Menej zamestnancov, menej starostí
Zaistiť stabilný a rastúci príjem pre franšízanta bez zložitého riadenia reštaurácie. Taká je vízia vedenia pôvodom lotyšského franšízového konceptu Easy Wine, ktorý so svojimi pobočkami chce obohatiť slovenský gastronomický trh. Pre prípadných záujemcov o licenciu môže byť zaujímavé to, že prevádzkovanie baru tejto siete neznamená, tak ako to je bežné v reštauračnom biznise, nutnosť zamestnávať veľké množstvo ľudí.
„Iné reštaurácie majú vysoké náklady na zamestnancov, koncept Easy Wine je nastavený tak, aby boli minimálne, a pritom netrpela kvalita obsluhy našich zákazníkov. Majiteľ franšízovej pobočky bude pre svoju prevádzku potrebovať iba jedného až dvoch zamestnancov do kuchyne a maximálne dvoch za bar,“ vysvetľuje Juris Roganovs, ktorý je v Easy Wine zodpovedný za medzinárodný rozvoj. Dôvod, bary Easy Wine sú totiž samoobslužné.
Podľa chute a nálady
V praxi to vyzerá tak, že hosť potom, ako vstúpi do dverí, dostane od obsluhy magnetickú kartu s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. To znamená, že nemusí čakať na obsluhu, ale rovno si sám môže zvoliť a natočiť nápoj, ktorý chce piť alebo iba ochutnať. Cena sa odvíja od toho, koľko a čoho reálne vypil. Môže tak napríklad na začiatku ochutnať niekoľko vzoriek, pred tým ako sa rozhodne pre víno, s ktorým strávi celý večer.
Prácu franšízantovi tiež zjednoduší špeciálne vyvinutý softvér, ktorý je prepojený s predajným systémom a sleduje úhrady kartou, spotrebu, lojalitu zákazníkov a tiež stav pokladne. Umožňuje monitorovanie predajov a spotreby z akéhokoľvek miesta na zemi vďaka internetovému pripojeniu na počítači alebo prostredníctvom mobilného telefónu či tabletu. Kontrolu fungovania pobočky môže franšízant sledovať prakticky kedykoľvek a odkiaľkoľvek.
Jeden bar alebo celá krajina
Záujemcovia o spoluprácu s konceptom Easy Wine si môžu obstarať licenciu na jednu pobočku, alebo prípadne multi-franšízovú, ktorá umožní otvoriť viac pobočiek. Pre tých, ktorí by chceli sieť Easy Wine budovať na Slovensku vo veľkom je k dispozícii licencia na celý región. So samoobslužnými barmi koncept mieri do niekoľkých typov lokalít – turisticky exponovaných miest, nákupných centier, letísk a tiež na obľúbené miesta, kam sa za zábavou vydávajú miestny obyvatelia. Priestory vhodné pre zriadenie baru Easy Wine majú veľkosť od 150 do 500 m2.
Výšku celkovej investície ovplyvňuje niekoľko faktorov súvisiacich hlavne s priestorom, ako sú náklady na jeho obstaranie, výška nájmu a tiež nutnosť jeho úprav. Typická Easy Wine reštaurácie vyžaduje investíciu začínajúcu na 150 tisícoch eur, ktorá zahŕňa aj náklady na obstaranie potrebných zariadení a tiež už spomenutý originálny softvér. Potenciálnym franšízantom vedenie konceptu ponúka tiež možnosť prenájmu zariadenia. Očakávaná doba návratnosti investície sa pohybuje okolo 14 až 30 mesiacov. Franšízová zmluva sa uzatvára na 10 rokov s možnosťou jej ďalšieho predĺženia.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Najčítanejšie

TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„V našom odbore je veľmi dôležitý tréning. Preto mu pri práci s franšízantmi venujeme veľkú energiu,“ hovorí Paulina Patelka, franšízová manažérka pre rozvoj sieteSemilac.