Príležitosť pre podnikateľov s nasadením
Ako sa konceptu Mr. Kebab momentálne v Českej republike a na Slovensku darí rásť?
Na Slovensku aktuálne otvárame v Prešove v novom obchodnom centre NOVUM novú franchisovú prevádzku Mr. Kebab. V Českej republike v aktuálnom CORONA roku nemáme zatiaľ šťastie na nového master-franšízora, ktorého neustále hľadáme. Doba je veľmi náročná a aj keď určitý záujem o náš koncept evidujeme, resp. máme rozpracovaný, v súčasnosti nedošlo zatiaľ k uzatvoreniu zmlúv.
Ako výrazne zasiahli opatrenia spojené s bojom proti pandémii COVID-19 fungovanie vašich pobočiek a vašich franšízantov?
Na Slovensku sme mali v mesiacoch marec - máj úplne zatvorené obchodné centrá, teda aj prevádzky Mr. Kebab. Snaha bola udržať zamestnancov za každú cenu, čo sa nám aj podarilo, najprv s pomocou finančných rezerv a neskôr s pomocou štátu. Po znovuotvorení vcelku veľmi rýchlo nabiehali prevádzky do štandardných výkonov, bohužiaľ medzitým prišla CORONA 2. Takže aktuálne sú všetky naše aj franšízové prevádzky otvorené, ale s výrazným poklesom tržieb a len s predajom so sebou.
O akú podporu z vašej strany sa môžu franšízanti oprieť?
Franšízanti majú dočasne počas CORONY až 100% úľavu na licenčných poplatkoch. Samozrejme konzultujeme pravidelne situáciu a pomáhame im orientovať sa aj v zverejnenej pomoci štátu, ktorá nie je zrovna jednoduchá a rýchla.
Vnímate súčasnú situáciu ako krízu, alebo skôr ako príležitosť? Mnohí podnikatelia v gastronómii, či ľudia, ktorí o podnikaní v tomto odbore uvažujú, by predsa len mohli častejšie uvažovať o rozjazde podnikania pod zavedenou značkou, nemyslíte?
Samozrejme doba je bolestivá, ale o to viac sa aj my snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty, zaviedli sme donáškové služby, na ktoré sme pred CORONOU nemali dosť času a pod. Osobne si myslím, že pre začínajúcich podnikateľov je teraz veľká príležitosť prísť za veľmi výhodných podmienok k zaujímavým konceptom, resp. predajným priestorom alebo atraktívnym predajným lokáciám. CORONA jedného dňa skončí a je treba byť včas pripravený naskočiť na vlak k nadržaným zákazníkom, ktorým boli odopierané gastro pôžitky.
Ak sa pozrieme do budúcnosti. Aké máte plány ohľadom ďalšej expanzie vášho konceptu? Aké lokality Vás najviac lákajú?
Intenzívne pracujeme práve v týchto časoch na úplne novom koncepte externého stánku Mr. Kebab, pretože týmto smerom vidíme náš ďalší zrýchlený rozmach.

Prečítaj články

Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
Syndróm vyhorenia v jednom odbore ho priviedol k úspechu a podnikaniu v inom. Ako dnes vidí svoje podnikanie pod značkou Mr. Kebab jeho zakladateľ Ľubor Lelovits?
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.