Zdravie otvára dvere do budúcnosti gastropodnikania
Rana, ktorú COVID-19 gastropodnikaniu zasadil, je obrovská. Je však niečo, v čom vám súčasná kríza paradoxne pomohla?
Je zbytočné rozpisovať sa o vplyve súčasnej situácie na gastronómiu a ďalšie zasiahnuté odbory. V rôznych rozhovoroch a debatách počúvame, že kríza je zároveň príležitosť pre nové podniky a koncepty, ak nechýba odvaha. Mňa doba povzbudila k zamysleniu sa, ako zmeniť zabehnuté modely fungovania. Keď sa pozriem spätne, často sme žili s klapkami na očiach, uplatňovali stále rovnaké postupy a boli presvedčení, že to je jediný spôsob vedúci k úspechu. Uvedomil som si, že „príležitosť“ neznamená iba radikálne zmeny. Svet a odbory činnosti, v ktorých pôsobíme, sa zmenili a ďalej sa meniť budú. Dôležité je sa zmene prispôsobiť. Hľadať nové prístupy, optimalizovať náklady a udržať podnikanie vitálne.
Tak k súčasnej situácii pristupujete aj v UGO?
Áno. Uplatňujeme nové prístupy na predaj našich výrobkov a posilňujeme komunikáciu značky a jej hodnoty. Značka UGO má jednu z najväčších kompetencií na poli gastronómie, ktorá dnes ani zajtra nestratí na atraktivite, a tou je zdravie. Naši zákazníci vedia, že našim mottom je „vezmi zdravie do svojich rúk“ a miesto rozvozu si objednávajú „porciu zdravia až pod nos“. Na československom trhu je UGO vnímané ako najzdravšia značka z odboru gastronómie. Byť fit a fit tiež zostať - táto kompetencia je našou z najväčších príležitostí. Zároveň sa otvára príležitosť pre nových franšízových partnerov. Táto doba nám ukazuje aj to, ako dôležitý je lokálny prístup v podnikaní.
Aké máte v tomto ohľade plány?
Z dôvodu optimalizácie a úspory nákladov plánujeme niektoré lokality prenechať novým franšízovým partnerom. Ide o prevádzky, ktoré sú profitabilné a poskytnú dostatočný priestor ďalej naplniť svoj potenciál. Prevádzky sú v rukách franšízora, a práve vplyvom optimalizácie financií a procesov vo firme sme sa rozhodli tieto prevádzky odovzdať do rúk nových franšízových partnerov. Môžu získať vlastnú prevádzku UGO Freshbar za bezprecedentných podmienok, ktoré by ešte pred rokom boli nemysliteľné.
V akých mestách aktuálne ponúkate pobočky na prevzatie?
Príležitosť pripraviť sa a spustiť nové vlastné podnikanie pod krídlami silného franšízora, akým je UGO, sa ponúka v Trnave a Bratislave. Sme tam pripravení rokovať o exkluzívnych podmienkach. Ďalšie lokality sú na diskusii.
Ako sa momentálne darí vašim súčasným franšízantom?
Jedno staré príslovie hovorí „vo dvojici sa to ťahá lepšie“. Aj keď nezažívajú najlepšie obdobie, vedia, že sa na nás môžu spoľahnúť. Sme v tom s nimi. Aj dnes sa snažíme riziká našich franšízových partnerov minimalizovať a pomáhame im súčasnú situáciu zvládnuť a pripraviť ich tak, aby poskytli hodnotu „zdravie“ vo chvíli, keď sa tisíce UGO Fanúšikov vrátia z lockdownu naspäť do prevádzok. Vždy sme budovali dlhodobé obchodné vzťahy, založené na vzájomnej podpore. Budúcnosť značky riešime prostredníctvom funkčnej novo založenej „Franšízovej rady“, individuálnym právnym poradenstvom, instantnou finančnou pomocou v podobe pôžičiek a úľav z franšízových poplatkov, ktoré sa odvíjajú od výšky tržieb. Ak nie je realizována tržba, sú aj franšízové poplatky nulové a ak už je realizovaná tržba, snažíme sa franšízové poplatky minimalizovať, alebo ich úplne eliminovať.
Prečítaj články
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Franšízový koncept UGO Freshbar a Salaterie prežíva pozitívne obdobie. Na Slovensku sa chce stať dominantným hráčom.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
„Po dobe covidového „temna“ sa znovu rozhliadame po príležitostiach pre franšízovú spoluprácu," prezrádza Lukáš Prauss, riaditeľ rozvoja UGO.
Ponuka fresh barov UGO sa pred nedávnom rozrástla, a to o UGO Grill sandwiche. Dostupné budú i v tých najmenších franšízových prevádzkach.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.