Dekáda s franchisou
Aj Slováci vedia upiecť dobrú pizzu. O pravdivosti týchto slov svedčí koncept Pizza Mizza, ktorému sa darí úspešne rozvíjať tiež pomocou franchisovej spolupráce. Koncept Pizza Mizza oslávi v budúcom roku jubileum, na trhu bude už 10 rokov. Neustále hľadá vhodných franchisových partnerov, ktorí by k úspechu siete tiež pomohli.
Na jar sa podarilo spoločnosti Gastronet, ktorá drží franchisovú licenciu, otvoriť Pizza Mizza Express druhej generácie. Tá už dokázala splniť ekonomické parametre, ktoré si spoločnosť vytýčila. Celkovo sa na Slovensku nachádza 5 reštaurácií Pizza Mizza v rukách Gastronetu a 6 prevádzkujú franchisanti, z čoho jedna franchisová pobočka sa nachádza v Česku, konkrétne v Ostrave. Firma by rada rozšírila svoj koncept do všetkých oblastí Slovenska.
Cena franchisovej licencie Pizza Mizza stojí 7 tisíc eur. Aby mohla reštaurácia fungovať, musí si podnikateľ pripraviť počiatočnú investíciu od 150 do 250 tisíc eur v závislosti na veľkosti a lokalite, kde bude pobočka otvorená. Franchisorovi sa odvádza priebežný poplatok 5 % z obratu, marketingová čiastka už je v cene.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.