Podnikanie s vlastnou kávou
Za vznikom značky Meron stojí tím investorov z rumunskej Kluže, ktorí pred 6 rokmi vytvorili tento kaviarenský koncept s cieľom rozšíriť ho následne prostredníctvom franšízových licencií do ďalších regiónov. V súčasnosti má na domácom trhu 19 pobočiek, z ktorých 9 je v rukách franšízantov. Nastal čas na expanziu za hranice. Svojich franšízantov hľadá aj na Slovensku.
Podnikatelia, ktorí by svoju budúcnosť chceli spojiť so sieťou kaviarní, ktorá sa opiera o výberovú kávu praženú vo vlastnej pražiarni Meron Roastery, by mali mať k tomuto celosvetovo obľúbenému a energiou nabitému nápoju veľmi pozitívny vzťah, aby zapadli do tímu kávových nadšencov, ktorí koncept rozvíja. „Naším poslaním je propagovať výnimočnosť kávového priemyslu. Pražíme kávu. Pijeme kávu. Učíme sa kávu. Zdieľame kávu. Naša vášeň pre výberovú kávu je zdielaná s farmármi, ktorí dôkladne sledujú a kontrolujú fázy pestovania, zberu a spracovania kávových zŕn,“ hovorí poskytovateľ franšízovej licencie.
Láska a biznis
Okrem toho by uchádzač o licenciu mal byť pripravený investovať do otvorenia svojej kaviarne približne 100 až 120 tisíc eur. Pripojením sa k franšízovej sieti získa zo strany franšízora podporu v najrôznejších oblastiach, a to nie iba na začiatku spolupráce – od pomoci s výberom vhodného miesta, cez návrh dizajnu až po školenia manažérov a celého tímu franšízanta. Samozrejmosťou je odovzdanie know-how formou franšízového manuálu, ktorého dodržiavanie je prvým predpokladom úspechu podnikania pod touto značkou.
Čo sa vlastností franšízanta týka, nestačí iba milovať kávu. Vedenie konceptu Meron hľadá vo svojich partneroch vodcovské schopnosti, vrátane schopnosti svoj tím inšpirovať, motivovať a smerovať ku spoločnému cieľu. Na to sú nevyhnutné komunikačné schopnosti, vysoká motivácia a schopnosť sebariadenia. Ako franšízant by mal podnikateľ dodržiavať postupy, systémy a procesy nastavené franšízorom.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.