Pizza Hut budúcnosti
Pred viac ako 60 rokmi si bratia Frank a Dan Carneyovi požičali 600 dolárov od svojej matky a rozhodli sa zmeniť spôsob, akým svet vníma a konzumuje pizzu. V roku 1958 otvorili svoju prvú pobočku vo Wichite v Kansase, ktorý nazvali Pizza Hut. Dôvod výberu mena je prozaický – na ceduľke, ktorú si kúpili na označenie svojho podnikania, bolo miesto iba pre 8 písmen. Zo skromných začiatkov sa Pizza Hut rozrástla a stala sa jednou z najznámejších reštaurácií a druhou najväčšou sieťou pizzerií na svete, hneď za Dominos. Značka má v súčasnosti 17 369 reštaurácií v 110 krajinách, zhruba asi 99 % z nich prevádzkujú franšízanti.
V minulom roku dosiahla sieť Pizza Hut 5ročné minimum tržieb a v rokoch 2019 až 2020 stratila 7 % zisku. Zdá sa, že v roku 2021 sa spoločnosť dostala naspäť do sedla, keď počas prvého štvrťroku medziročne zvýšila zisk o 8 %. Ukázalo sa, že ide o najlepší štvrťročný výsledok spoločnosti za posledných desať rokov. Niektorí komentátori špekulovali o tom, že to súvisí s redizajnom a ich spoluprácou s výrobcom „BeyondMeat“, vďaka ktorej mohli zákazníkom ponúknuť vegetariánske príchute mäsa.
Počas roku 2020 bolo uzatvorených viac ako tisíc pobočiek tejto značky na celosvetovom trhu. Dôvodom, ako by sa dalo čakať, však nebol COVID, ale snaha reštrukturalizovať prevádzky siete a viac sa zamerať na rozvoz jedla namiesto prevádzkovania klasických reštaurácií. „COVID urýchlil prechod a zatváranie reštaurácií založených na neformálnom stravovaní. Máme pred sebou viac práce a očakávame, že to bude mať dopad na rast počtu našich pobočiek v tomto roku,“ uviedol počas hozhoru s investormi na konci roka 2020 Christ Turner, finančný riaditeľ spoločnosti Yum!Brands, ktorej súčasťou je Pizza Hut.
Zľava za rýchlosť
Značka Pizza Hut má ambíciu rásť prostredníctvom franšízových licencií aj na slovenskom trhu. Cieľom značky je mať zastúpenie v každom meste s viac ako 50 tisíc obyvateľmi. Záujemcom o licenciu franšízor ponúka 3 typy prevádzok – Express, Delivery a Fast Casual Restaurant. Pre pobočku zameranú na rozvoz je potrebných minimálne 80 metrov štvorcových, na otvorenie reštaurácie typu Fast Casual je potrebných minimálne 150 metrov štvorcových a vonkajšie posedenie, ideálne však 200 metrov štvorcových.
Investícia do otvorenia pobočky vyjde franšízanta 200 až 250 tisíc eur. Pre franšízantov, ktorí by otvorili pobočky ešte do konca tohto roka má poskytovateľ pripravený motivačný program, vďaka ktorému môžu získať naspäť až 70 000 EUR za pobočku. Prevádzky Pizza Hut sa hodia na najrôznejšie miesta. Úspešné môžu podľa poskytovateľa licencie fungovať v centrách miest, aj v nákupných centrách, na staniciach či letiskách.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.