V každom hlavnom meste Európy
Ako sa momentálne darí konceptu La Donuteria?
Myslím si, že v rámci aktuálnych možností a situácie v gastronómii, sa nášmu konceptu darí veľmi dobre. Celkovo evidujeme ako sieť tento rok nárast tržieb o 300 % v porovnaní s minulým rokom a to aj napriek situácii, ktorú priniesla pandémia COVID-19. Darí sa nám aj v zahraničí. Otvorili sme pobočku v Dánsku, kde zákazníci na naše donuty stoja 30minutové rady. Pred otvorením máme pobočky v Mníchove, Štokholme, Lisabone, Viedni a Budapešti. Sme veľmi blízko podpisu zmlúv v Kanade, Bahrajne alebo v Dubaji. Samozrejme, aj naše pobočky pocítili dopad pandémie a opatrení, napríklad vo výpadku zahraničných turistov medzi zákazníkmi.
Darí sa vám v plánovanom rozširovaní siete pobočiek, ako na českom, tak aj na slovenskom trhu?
Na Slovensku už máme licencie vypredané a všetkých 25 miest, ktoré sme označili ako tie s veľkým potenciálom, sú už obsadené. Iná je situácia napríklad v susednom Česku, kde je pre franšízantov stále k dispozícii zhruba polovica vytipovaných miest.
Ako to vyzerá so vstupom do Maďarska a Poľska? Je v súčasnosti vôbec možné nájsť franšízových partnerov takto „na diaľku“?
V Maďarsku už finalizujeme dizajn pobočky v Budapešti a ďalšie 2 mestá máme v príprave. V Poľsku máme podpísané licencie pre 2 veľké mestá. Aktuálne sme otvorení ďalším záujemcom o franšízovú spoluprácu v týchto krajinách.
Na jar ste mi prezradili, že zákazníci La Donuteria značku v dobe krízi spôsobenej vládnymi opatreniami podržali, že je pre nich Lovebrand. Čím si to vysvetľujete?
Teší nás, že priazeň zákazníkov stále tvrá. Že si stále radi prijdú pre svoj obľúbený donut a kávu, aj keď si ich zoberú so sebou, teda bez sedenia v pobočke a rizika prípadnej možnej nákazy. Vidím za tým kombináciu viacerých faktorov – od nášho špeciálneho receptu na donutky, cez aktívnu komunikáciu na sociálnych sieťach, neustále prichádzame s novinkami a inováciami a pod.
Ako veľký dopad mala a asi aj stále má situácia spojená s pandémiou na podnikanie vašich franšízantov?
Už sme spomínali napríklad výpadok tržieb kvôli slabému turizmu. V tom nám pomohla naša stratégia otvárať pobočky tam, kde je diverzifikovaný mix zákazníkov. Snažíme sa situáciu riešiť veľmi aktívne a stále hľadať nové riešenia, prispôsobovať sa zmenám a situácii na trhu.
Aké lokality z hľadiska ďalšieho rozvoja Vás momentálne najviac zaujímajú?
Zaujímajú nás dve hlavné oblasti. Tou prvou je dokončiť našu expanziu v regióne strednej a východnej Európy, hľadáme teda nových franšízantov pre mestá v Česku, Maďarsku a Poľsku. Tou druhou je splnenie nášho cieľa mať do konca budúceho roka pobočku v každom európskom hlavnom meste. Teší nás, že je z pohľadu potenciálnych franšízantov o náš koncept záujem. Pre mnohých je vlastniť svoju modernú štýlovú cukráreň/kaviareň splneným snom a vítanou zmenou korporátneho štýlu života.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.