Fruitisimo rastie so svojimi franšízantmi
Fruitisimo je medzinárodná franšízová sieť, ktorej sa medziročne podarilo dostať na tržby okolo 20 miliónov eur. Táto suma predstavuje tržby celej skupiny vrátane franšíz a oproti minulému roku sa jedná o nárast zhruba o 15 %. Aktuálne Fruitisimo pôsobí na šiestich európskych trhoch, teda okrem Česka na Slovensku, v Maďarsku, Nemecku, Rakúsku a Poľsku. V súčasnosti majú celkovo asi 95 pobočiek, z ktorých je zhruba polovica vlastných a druhá franšízových. Zaujímavosťou a novinkou je, že na Slovensku teraz novo budú všetky pobočky patriť franšízantom a pracuje sa na odovzdaní pobočiek z rúk franšízora.
Na nových trhoch Fruitisimo väčšinou volí stratégiu vstupu na trhu s vlastnými pobočkami, ktoré sa stávajú inšpiráciou a základom pre budúcich franšízantov. Aktuálne sa to týka Nemecka, Rakúska a Poľska. Najprv na novom trhu otvoria tri až päť vlastných pobočiek a až po ich stabilizácii na trhu ich odovzdávajú franšízantom, s ktorými sa naďalej na trhu rozvíja. „Franšízant má mať podľa nášho konceptu ideálne aj viac pobočiek, čo platí pre všetky trhy, nielen tie nové. Hneď na začiatku si stanovujeme stratégiu rastu a je to od začiatku súčasťou nášho celkového plánu spolupráce, franšízant sa na to pripravuje ako manažérsky, tak finančne,“ vysvetľuje koncept spolupráce výkonný riaditeľ Fruitisimo group Michal Príhoda. „Asi iba desať percent našich franšízantov má jednu pobočku, čo sú väčšinou zároveň franšízanti, s ktorými bola spolupráca uzavretá nedávno, tí „zabehnutí“ majú priemerne tri až štyri pobočky, máme však aj franšízanta s 15 pobočkami. Dôležitá je pre nich spätná väzba, v sieti majú porovnanie s ostatnými vo všetkých kľúčových bodoch prevádzky a dokážeme ich tak dobre motivovať k lepším výsledkom,“ dodáva Michal Příhoda. Pre pasívny príjem tento biznis nie je najvhodnejší. Franšízant musí byť aktívne zapojený do riadenia tímu a vedieť dobre pracovať s ľuďmi. Od franšízora dostane okrem iného aj celý dodávateľský reťazec, fungujúci marketing, nastavené ceny aj štandardy kvality služieb, všetky manuály a všetky postupy. Implementácia však vyžaduje aktívny prístup a schopnosť vybrať správnych zamestnancov, ktorých je potrebné naďalej riadiť, kontrolovať a motivovať.
V roku 2025 značka plánuje predovšetkým ďalšie možnosti individualizácie nákupu. Nedávno spustili inovovanú aplikáciu s možnosťou objednávky a teraz tu pribudne možnosť zostavenia vlastného smoothie či drinku alebo personalizácie akéhokoľvek smoothie zo základnej ponuky.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.