Marvel v službách značky DQ
Franšízová sieť Dairy Queen predstavila v týchto dňoch v USA svoju špeciálnu májovú ponuku, inšpirovanú pokračovaním úspešného sci-fi spoločnosti Marvel Strážcovia galaxie. Vanilková zmrzlina bola doplnená kúskami karamelu a čokolády, a vzniknutý nový ľadový dezert - tzv. Blizzard® - má chuťovo pripomínať brownies. Dairy Queen sa špecializuje na chladené produkty ako je zmrzlina, ovocné a ľadové šťavy a nápoje, ovocné smoothies, ovocné poháre so zmrzlinou a mrazené torty rôznych chutí.
Rodinný rýchly servis v americkom štýle, doplnený o ponuku sladkostí a dezertov, pôsobí na globálnom trhu už takmer 80 rokov. Dairy Queen je teda rovnako stará ako Tina Turner, či Chuck Norris, a v USA je súčasťou národnej stravovacej kultúry. Svetovo známe sú práve ich zmrzlinové dezerty nazývané Blizzard®, ktoré konzumuje napríklad Warren Buffet. Sieť má celkovo okolo siedmich tisíc franšízových reštaurácií v Spojených štátoch amerických a 29 v ďalších krajinách, Európa na ich zoznamu dosiahnutých lokalít doteraz chyba.
Nie rýchle, ale zábavné jedlo
V raste Dairy Queen pomohlo okrem iného rozšírenie sortimentu, najväčší úspech oslavuje koncept reštaurácií Grill & chill. Jedálny lístok DQ® tvoria chutné hamburgery (medzi nimi i najznámejší Flamethrower Grill Burger®), kuracie kúsky, šaláty, tortily a sendviče. Oproti klasickým fastfoodom v reštauráciách Diary Queen roznáša pokrmy k stolom obsluha. Firmu prezentuje okrem iného motto "Not fastfood, but fun food" (Nie rýchle, ale zábavné jedlo).
DQ® hľadá partnerov medzi silnými úspešnými firmami a podnikateľmi, ktorí už majú skúsenosti v odvetviach spojených s jedlom a pitím (gastronómia, stravovanie, maloobchod, distribúcia), poprípade v iných, súvisiacich odboroch - obchodné reťazce, lekárne, kiná, zábavné parky, ihriská, čerpacie stanice, a pod. Prípadný franšízant sa musí pripraviť na následné povinné podpísanie exkluzívnej zmluvy na regionálne zastúpenie (Franchise Area Development). Investícia za reštauráciu Grill & chill® je od 1,1 milióna dolárov, priemerný ročný výnos na reštauráciu býva v priemere 1,3 miliónov amerických dolárov. Počiatočná kapitálová investícia je vždy závislá na podmienkach v konkrétnom regióne.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.