Podnikanie s vlastnou kávou
Za vznikom značky Meron stojí tím investorov z rumunskej Kluže, ktorí pred 6 rokmi vytvorili tento kaviarenský koncept s cieľom rozšíriť ho následne prostredníctvom franšízových licencií do ďalších regiónov. V súčasnosti má na domácom trhu 19 pobočiek, z ktorých 9 je v rukách franšízantov. Nastal čas na expanziu za hranice. Svojich franšízantov hľadá aj na Slovensku.
Podnikatelia, ktorí by svoju budúcnosť chceli spojiť so sieťou kaviarní, ktorá sa opiera o výberovú kávu praženú vo vlastnej pražiarni Meron Roastery, by mali mať k tomuto celosvetovo obľúbenému a energiou nabitému nápoju veľmi pozitívny vzťah, aby zapadli do tímu kávových nadšencov, ktorí koncept rozvíja. „Naším poslaním je propagovať výnimočnosť kávového priemyslu. Pražíme kávu. Pijeme kávu. Učíme sa kávu. Zdieľame kávu. Naša vášeň pre výberovú kávu je zdielaná s farmármi, ktorí dôkladne sledujú a kontrolujú fázy pestovania, zberu a spracovania kávových zŕn,“ hovorí poskytovateľ franšízovej licencie.
Láska a biznis
Okrem toho by uchádzač o licenciu mal byť pripravený investovať do otvorenia svojej kaviarne približne 100 až 120 tisíc eur. Pripojením sa k franšízovej sieti získa zo strany franšízora podporu v najrôznejších oblastiach, a to nie iba na začiatku spolupráce – od pomoci s výberom vhodného miesta, cez návrh dizajnu až po školenia manažérov a celého tímu franšízanta. Samozrejmosťou je odovzdanie know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou.
Čo sa vlastností franšízanta týka, nestačí iba milovať kávu. Vedenie konceptu Meron hľadá vo svojich partneroch vodcovské schopnosti, vrátane schopnosti svoj tím inšpirovať, motivovať a smerovať ku spoločnému cieľu. Na to sú nevyhnutné komunikačné schopnosti, vysoká motivácia a schopnosť sebariadenia. Ako franšízant by mal podnikateľ dodržiavať postupy, systémy a procesy nastavené franšízorom.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.