Franšízanti McDonald´s prijímajú zamestnancov
Takmer na rovnakú hodnotu ako pred vypuknutím „koronakrízy“, sa tržby reštaurácií, ktoré sú u nás kompletne v rukách franšízantov, vrátili počas prvého týždňa od znovuotvorenia. „Veľmi milo nás prekvapili predaje našich produktov počas prvého týždňa po znovuotvorení. Môžeme totiž povedať, že sme sa dostali na rovnaké tržby ako vo februári. Zákazníci sa očividne tešili na otvorenie reštaurácií a využili hneď prvé dni po uvoľnení vládnych opatrení,“ komentuje Tomasz Rogacz, riaditeľ spoločnosti McDonald’s v Česku a na Slovensku.
Výrazne sa zvýšil záujem o rozvážané jedlo cez službu McDrive a tiež objednávky cez okienko McDrive. Pomer objednávok cez McDelivery sa oproti dobe pred koronavírusom zdvojnásobil. Takmer dvojnásobný nárast zaznamenali tiež tržby cez okienka McDrive. Tieto údaje sú dôkazom toho, že si zákazníci ku svojim obľúbeným jedlám z McDonald´s našli cestu aj v momente, keď boli interiéry reštaurácií uzatvorené. Podľa Rogacza je pravdepodobné, že tento trend bude aj naďalej pokračovať. „Je pochopiteľné, že pre mnohých zákazníkov bude ešte nejakú dobu komfortnejšie, keď si jedlo v reštaurácii iba vyzdvihnú a nebudú sa chcieť zdržiavať vo vnútri. Na nadštandardnú hygienu a bezpečie zákazníkov veľmi dbáme a veríme, že nám zákazníci budú dôverovať a opäť zaplnia naše reštaurácie, ako keby žiadny koronavírus neprebehol,“ dopĺňa.
Ochrana zákazníkov aj personálu
Práve na hygienické opatrenia sa majitelia reštaurácií pred znovuotvorením cielene pripravovali. Zákazníkom je k dispozícii dezinfekcia na ruky, do všetkých reštaurácií boli nainštalované plexisklá, ktoré pri objednávkových pultoch obmedzia styk zamestnancov so zákazníkmi. Na stoloch a stoličkách sú umiestené samolepky, ktoré zákazníkom umožňujú dodržiavať požadované rozostupy. Samolepky na zemi vyzývajú prichádzajúcich k tomu, aby dodržovali rozostupy pri kioskoch a hlavnom pulte.
Aj keď veľa firiem bolo nútených pre koronavírusovú krízu prepúšťať zamestnancov, McDonald´s išiel, a aj naďalej ide v tomto ohľade trochu proti prúdu a nových ľudí naopak prijíma. Zhruba 70 až 80 % zamestnancov je na skrátený úväzok alebo brigádne. „Kvôli koronavírusovej kríze sme žiadneho zamestnanca neprepustili. Samozrejmosťou pre nás bolo tiež vyplácanie miezd v plnej výške. A to aj napriek faktu, že sme museli prevádzku v reštauráciách podľa vládnych opatrení obmedziť,“ hovorí HR manažér spoločnosti McDonald’s ČR/SR Rastislav Tesár.
Bonusy aj v období krízy
Svojim zamestnancom McDonald’s bežne ponúka viaceré benefity, v tejto mimoriadnej dobe ale pristúpil aj k mimoriadnym výhodám pre svojich ľudí. Zamestnanci naprieč republikou napríklad získali od franšízantov finančný bonus za to, že aj počas koronavírusu pracovali s plným nasadením. Niektorí franšízanti túto bonusovú zložku ku mzde zamestnancom naplánovali na leto, teda po upokojení epidémie. „Spoločne s licenčnými partnermi sme sa starali o to, aby počas tohto ťažkého obdobia panovala v reštauráciách čo najlepšia nálada. Myslím si, že sa nám to podarilo a zamestnanci sa ešte viac spojili. Všetkým zamestnancom sme napríklad hneď na začiatku krízy poďakovali za to, že sú s nami, obrovskými darčekovými košmi zaslanými do reštaurácií a neustále sme vymýšľali najrôznejšiu zábavu a súťaže, aby naši ľudia prišli na iné myšlienky,“ popisuje Tesár.
Podľa neho čaká firmu aj vo fáze „nového normálu“ náročné leto, pretože bude vrcholiť sezóna a dá sa predpokladať, že Slováci budú tráviť dovolenku hlavne v tuzemsku. Preto nábor McDonald´s nepozastavil ani počas epidémie. Pohovory počas epidémie koronavírusu prebiehali cez telefón alebo online, väčšinou cez Skype.

Prečítaj články

„Doba je bolestivá, ale o to viac sa snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty a zaviedli sme nové služby,“ hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Obmedzenie fungovania gastronomických prevádzkach nebude trvať večne. Ak je teda vaším cieľom podnikať v tejto oblasti, je ten správny čas na nájdenie tej pravej franšízy.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Gastronómia, reality, predaj potravín. Odbory, v ktorých pôsobia franšízy, ktoré sa dostali do prvej desiatky rebríčka Top 200 Global Franchises časopisu Entrepreneur.
Tuto výnimočnú situáciu môžu využiť podnikatelia, ktorí by sa radi stali franšízantmi tejto svetovej značky. Prax v odbore nie je pritom nutnosťou.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Skúsení podnikatelia vedia, že úspech ich podnikania vo veľkej miere závisí na jeho umiestení. Poradíme, na čo dať pozor pri výbere priestorov pre vaše podnikanie.
Stále viac firiem sa rozvíja na základe modelu franchisingovej spolupráce. Zistite, či už nastal čas, aby ste „franchisovali“ vlastné podnikanie.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Populárne na fóre
Pani Hillary mi dala pôžičku a zachránila mi finančný život
Volám sa Denisa, som matkou dvoch detí. Pre manželské problémy sme sa s manželom rozviedli a nechali ma na starosti deti. Bolo ťažké starať sa o deti sama, pretože...
Arby’s bude mať divoké krídla
Mam to rat
McDonald´s členom SFA
dobry den ako je to vlastne s kupou licencie na mcdonalds na slovensku? lebo na cechach su o tom clanky ale tu neviem ci je to vobec mozne ? dakujem