Fruitisimo rastie so svojimi franšízantmi
Fruitisimo je medzinárodná franšízová sieť, ktorej sa medziročne podarilo dostať na tržby okolo 20 miliónov eur. Táto suma predstavuje tržby celej skupiny vrátane franšíz a oproti minulému roku sa jedná o nárast zhruba o 15 %. Aktuálne Fruitisimo pôsobí na šiestich európskych trhoch, teda okrem Česka na Slovensku, v Maďarsku, Nemecku, Rakúsku a Poľsku. V súčasnosti majú celkovo asi 95 pobočiek, z ktorých je zhruba polovica vlastných a druhá franšízových. Zaujímavosťou a novinkou je, že na Slovensku teraz novo budú všetky pobočky patriť franšízantom a pracuje sa na odovzdaní pobočiek z rúk franšízora.
Na nových trhoch Fruitisimo väčšinou volí stratégiu vstupu na trhu s vlastnými pobočkami, ktoré sa stávajú inšpiráciou a základom pre budúcich franšízantov. Aktuálne sa to týka Nemecka, Rakúska a Poľska. Najprv na novom trhu otvoria tri až päť vlastných pobočiek a až po ich stabilizácii na trhu ich odovzdávajú franšízantom, s ktorými sa naďalej na trhu rozvíja. „Franšízant má mať podľa nášho konceptu ideálne aj viac pobočiek, čo platí pre všetky trhy, nielen tie nové. Hneď na začiatku si stanovujeme stratégiu rastu a je to od začiatku súčasťou nášho celkového plánu spolupráce, franšízant sa na to pripravuje ako manažérsky, tak finančne,“ vysvetľuje koncept spolupráce výkonný riaditeľ Fruitisimo group Michal Príhoda. „Asi iba desať percent našich franšízantov má jednu pobočku, čo sú väčšinou zároveň franšízanti, s ktorými bola spolupráca uzavretá nedávno, tí „zabehnutí“ majú priemerne tri až štyri pobočky, máme však aj franšízanta s 15 pobočkami. Dôležitá je pre nich spätná väzba, v sieti majú porovnanie s ostatnými vo všetkých kľúčových bodoch prevádzky a dokážeme ich tak dobre motivovať k lepším výsledkom,“ dodáva Michal Příhoda. Pre pasívny príjem tento biznis nie je najvhodnejší. Franšízant musí byť aktívne zapojený do riadenia tímu a vedieť dobre pracovať s ľuďmi. Od franšízora dostane okrem iného aj celý dodávateľský reťazec, fungujúci marketing, nastavené ceny aj štandardy kvality služieb, všetky manuály a všetky postupy. Implementácia však vyžaduje aktívny prístup a schopnosť vybrať správnych zamestnancov, ktorých je potrebné naďalej riadiť, kontrolovať a motivovať.
V roku 2025 značka plánuje predovšetkým ďalšie možnosti individualizácie nákupu. Nedávno spustili inovovanú aplikáciu s možnosťou objednávky a teraz tu pribudne možnosť zostavenia vlastného smoothie či drinku alebo personalizácie akéhokoľvek smoothie zo základnej ponuky.
Zákaznícky servis ako výhoda / Fruitisimo tento rok vsádza na individualizáciu a personalizáciu ponuky a posilnila aj možnosti online objednávania. Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.