sa nám to podarilo a naši zákazníci toto vrelo uvítajú,“ uvádza k víziám na tento rok master franšízor Michal Příhoda.

Na Slovensku hľadajú nové možnosti spolupráce najmä v Bratislave a Žiline, ale franšízor sa nebráni ani ďalším miestam a radi zvážia aj iné nápady. Všeobecne sa ale najviac darí pobočkám v obchodných centrách, nemocniciach, v blízkosti kancelárií, ale aj pri dopravných uzloch a podobne.


Rok 2024 v znamení zmien / Fruitssimo chystá novinky v oblasti kávy a pokračuje v znižovaní cukru v produktoch.