Zdravie otvára dvere do budúcnosti gastropodnikania
Rana, ktorú COVID-19 gastropodnikaniu zasadil, je obrovská. Je však niečo, v čom vám súčasná kríza paradoxne pomohla?
Je zbytočné rozpisovať sa o vplyve súčasnej situácie na gastronómiu a ďalšie zasiahnuté odbory. V rôznych rozhovoroch a debatách počúvame, že kríza je zároveň príležitosť pre nové podniky a koncepty, ak nechýba odvaha. Mňa doba povzbudila k zamysleniu sa, ako zmeniť zabehnuté modely fungovania. Keď sa pozriem spätne, často sme žili s klapkami na očiach, uplatňovali stále rovnaké postupy a boli presvedčení, že to je jediný spôsob vedúci k úspechu. Uvedomil som si, že „príležitosť“ neznamená iba radikálne zmeny. Svet a odbory činnosti, v ktorých pôsobíme, sa zmenili a ďalej sa meniť budú. Dôležité je sa zmene prispôsobiť. Hľadať nové prístupy, optimalizovať náklady a udržať podnikanie vitálne.
Tak k súčasnej situácii pristupujete aj v UGO?
Áno. Uplatňujeme nové prístupy na predaj našich výrobkov a posilňujeme komunikáciu značky a jej hodnoty. Značka UGO má jednu z najväčších kompetencií na poli gastronómie, ktorá dnes ani zajtra nestratí na atraktivite, a tou je zdravie. Naši zákazníci vedia, že našim mottom je „vezmi zdravie do svojich rúk“ a miesto rozvozu si objednávajú „porciu zdravia až pod nos“. Na československom trhu je UGO vnímané ako najzdravšia značka z odboru gastronómie. Byť fit a fit tiež zostať - táto kompetencia je našou z najväčších príležitostí. Zároveň sa otvára príležitosť pre nových franšízových partnerov. Táto doba nám ukazuje aj to, ako dôležitý je lokálny prístup v podnikaní.
Aké máte v tomto ohľade plány?
Z dôvodu optimalizácie a úspory nákladov plánujeme niektoré lokality prenechať novým franšízovým partnerom. Ide o prevádzky, ktoré sú profitabilné a poskytnú dostatočný priestor ďalej naplniť svoj potenciál. Prevádzky sú v rukách franšízora, a práve vplyvom optimalizácie financií a procesov vo firme sme sa rozhodli tieto prevádzky odovzdať do rúk nových franšízových partnerov. Môžu získať vlastnú prevádzku UGO Freshbar za bezprecedentných podmienok, ktoré by ešte pred rokom boli nemysliteľné.
V akých mestách aktuálne ponúkate pobočky na prevzatie?
Príležitosť pripraviť sa a spustiť nové vlastné podnikanie pod krídlami silného franšízora, akým je UGO, sa ponúka v Trnave a Bratislave. Sme tam pripravení rokovať o exkluzívnych podmienkach. Ďalšie lokality sú na diskusii.
Ako sa momentálne darí vašim súčasným franšízantom?
Jedno staré príslovie hovorí „vo dvojici sa to ťahá lepšie“. Aj keď nezažívajú najlepšie obdobie, vedia, že sa na nás môžu spoľahnúť. Sme v tom s nimi. Aj dnes sa snažíme riziká našich franšízových partnerov minimalizovať a pomáhame im súčasnú situáciu zvládnuť a pripraviť ich tak, aby poskytli hodnotu „zdravie“ vo chvíli, keď sa tisíce UGO Fanúšikov vrátia z lockdownu naspäť do prevádzok. Vždy sme budovali dlhodobé obchodné vzťahy, založené na vzájomnej podpore. Budúcnosť značky riešime prostredníctvom funkčnej novo založenej „Franšízovej rady“, individuálnym právnym poradenstvom, instantnou finančnou pomocou v podobe pôžičiek a úľav z franšízových poplatkov, ktoré sa odvíjajú od výšky tržieb. Ak nie je realizována tržba, sú aj franšízové poplatky nulové a ak už je realizovaná tržba, snažíme sa franšízové poplatky minimalizovať, alebo ich úplne eliminovať.

Prečítaj články

Ponuka fresh barov UGO sa pred nedávnom rozrástla, a to o UGO Grill sandwiche. Dostupné budú i v tých najmenších franšízových prevádzkach.
Väčšinu pobočiek značky UGO prevádzkujú franšízanti. Chceme, aby ich podiel naďalej rástol, prezrádza Lukáš Prauss, Expansion Director spoločnosti UGO Trade.
Sieť šalátovní a freshbarov značky UGO tento rok odovzdala celkovo 9 už existujúcich pobočiek do rúk franšízantov. V tomto trende chce pokračovať i na Slovensku.
UGO má v SR a ČR 84 pobočiek, polovica z ich je v rukách franšízantov. O podmienkach spolupráce i trendoch v zdravej výžive hovorí development director UGO Lukáš Prauss.
Čakanie na otvorenie franšízovej pobočky často trvá niekoľko mesiacov, niekedy až rok. Čas od času sa však objaví príležitosť, ktoré treba využiť.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Školenie je jednou z najdôležitejších súčastí franšízového balíčku. Noví franšízanti by sa vďaka nemu mali naučiť, ako úspešne podnikať pod zavedenou značkou.
Najúspešnejšie globálne franšízy pochádzajú z oblasti gastronómie. V prvej 50 sú aj značky pôsobiace na tuzemskom trhu.
Franšíza Burrito Loco sa chce rozšíriť z Prahy aj na Slovensko. Koľko bude stáť franšízantov vstup do podnikania s touto značkou?
Populárne na fóre
Pani Hillary mi dala pôžičku a zachránila mi finančný život
Volám sa Denisa, som matkou dvoch detí. Pre manželské problémy sme sa s manželom rozviedli a nechali ma na starosti deti. Bolo ťažké starať sa o deti sama, pretože...
Arby’s bude mať divoké krídla
Mam to rat
McDonald´s členom SFA
dobry den ako je to vlastne s kupou licencie na mcdonalds na slovensku? lebo na cechach su o tom clanky ale tu neviem ci je to vobec mozne ? dakujem