Prvá prevádzka slovenského konceptu Mr. Kebab bola otvorená v roku 2005 v Košiciach.
Utorok
08.09.2015
Koncept Mr. Kebab sa naďalej rozširuje na území Slovenska. Spoločnosť uvedie do svojho portfólia úplne nový produkt.
 

Reštauračný biznis je vysoko konkurenčný. Ten, kto chce úspešne expandovať, musí ponúknuť premyslený koncept. Darí sa to reštauráciám Mr. Kebab, ktorý svoje produkty ponúkne v najbližšej dobe aj mimo Košíc, kde doteraz pôsobili. „V súčasnosti pripravujeme otvorenie novej prevádzky v OC Aupark Žilina, ktorá by mala byť otvorená od začiatku septembra,“ približuje Ľubor Lelovits, majiteľ siete Mr. Kebab.

Žilinou expanzia nekončí

Vo finálnej fáze príprav je tiež tretia pobočka v Košiciach. Záujem podnikateľov o koncept zďaleka neklesá. „Máme aktívneho záujemcu, ktorý hľadá vhodné priestory v Poprade a v jednaní je tiež niekoľko ďalších franšízantov z Čiech aj zo Slovenska,“ hovorí Lelovits.

Pre niektorých podnikateľov býva leto menej vyťaženým obdobím. V tomto prípade tomu tak nie je. „Naše prevádzky nemajú cez leto úbytok návštevníkov, tento trend pozorujeme dlhodobo, čo nám robí radosť.“ Medziročný nárast obratu reštaurácie je 20 %.

Rozšírenie ponuky

Žiadny podnikateľ sa nezaobíde bez inovácií ponúkaných produktov. Dôležité je to aj v gastronómii. „Ukončili sme vývoj nového výrobku – fritovaných zeleninových nugiet.“ V súčasnosti prebieha podľa Lelovitsa príprava marketingovej kampane, ktorá bude spustená pri uvedení do predaja. V priebehu septembra by sa zákazníci Mr. Kebab mali dočkať tejto novinky.

V minulosti mala firma problémy s plagiátorstvom aj napriek tomu, že je značka chránená na území celej Európskej únie. „Bohužiaľ sa objavil prípad falšovania na území Španielska, ktorý práve riešime,“ približuje Lelovits problém, ktorý trápi mnohých podnikateľov.

Podľa Lelovitsa by základnou vlastnosťou každého, kto by sa chcel stať franšízantom Mr. Kebab, mala byť chuť pracovať. Nemusí sa pohybovať v odbore gastronómie, ale je nevyhnutné aby mal chuť niečo dokázať. Všetko ostatné, ako je napríklad know-how, zaškolenie, produkty a technológie získa od materskej spoločnosti. „Franšízový partner musí mať záujem a chuť prijať všetko, čo mu ponúkame. Ak to splní, úspešnosť je zaručená,“ vysvetľuje Lelovits.

Vstupná investícia do vlastného franšízového podnikania sa pohybuje v rozmedzí 40 až 80 tisíc eur v závislosti na veľkosti prevádzky. Cena základnej licencie je 10 tisíc eur a franšízanti odvádzajú mesačné poplatky vo výške 5 až 8 % z obratu.