Subway finančne uľaví franšízantom
Vedenie franšízovej siete Subway oznámilo 50% zníženie franšízových poplatkov. Namiesto 8 % z obratu budú franšízoví partneri franšízorovi odvádzať 4 %. Reštaurácie otvorené pre rozvoz majú v tejto neľahkej dobe úľavu. Spoločnosť plánuje tieto opatrenia revidovať každý týždeň podľa toho, ako sa bude situácia vyvíjať.
„Súčasná situácia kriticky zasiahla gastronomické prevádzky. Toto odvetvie prechádzalo veľmi zložitým obdobím, negatívne ovplyvnené nárastom nákladov na zamestnanca, zvyšujúcimi sa nákupnými cenami potravín a teraz ich zasiahlo to, čo si nikto nevedel predstaviť. Nejde iba o Slovensko alebo Európu, ale o globálny trh. Verím, že postupne budú učinené také opatrenia, ktoré pomôžu mnohým našim franšízantom situáciu zvládnuť, aj keď to nebude jednoduché. Všetko závisí na tom, ako rýchlo sa pandémia COVID-19 dostane pod kontrolu,“ komentuje situáciu riaditeľ pre strednú a východnú Európu Subway Martin Princ.
Zamerané na predaj
Okrem vyššie spomenutého opatrenia Subway zvýšilo už aj tak vysoké nároky na hygienu, ktoré sú na jednotlivých pobočkách. „Teraz sa každý deň adaptujeme na nové nariadenia vlády a vymýšľame, ako ešte lepšie ochrániť zákazníkov aj zamestnancov. Keď boli dvere reštaurácií ešte otvorené, hneď sme odstranili zo zákazníckej časti viečka, nápoje, slamky, všetko, čo bolo normálne voľne k dispozícii zákazníkom. Naši zamestnanci bežne používajú aj niekoľkokrát za hodinu antibakteriálne mydlo, pripravujú jedlo v neustále menených rukaviciach. K bežným procesom sme pridali monitoring zdravia zamestnancov, platbu iba kartou a teraz sa sústredíme na rozvoz a výdaj z okienka – ten chceme tiež mať čo najbezpečnejší. Franšízanti takmer denne dostávajú nové informácie, čo robiť,“ zhŕňa Martin Princ.
Značka Subway má reštaurácie vo viac ako 100 krajinách sveta a je otázka, koľko z nich nebude situáciou ovplyvnených. Koronavírus je momentálne témou číslo jedna pre zamestnancov spoločnosti aj pre franšízantov vlastniacich jednotlivé pobočky. Reťazec sa ale s nádejou chystá na znovuotvorenie pobočiek a vymýšľa aktivity pre podporu predajov. „Pri aktuálnom utlumení činností sa sústredíme na alternatívne spôsoby, ako aj naďalej obsluhovať našich zákazníkov. Čas využívame aj na prípravy na dobu po ukončení obmedzení prevádzky. Chceme sa vrátiť v plnej sile,“ prezradil riaditeľ marketingu pre oblasť strednej a východnej Európy Milan Obetko.
O značke Subway®
- Založená v USA pred viac ako 55 rokmi Fredem DeLucom a rodinným priateľom Petrem Buckom
- Reštaurácie s ponukou čerstvo pripravených sendvičov, wrapov a šalátov, denne vytvoria viac ako 7 mil. sendvičov.
- Viac ako 21 tisíc franšízových partnerov na svete v 100 krajinách sveta.
- V Európe je viac ako 5 500 reštaurácií na 35 trhoch.

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.