Príležitosť pre podnikateľov s nasadením
Ako sa konceptu Mr. Kebab momentálne v Českej republike a na Slovensku darí rásť?
Na Slovensku aktuálne otvárame v Prešove v novom obchodnom centre NOVUM novú franchisovú prevádzku Mr. Kebab. V Českej republike v aktuálnom CORONA roku nemáme zatiaľ šťastie na nového master-franšízora, ktorého neustále hľadáme. Doba je veľmi náročná a aj keď určitý záujem o náš koncept evidujeme, resp. máme rozpracovaný, v súčasnosti nedošlo zatiaľ k uzatvoreniu zmlúv.
Ako výrazne zasiahli opatrenia spojené s bojom proti pandémii COVID-19 fungovanie vašich pobočiek a vašich franšízantov?
Na Slovensku sme mali v mesiacoch marec - máj úplne zatvorené obchodné centrá, teda aj prevádzky Mr. Kebab. Snaha bola udržať zamestnancov za každú cenu, čo sa nám aj podarilo, najprv s pomocou finančných rezerv a neskôr s pomocou štátu. Po znovuotvorení vcelku veľmi rýchlo nabiehali prevádzky do štandardných výkonov, bohužiaľ medzitým prišla CORONA 2. Takže aktuálne sú všetky naše aj franšízové prevádzky otvorené, ale s výrazným poklesom tržieb a len s predajom so sebou.
O akú podporu z vašej strany sa môžu franšízanti oprieť?
Franšízanti majú dočasne počas CORONY až 100% úľavu na licenčných poplatkoch. Samozrejme konzultujeme pravidelne situáciu a pomáhame im orientovať sa aj v zverejnenej pomoci štátu, ktorá nie je zrovna jednoduchá a rýchla.
Vnímate súčasnú situáciu ako krízu, alebo skôr ako príležitosť? Mnohí podnikatelia v gastronómii, či ľudia, ktorí o podnikaní v tomto odbore uvažujú, by predsa len mohli častejšie uvažovať o rozjazde podnikania pod zavedenou značkou, nemyslíte?
Samozrejme doba je bolestivá, ale o to viac sa aj my snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty, zaviedli sme donáškové služby, na ktoré sme pred CORONOU nemali dosť času a pod. Osobne si myslím, že pre začínajúcich podnikateľov je teraz veľká príležitosť prísť za veľmi výhodných podmienok k zaujímavým konceptom, resp. predajným priestorom alebo atraktívnym predajným lokáciám. CORONA jedného dňa skončí a je treba byť včas pripravený naskočiť na vlak k nadržaným zákazníkom, ktorým boli odopierané gastro pôžitky.
Ak sa pozrieme do budúcnosti. Aké máte plány ohľadom ďalšej expanzie vášho konceptu? Aké lokality Vás najviac lákajú?
Intenzívne pracujeme práve v týchto časoch na úplne novom koncepte externého stánku Mr. Kebab, pretože týmto smerom vidíme náš ďalší zrýchlený rozmach.
Prečítaj články
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
Syndróm vyhorenia v jednom odbore ho priviedol k úspechu a podnikaniu v inom. Ako dnes vidí svoje podnikanie pod značkou Mr. Kebab jeho zakladateľ Ľubor Lelovits?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Prajeme všetkým našim priaznivcom z radov čitateľov a klientov úspešný vstup do nového roka 2024.