Pizza Hut budúcnosti
Pred viac ako 60 rokmi si bratia Frank a Dan Carneyovi požičali 600 dolárov od svojej matky a rozhodli sa zmeniť spôsob, akým svet vníma a konzumuje pizzu. V roku 1958 otvorili svoju prvú pobočku vo Wichite v Kansase, ktorý nazvali Pizza Hut. Dôvod výberu mena je prozaický – na ceduľke, ktorú si kúpili na označenie svojho podnikania, bolo miesto iba pre 8 písmen. Zo skromných začiatkov sa Pizza Hut rozrástla a stala sa jednou z najznámejších reštaurácií a druhou najväčšou sieťou pizzerií na svete, hneď za Dominos. Značka má v súčasnosti 17 369 reštaurácií v 110 krajinách, zhruba asi 99 % z nich prevádzkujú franšízanti.
V minulom roku dosiahla sieť Pizza Hut 5ročné minimum tržieb a v rokoch 2019 až 2020 stratila 7 % zisku. Zdá sa, že v roku 2021 sa spoločnosť dostala naspäť do sedla, keď počas prvého štvrťroku medziročne zvýšila zisk o 8 %. Ukázalo sa, že ide o najlepší štvrťročný výsledok spoločnosti za posledných desať rokov. Niektorí komentátori špekulovali o tom, že to súvisí s redizajnom a ich spoluprácou s výrobcom „BeyondMeat“, vďaka ktorej mohli zákazníkom ponúknuť vegetariánske príchute mäsa.
Počas roku 2020 bolo uzatvorených viac ako tisíc pobočiek tejto značky na celosvetovom trhu. Dôvodom, ako by sa dalo čakať, však nebol COVID, ale snaha reštrukturalizovať prevádzky siete a viac sa zamerať na rozvoz jedla namiesto prevádzkovania klasických reštaurácií. „COVID urýchlil prechod a zatváranie reštaurácií založených na neformálnom stravovaní. Máme pred sebou viac práce a očakávame, že to bude mať dopad na rast počtu našich pobočiek v tomto roku,“ uviedol počas hozhoru s investormi na konci roka 2020 Christ Turner, finančný riaditeľ spoločnosti Yum!Brands, ktorej súčasťou je Pizza Hut.
Zľava za rýchlosť
Značka Pizza Hut má ambíciu rásť prostredníctvom franšízových licencií aj na slovenskom trhu. Cieľom značky je mať zastúpenie v každom meste s viac ako 50 tisíc obyvateľmi. Záujemcom o licenciu franšízor ponúka 3 typy prevádzok – Express, Delivery a Fast Casual Restaurant. Pre pobočku zameranú na rozvoz je potrebných minimálne 80 metrov štvorcových, na otvorenie reštaurácie typu Fast Casual je potrebných minimálne 150 metrov štvorcových a vonkajšie posedenie, ideálne však 200 metrov štvorcových.
Investícia do otvorenia pobočky vyjde franšízanta 200 až 250 tisíc eur. Pre franšízantov, ktorí by otvorili pobočky ešte do konca tohto roka má poskytovateľ pripravený motivačný program, vďaka ktorému môžu získať naspäť až 70 000 EUR za pobočku. Prevádzky Pizza Hut sa hodia na najrôznejšie miesta. Úspešné môžu podľa poskytovateľa licencie fungovať v centrách miest, aj v nákupných centrách, na staniciach či letiskách.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.