Podnikanie s vlastnou kávou
Za vznikom značky Meron stojí tím investorov z rumunskej Kluže, ktorí pred 6 rokmi vytvorili tento kaviarenský koncept s cieľom rozšíriť ho následne prostredníctvom franšízových licencií do ďalších regiónov. V súčasnosti má na domácom trhu 19 pobočiek, z ktorých 9 je v rukách franšízantov. Nastal čas na expanziu za hranice. Svojich franšízantov hľadá aj na Slovensku.
Podnikatelia, ktorí by svoju budúcnosť chceli spojiť so sieťou kaviarní, ktorá sa opiera o výberovú kávu praženú vo vlastnej pražiarni Meron Roastery, by mali mať k tomuto celosvetovo obľúbenému a energiou nabitému nápoju veľmi pozitívny vzťah, aby zapadli do tímu kávových nadšencov, ktorí koncept rozvíja. „Naším poslaním je propagovať výnimočnosť kávového priemyslu. Pražíme kávu. Pijeme kávu. Učíme sa kávu. Zdieľame kávu. Naša vášeň pre výberovú kávu je zdielaná s farmármi, ktorí dôkladne sledujú a kontrolujú fázy pestovania, zberu a spracovania kávových zŕn,“ hovorí poskytovateľ franšízovej licencie.
Láska a biznis
Okrem toho by uchádzač o licenciu mal byť pripravený investovať do otvorenia svojej kaviarne približne 100 až 120 tisíc eur. Pripojením sa k franšízovej sieti získa zo strany franšízora podporu v najrôznejších oblastiach, a to nie iba na začiatku spolupráce – od pomoci s výberom vhodného miesta, cez návrh dizajnu až po školenia manažérov a celého tímu franšízanta. Samozrejmosťou je odovzdanie know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou.
Čo sa vlastností franšízanta týka, nestačí iba milovať kávu. Vedenie konceptu Meron hľadá vo svojich partneroch vodcovské schopnosti, vrátane schopnosti svoj tím inšpirovať, motivovať a smerovať ku spoločnému cieľu. Na to sú nevyhnutné komunikačné schopnosti, vysoká motivácia a schopnosť sebariadenia. Ako franšízant by mal podnikateľ dodržiavať postupy, systémy a procesy nastavené franšízorom.
Chute z celého sveta / Minimálne raz za mesiac mení vedenie konceptu Meron pôvod kávy, vždy ide ale o dlho vyhľadávané odrody z rôznych rodinných fariem a pestované tradične v komunitách venovaných kávovým plantážam – napr. Rwanda, Etiópia, Brazília, Guatemala a pod. Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Inteligentné vykurovanie ako podnikanie
/24.10.2025
Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Európsky kódex etiky franchisingu je základným dokumentom určujúcim pravidlá podnikania založený na licenčnom princípe
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.