Menej zamestnancov, menej starostí
Zaistiť stabilný a rastúci príjem pre franšízanta bez zložitého riadenia reštaurácie. Taká je vízia vedenia pôvodom lotyšského franšízového konceptu Easy Wine, ktorý so svojimi pobočkami chce obohatiť slovenský gastronomický trh. Pre prípadných záujemcov o licenciu môže byť zaujímavé to, že prevádzkovanie baru tejto siete neznamená, tak ako to je bežné v reštauračnom biznise, nutnosť zamestnávať veľké množstvo ľudí.
„Iné reštaurácie majú vysoké náklady na zamestnancov, koncept Easy Wine je nastavený tak, aby boli minimálne, a pritom netrpela kvalita obsluhy našich zákazníkov. Majiteľ franšízovej pobočky bude pre svoju prevádzku potrebovať iba jedného až dvoch zamestnancov do kuchyne a maximálne dvoch za bar,“ vysvetľuje Juris Roganovs, ktorý je v Easy Wine zodpovedný za medzinárodný rozvoj. Dôvod, bary Easy Wine sú totiž samoobslužné.
Podľa chute a nálady
V praxi to vyzerá tak, že hosť potom, ako vstúpi do dverí, dostane od obsluhy magnetickú kartu s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. To znamená, že nemusí čakať na obsluhu, ale rovno si sám môže zvoliť a natočiť nápoj, ktorý chce piť alebo iba ochutnať. Cena sa odvíja od toho, koľko a čoho reálne vypil. Môže tak napríklad na začiatku ochutnať niekoľko vzoriek, pred tým ako sa rozhodne pre víno, s ktorým strávi celý večer.
Prácu franšízantovi tiež zjednoduší špeciálne vyvinutý softvér, ktorý je prepojený s predajným systémom a sleduje úhrady kartou, spotrebu, lojalitu zákazníkov a tiež stav pokladne. Umožňuje monitorovanie predajov a spotreby z akéhokoľvek miesta na zemi vďaka internetovému pripojeniu na počítači alebo prostredníctvom mobilného telefónu či tabletu. Kontrolu fungovania pobočky môže franšízant sledovať prakticky kedykoľvek a odkiaľkoľvek.
Jeden bar alebo celá krajina
Záujemcovia o spoluprácu s konceptom Easy Wine si môžu obstarať licenciu na jednu pobočku, alebo prípadne multi-franšízovú, ktorá umožní otvoriť viac pobočiek. Pre tých, ktorí by chceli sieť Easy Wine budovať na Slovensku vo veľkom je k dispozícii licencia na celý región. So samoobslužnými barmi koncept mieri do niekoľkých typov lokalít – turisticky exponovaných miest, nákupných centier, letísk a tiež na obľúbené miesta, kam sa za zábavou vydávajú miestny obyvatelia. Priestory vhodné pre zriadenie baru Easy Wine majú veľkosť od 150 do 500 m2.
Výšku celkovej investície ovplyvňuje niekoľko faktorov súvisiacich hlavne s priestorom, ako sú náklady na jeho obstaranie, výška nájmu a tiež nutnosť jeho úprav. Typická Easy Wine reštaurácie vyžaduje investíciu začínajúcu na 150 tisícoch eur, ktorá zahŕňa aj náklady na obstaranie potrebných zariadení a tiež už spomenutý originálny softvér. Potenciálnym franšízantom vedenie konceptu ponúka tiež možnosť prenájmu zariadenia. Očakávaná doba návratnosti investície sa pohybuje okolo 14 až 30 mesiacov. Franšízová zmluva sa uzatvára na 10 rokov s možnosťou jej ďalšieho predĺženia.

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.