V znamení štvoriek
Franchisový fastfoodový reťazec Subway tento rok prekročil ďalší medzník. Podarilo sa mu otvoriť reštauráciu s poradovým číslo 40 tisíc. Pobočka sa nachádza na čerpacej stanici AppleGreen v meste Ipswich v Anglicku. V Európe môžu zákazníci navštíviť už viac ako 4 tisíce reštaurácií. Franšízový koncept tento rok oslavuje už 48 rokov svojej existencie.
Subway môže smelo hovoriť o tom, že je najúspešnejším franchisovým konceptom na svete. Počas tohto roka otvoril viac ako 1760 franšízových jednotiek. Aktuálne pôsobí v 102 krajinách. „Úspech Subway je založený na jeho atraktivite, nižších nákladoch na otvorenie a najmä na flexibilite prevádzky,“ hovorí riaditeľ pre Veľkú Britániu a Severné Írsko Trevor Haynes. Sendviče Subway sa môžu predávať nielen v normálnych reštauráciách, ale tiež na miestach, ktoré sú umiestnené na netradičných miestach. Z tých je 4500 reštaurácií na čerpacích staniciach, z toho 600 v Európe.
Predovšetkým na strednú a východnú Európu sa tento rok Subway zameral. I pre Slovensko má veľké plány, aktuálne tu pôsobí 11 reštaurácií. Potenciál rastu vidí aj v ČR, a to v Prahe i menších mestách. Práve sú vo vývoji reštaurácie v Olomouci a Jihlave. Okrem týchto krajín je prudký rozvoj v Rumunsku či Rusku. Tento rok chce vstúpiť na trhu Ukrajiny a Kazachstanu. Minulý rok bolo v Európe otvorených 576 reštaurácií Subway.
Prečítaj články
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Franšízová sieť kliník Nutriadapt navyšuje počet pobočiek a optimalizuje ich ziskovosť vďaka premysleným službám,“ hovorí konateľka spoločnosti Marta Nosková.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami v posledných rokoch rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Počet obéznych ľudí stúpa a s tým aj podnikateľský potenciál výživových poradní. Ako je na to pripravený koncept franšízy Naturhouse?