Franšízanti McDonald´s prijímajú zamestnancov

Prvé zamestnanie / McDonald’s má zhruba 70 až 80 percent zamestnancov, ktorí pracujú na čiastočný úväzok alebo brigádne popri štúdiu. Pre mnohých tínedžerov je reštauračný reťazec so zlatými oblúkmi v logu prvou pracovnou skúsenosťou. Niektorí z nich pracujú v „Mekáči“ dodnes, ale už na vedúcich pozíciách.
Pondelok
03.08.2020
Fastfoodovej sieti sa rýchlo po znovuotvorení reštaurácií vrátili tržby do normálu. Zákazníci zdvojnásobili záujem o McDelivery.
 

Takmer na rovnakú hodnotu ako pred vypuknutím „koronakrízy“, sa tržby reštaurácií, ktoré sú u nás kompletne v rukách franšízantov, vrátili počas prvého týždňa od znovuotvorenia. „Veľmi milo nás prekvapili predaje našich produktov počas prvého týždňa po znovuotvorení. Môžeme totiž povedať, že sme sa dostali na rovnaké tržby ako vo februári. Zákazníci sa očividne tešili na otvorenie reštaurácií a využili hneď prvé dni po uvoľnení vládnych opatrení,“ komentuje Tomasz Rogacz, riaditeľ spoločnosti McDonald’s v Česku a na Slovensku.

Výrazne sa zvýšil záujem o rozvážané jedlo cez službu McDrive a tiež objednávky cez okienko McDrive. Pomer objednávok cez McDelivery sa oproti dobe pred koronavírusom zdvojnásobil. Takmer dvojnásobný nárast zaznamenali tiež tržby cez okienka McDrive. Tieto údaje sú dôkazom toho, že si zákazníci ku svojim obľúbeným jedlám z McDonald´s našli cestu aj v momente, keď boli interiéry reštaurácií uzatvorené.  Podľa Rogacza je pravdepodobné, že tento trend bude aj naďalej pokračovať. „Je pochopiteľné, že pre mnohých zákazníkov bude ešte nejakú dobu komfortnejšie, keď si jedlo v reštaurácii iba vyzdvihnú a nebudú sa chcieť zdržiavať vo vnútri. Na nadštandardnú hygienu a bezpečie zákazníkov veľmi dbáme a veríme, že nám zákazníci budú dôverovať a opäť zaplnia naše reštaurácie, ako keby žiadny koronavírus neprebehol,“ dopĺňa.

Ochrana zákazníkov aj personálu

Práve na hygienické opatrenia sa majitelia reštaurácií pred znovuotvorením cielene pripravovali. Zákazníkom je k dispozícii dezinfekcia na ruky, do všetkých reštaurácií boli nainštalované plexisklá, ktoré pri objednávkových pultoch obmedzia styk zamestnancov so zákazníkmi. Na stoloch a stoličkách sú umiestené samolepky, ktoré zákazníkom umožňujú dodržiavať požadované rozostupy. Samolepky na zemi vyzývajú prichádzajúcich k tomu, aby dodržovali rozostupy pri kioskoch a hlavnom pulte.

Aj keď veľa firiem bolo nútených pre koronavírusovú krízu prepúšťať zamestnancov, McDonald´s išiel, a aj naďalej ide v tomto ohľade trochu proti prúdu a nových ľudí naopak prijíma. Zhruba 70 až 80 % zamestnancov je na skrátený úväzok alebo brigádne. „Kvôli koronavírusovej kríze sme žiadneho zamestnanca neprepustili. Samozrejmosťou pre nás bolo tiež vyplácanie miezd v plnej výške. A to aj napriek faktu, že sme museli prevádzku v reštauráciách podľa vládnych opatrení obmedziť,“ hovorí HR manažér spoločnosti McDonald’s ČR/SR Rastislav Tesár.

Bonusy aj v období krízy

Svojim zamestnancom McDonald’s bežne ponúka viaceré benefity, v tejto mimoriadnej dobe ale pristúpil aj k mimoriadnym výhodám pre svojich ľudí. Zamestnanci naprieč republikou napríklad získali od franšízantov finančný bonus za to, že aj počas koronavírusu pracovali s plným nasadením. Niektorí franšízanti túto bonusovú zložku ku mzde zamestnancom naplánovali na leto, teda po upokojení epidémie. „Spoločne s licenčnými partnermi sme sa starali o to, aby počas tohto ťažkého obdobia panovala v reštauráciách čo najlepšia nálada. Myslím si, že sa nám to podarilo a zamestnanci sa ešte viac spojili. Všetkým zamestnancom sme napríklad hneď na  začiatku krízy poďakovali za to, že sú s nami, obrovskými darčekovými košmi zaslanými do reštaurácií a neustále sme vymýšľali najrôznejšiu zábavu a súťaže, aby naši ľudia prišli na iné myšlienky,“ popisuje Tesár.

Podľa neho čaká firmu aj vo fáze „nového normálu“ náročné leto, pretože bude vrcholiť sezóna a dá sa predpokladať, že Slováci budú  tráviť dovolenku  hlavne v tuzemsku. Preto nábor McDonald´s nepozastavil ani počas epidémie. Pohovory počas epidémie koronavírusu prebiehali cez telefón alebo online, väčšinou cez Skype.


Ochrana zákazníkov na prvom mieste / Práve na hygienické opatrenia sa majitelia reštaurácií pred znovuotvorením cielene pripravovali. Zákazníkom je k dispozícii dezinfekcia na ruky, do všetkých reštaurácií boli nainštalované plexisklá, ktoré pri objednávkových pultoch obmedzia styk zamestnancov so zákazníkmi.