Marvel v službách značky DQ

Franšízová sieť Dairy Queen predstavila v týchto dňoch v USA svoju špeciálnu májovú ponuku, inšpirovanú pokračovaním úspešného sci-fi spoločnosti Marvel Strážcovia galaxie. Vanilková zmrzlina bola doplnená kúskami karamelu a čokolády, a vzniknutý nový ľadový dezert - tzv. Blizzard® - má chuťovo pripomínať brownies. Dairy Queen sa špecializuje na chladené produkty ako je zmrzlina, ovocné a ľadové šťavy a nápoje, ovocné smoothies, ovocné poháre so zmrzlinou a mrazené torty rôznych chutí.
Rodinný rýchly servis v americkom štýle, doplnený o ponuku sladkostí a dezertov, pôsobí na globálnom trhu už takmer 80 rokov. Dairy Queen je teda rovnako stará ako Tina Turner, či Chuck Norris, a v USA je súčasťou národnej stravovacej kultúry. Svetovo známe sú práve ich zmrzlinové dezerty nazývané Blizzard®, ktoré konzumuje napríklad Warren Buffet. Sieť má celkovo okolo siedmich tisíc franšízových reštaurácií v Spojených štátoch amerických a 29 v ďalších krajinách, Európa na ich zoznamu dosiahnutých lokalít doteraz chyba.
Nie rýchle, ale zábavné jedlo
V raste Dairy Queen pomohlo okrem iného rozšírenie sortimentu, najväčší úspech oslavuje koncept reštaurácií Grill & chill. Jedálny lístok DQ® tvoria chutné hamburgery (medzi nimi i najznámejší Flamethrower Grill Burger®), kuracie kúsky, šaláty, tortily a sendviče. Oproti klasickým fastfoodom v reštauráciách Diary Queen roznáša pokrmy k stolom obsluha. Firmu prezentuje okrem iného motto "Not fastfood, but fun food" (Nie rýchle, ale zábavné jedlo).
DQ® hľadá partnerov medzi silnými úspešnými firmami a podnikateľmi, ktorí už majú skúsenosti v odvetviach spojených s jedlom a pitím (gastronómia, stravovanie, maloobchod, distribúcia), poprípade v iných, súvisiacich odboroch - obchodné reťazce, lekárne, kiná, zábavné parky, ihriská, čerpacie stanice, a pod. Prípadný franšízant sa musí pripraviť na následné povinné podpísanie exkluzívnej zmluvy na regionálne zastúpenie (Franchise Area Development). Investícia za reštauráciu Grill & chill® je od 1,1 milióna dolárov, priemerný ročný výnos na reštauráciu býva v priemere 1,3 miliónov amerických dolárov. Počiatočná kapitálová investícia je vždy závislá na podmienkach v konkrétnom regióne.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.