Pizza Hut na love franšízantov
Pizza Hut je jednou z najslávnejších globálnych gastronomických značiek. Dnes má po celom svete viac ako 15 tisíc pobočiek v 130 krajinách. V regióne strednej a východnej Európy vrátane Slovenska je výhradným prevádzkovateľom tejto značky spoločnosť AmRest. V roku 2018 spoločnosť AmRest získala od vlastníka spoločnosti Pizza Hut právo prevádzkovať hlavnú franšízu a udeľovať licencie jednotlivým franšízantom. Pizza Hut má v súčasnosti v Európe 231 franšízantov.
U nás má tento koncept ambíciu rozšíriť svoju sieť, do všetkých miest s viac ako 50 tisícmi obyvateľov. Pobočky sa môžu nachádzať na najrôznejších miestach, skúsenosti franšízora ukazujú, že môžu úspešně fungovať v centrách miest aj na predmestiach, v turisticky atraktívnych lokalitách, dopravných uzloch ako sú vlakové stanice, letiská a pod. Hodia sa aj do nákupných či outletových centier alebo na čerpacie stanice.
Pizza Hut ponúka záujemcom o licencie 3 typy prevádzok – Express, Delivery a Fast Casual Restaurant. Pre pobočku zameranú na rozvoz je potrebných minimálne 80 metrov štvorcových. „Ide o formát, v ktorom vidíme najväčší potenciál pre značku aj franšízanta. Služby delivery sú totiž hnacou silou rastu v potravinárskom priemysle a gastronómii a Pizza Hut má silnú pozíciu v rozvoze pizze,“ hovorí Eric Bartoletti zo spoločnosti Amrest Franchise s tým, že pre reštauráciu typu Fast Casual je potrebných minimálne 150 metrov štvorcových a vonkajšie posedenie, lepších je však 200 metrov štvorcových.
Rýchla akcia sa oplatí
Investícia do otvorenia pobočky bude stáť franšízanta 200 až 250 tisíc eur. „Pre franšízantov sme pripravili motivačný program, ktorý platí, ak franšízant otvorí prevádzku do konca roka 2021. Môže získať naspäť až 70 000 EUR za pobočku, v závislosti na tom, koľko ich otvorí,“ prezradzuje Bartoletti. Záujemcovia o franšízu by mali mať všeobecné skúsenosti s odborom Food & Beverage. Výhodou je, ak majú skúsenosti s franšízovým podnikaním, s fastfoodovými reštauráciami alebo delivery službami.
Okrem toho by mali mať silnú miestnu sieť, ambiciózne podnikateľské myslenie a ochotu rásť spolu s podporou AmRest a značky Pizza Hut. Súčasťou balíčku intenzívnej podpory, ktorý franšízant od spoločnosti Pizza Hut získa, je komplexné mapovanie trhu na identifikáciu „voľných miest“ vrátane analýzy konkurencie a podrobnej analýzy polohy na úrovni ulice, aby bolo možné nájsť ideálne miesto na otvorenie obchodu. Týmto spôsobom je možné podľa franšízora optimalizovať trasy a časy dodávok, zvýšiť spokojnosť zákazníkov a tým aj ziskovosť. Samozrejmosťou sú aj školenia pre franšízového partnera, aj pre jeho tím.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.