V znamení štvoriek

Franchisový fastfoodový reťazec Subway tento rok prekročil ďalší medzník. Podarilo sa mu otvoriť reštauráciu s poradovým číslo 40 tisíc. Pobočka sa nachádza na čerpacej stanici AppleGreen v meste Ipswich v Anglicku. V Európe môžu zákazníci navštíviť už viac ako 4 tisíce reštaurácií. Franšízový koncept tento rok oslavuje už 48 rokov svojej existencie.
Subway môže smelo hovoriť o tom, že je najúspešnejším franchisovým konceptom na svete. Počas tohto roka otvoril viac ako 1760 franšízových jednotiek. Aktuálne pôsobí v 102 krajinách. „Úspech Subway je založený na jeho atraktivite, nižších nákladoch na otvorenie a najmä na flexibilite prevádzky,“ hovorí riaditeľ pre Veľkú Britániu a Severné Írsko Trevor Haynes. Sendviče Subway sa môžu predávať nielen v normálnych reštauráciách, ale tiež na miestach, ktoré sú umiestnené na netradičných miestach. Z tých je 4500 reštaurácií na čerpacích staniciach, z toho 600 v Európe.
Predovšetkým na strednú a východnú Európu sa tento rok Subway zameral. I pre Slovensko má veľké plány, aktuálne tu pôsobí 11 reštaurácií. Potenciál rastu vidí aj v ČR, a to v Prahe i menších mestách. Práve sú vo vývoji reštaurácie v Olomouci a Jihlave. Okrem týchto krajín je prudký rozvoj v Rumunsku či Rusku. Tento rok chce vstúpiť na trhu Ukrajiny a Kazachstanu. Minulý rok bolo v Európe otvorených 576 reštaurácií Subway.
Prečítaj články

McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
Najčítanejšie

Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.