Bageterie Boulevard má u nás potenciál
Koľko je teraz na Slovensku pobočiek? Chystajú sa nejaké nové?
Zatiaľ čo v Českej republike pokrývame väčšinu krajských miest, na Slovensku je stále priestor pre ďalší rast. Teraz máme tri v Bratislave, v obchodných domoch Central, Eurovea a posledná je nedávno otvorená jednotka v obchodnom dome Bory Mall. Rozhliadame sa aj po ďalších zaujímavých priestoroch.
Kde vidíte nevyčerpaný potenciál na založenie nových franšíz?
Vo väčších obchodných centier hlavného mesta už máme svoje zastúpenie, ale Bageterie Boulevard určite nevyčerpala svoj potenciál. Najmä v niektorých z ďalších miest Slovenska, drive thru prevádzkach a zaujímavých lokáciách pre high streetové jednotky vidím možnosti pre atraktívny biznis, ktorý na Slovensku z môjho pohľadu nie je dostatočne zastúpený. Aktuálne hľadáme napríklad vhodného franšízového partnera pre regionálne časti Slovenska alebo masterfranšízanta pre celú Slovenskú republiku.
Priblížite, ako sa vyvíja trh a tým pádom aj ponuka na pobočkách?
Nepovedala by som, že sortiment prechádza nejakými výraznými zmenami. Skôr cielime aj na ďalšie typy zákazníkov, ktorí nás vyhľadávajú formou rozvozu. Obľúbené sú naše služby delivery BBDomov alebo firemného občerstvenia BBBox.
Ako sa všeobecne vyvíja trh a konkurencia vo vašom odbore? V čom si podľa vás vaša značka drží konkurenčné výhody?
V BB je to o atmosfére, štýle a tone of voice, ale hlavne, u nás jednoducho viete, čo jete. Zároveň máme širokú ponuku pre všetky typy zákazníkov vrátane bezlepkových produktov. A nesmažíme, to je pre zákazníkov obrovským benefitom. A vlastne je to výhoda aj pre franšízantov.
Komu by ste podnikanie odporučili? Aký typ osobnosti je podľa vás optimálny na to, aby si chytil nové možnosti?
Ako franšízant pre našu značku je potrebný človek s manažérskymi schopnosťami, orientovaný na personalistku a obchodné zručnosti. Hovorí sa, že najvhodnejšími franšízantmi sú bývalí športovci, čo môžem potvrdiť. Ale v našich radoch máme franšízantov aj z úplne odlišných odborov ako šport či gastro. Bývalých vysoko postavených manažérov z bánk, ale aj franšízantov z úplne iných odvetví, ako je gastro. A ide im to skvele. Hlavné je však mať kladný vzťah k značke, pozitívne myslenie a podporu vašich najbližších.
Prečítaj články
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
Na domácom českom trhu je Bageterie Boulevard lídrom v odbore. Svoju sieť chce vďaka franšízam posilniť aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.