McDonald´s definitívne opúšťa Rusko
Spoločnosť McDonald's reaguje na ruskú inváziu na Ukrajinu. Rozhodnutie nasledovalo po kroku spoločnosti McDonald's z 8. marca 2022 dočasne zatvoriť 850 reštaurácií v krajine. "Humanitárna kríza spôsobená vojnou na Ukrajine a napäté nepredvídateľné prevádzkové prostredie viedli McDonald's k záveru, že ďalšie operácie v Rusku už nie sú udržateľné," uviedla spoločnosť.
Prezident a generálny riaditeľ spoločnosti McDonald's Chris Kempczinski povedal: "McDonald's a Rusko sa tak prepojili, že sa zdá nemožné predstaviť si jedno bez druhého. Bohužiaľ, dnes sa práve nachádzame v tomto bode." Podľa najnovších správ agentúry Reuters spoločnosť predá celé svoje ruské portfólio kupujúcemu Alexandrovi Govorovi. Spoločnosť bude potom fungovať pod iným názvom.
Medzitým spoločnosť McDonald's v Rusku začne odstraňovať svoje logo a meno z budov, jedálnych lístkov a uniforiem zamestnancov. Značka McDonald's tak zmizne z ruského trhu, aj keď si na ňom ponechá svoje ochranné známky. Kým sa nenájde vhodný kupec, spoločnosť sa zaviazala vyplácať mzdy svojim zhruba 62 000 zamestnancom. "Sme nesmierne hrdí na všetkých zamestnancov pracujúcich v našich reštauráciách, ako aj na stovky ruských dodávateľov, ktorí podporujú naše podnikanie a našich miestnych franšízantov," povedal Kempczinski s tým, že je to ich oddanosť a lojalita k spoločnosti, ktorá sťažuje toto rozhodnutie. "Máme záväzok voči nášmu globálnej komunite a musíme zostať neochvejní v našich hodnotách. A náš záväzok voči našim hodnotám znamená, že už nemôžeme dovoliť, aby tu žiarili zlaté oblúky."
Americký gigant rýchleho občerstvenia otvoril svoju prvú pobočku na ruskom trhu v januári 1990 na moskovskom Puškinovom námestí. Logo McDonald's bolo symbolom nádeje v regióne po desaťročiach, ktoré Sovietsky zväz strávil v izolácii.
Možno inokedy? / Aj napriek odchodu z krajiny si McDonald's v Rusku ponechá svoje ochranné známky Prečítaj články
Svetoví lídri vo franchisingu
/14.08.2025
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja maloobchodnej a franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.