Zamerané na kvalitu
Prečo ste sa rozhodol Váš koncept rozširovať pomocou franchisovej spolupráce?
Podľa mojej mienky našiel som dieru na trhu - nepoznám žiadnu serióznu franchisovú sieť na báze kebabu ani u nás ani vo svete. Výnimočne len lokálne zopár prevádzkove siete. Rozhodol som sa takúto sieť postaviť, ale s vedomím už dopredu, že nemám záujem ( asi sa to poriadne ani nedá ) detailne sledovať, riadiť, kontrolovať a riešit on-lie denné problémy hlavne personálne na množstve roztrúsených prevádzok. Preto padlo od začiatku rozhodnutie vyvinúť sieš prevádzok so systémovými riešeniami už od začiatku, aby vyhovovali budúcej franchisovej sieti.
Do akých miest by ste chceli Váš koncept rozbehnúť v ČR a SR?
Vzhľadom na skutočnosť, že ideme po kvalite produktu, po kvalite prezentácie aj predaja, teda nesnažíme sa tlačiť ceny dolu na úkor kvality produktov, v úvahu prichádzaju hlavne väčšie mestá povedzme od 30 000 obyvateľov vyššie. Pričom vo vľkých mestách máme potenciál mať prevádzok viac, napr. v každom významnejšom obchodnom centre alebo v jeho blizkosti, kedže máme pripravenú aj variantu exterierového stánku.
Ako sa Vám darí na slovenskom trhu?
Na Slovensku máme aktuálne dve prevádzky v Košiciach, v príprave su ďalšie v okolí Trnavy, Žiliny. Fakticky sme zahájili rozširovanie pobočiek len v roku 2014, keďže doteraz prebiehala fáza vypracovania a sfinalizovania celého projektu do bodoby manuálov, ochr. známok, zmlúv s dodávateľmi a pod.
Prečo ste sa rozhodol vstúpiť na trh Českej republiky?
Česko a Slovensko sú stále veľmi blizke a v mnohých veciach prepojené krajiny, takže ja v zásade nerozmýšľam o česku ako o cudzej krajine. Z tohoto dovodu vieme rovnako rýchlo a uspešne budovať pobočky v Čechách ako na Slovensku. Máme tam mnoho priateľov aj obchodných partnerov.
Ako by ste popísal konkurenciu na trhu gastronómie?
V reštauračnom formáte je konkurencia nesmierne silná a ťažko sa podniká. Čo sa týka fast foodov, ten boom v skutočnosti len nastupuje. Žijeme v rýchlom tempe a pokiaľ vám niekto poskytne dostatočne kvalitný produkt, nemusí byť jeho nevýhodou napr. jednorázove papierové balenie. Mr. KEBAB má okrem produktov na báze kebabu veľmi zaujimavú škálu produktov, ktoré nie sú bežne dostupné v iných fast foodoch, a stále prinasame nieco nové - netradičné na trhu. Dobre sa nám pracuje v konkurencii zahraničnych silným sietí a podľa skúsenosti sme im primeranou konkurenciou, síce s rešpektom, ale bez zábran.
Prečítaj články

Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
„Doba je bolestivá, ale o to viac sa snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty a zaviedli sme nové služby,“ hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.