Úprava stratégie expanzie
Pôvodným zámerom franšízového systemu Volos bolo na Slovensko expandovať buď vďaka otváraniu vlastných alebo franšízových pobočiek riadených z centrály v Česku. „Čas nám však ukázal, že náš potenciál na Slovensku je v expanzii prostredníctvom master-franšízovej licencie. V tomto momente rokujeme o možnosti spolupráce a zvažujeme najvhodnejší spôsob expanzie," hovorí majiteľ konceptu Petr Tuháček s tým, že vzhľadom na covidovú situáciu a prichádzajúcej jeseni, necháva centrála diskusie otvorené a rokuje s novými záujemcami o spoluprácu.
Na domácom trhu má franšíza Volos aktuálne 6 pobočiek a jednu na Slovensku v Košiciach. Pôvodne mal franšízor v pláne mať do konca roka 2020 na tamojšom trhu 10 reštaurácií, čo sa vinou spomalenia zapríčinenom situáciou spojenou s pandémiou COVID-19 nepodarilo. Avšak momentálne prebiehajú prípravy otvorenia v poradí siedmej pobočky, ktorá svoje miesto nájde v Prostějove. Dôjsť by k nemu malo v septembri.
Starostlivý výber franšízantov
Ako už bolo povedané, vedenie siete v súčasnosti rokuje s uchádzačmi o franšízovú spoluprácu na Slovensku.
Svojich franšízantov si však Volos veľmi starostlivo vyberá. „Mnohokrát sa stane, že záujemcovia si neuvedomujú, o akú zodpovednosť a pracnosť sa jedná, a nakoniec pred samotnou finálnou dohodou zo spolupráce odstúpia. Je ťažké nájsť spoľahlivého a kvalitného partnera, ktorý do spolupráce pôjde srdcom a nadšene a proaktívne sa do podnikania pustí," hovorí Petr Tuháček s tým, že pre neho osobne je dôležité, aby sa franšízantom stal niekto, kto značke bude veriť rovnako ako on a spolupráca potom bude založená na dôvere a otvorenej komunikácii.
Dôležitou otázkou, na ktorú chce v súčasnosti poznať odpoveď celá rada tých, ktorí uvažujú o zaobstaraní licencie niektorého z franšízových konceptov znie: „Ako sa franšízantom darilo v dobe pandémie? Ako sa im toto zložité obdobie podarilo ustáť?" Podľa slov Petra Tuháčka kríza spôsobená pandémiou ovplyvnila najmä už spomínanú expanziu, samotnú prevádzku reštaurácií príliš nie. Samozrejme muselo dôjsť k niekoľkým zmenám, aby boli reštaurácie schopné reagovať na situáciu na trhu. To sa sieti Volos podarilo, keď došlo k preneseniu konceptu z klasického výdajného pultu do online sveta a zavedenie návratnej služby. Od jari 2020, kedy väčšina prevádzkovateľov musela mať v Česku v určitých obdobiach zatvorené, tak reštaurácie Volos rozšírili svoje pole pôsobnosti, vďaka čomu sa im podarilo zaujať novú skupinu zákazníkov, ktorá o značke dovtedy vôbec nevedela.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.