Choco Bossom sa stanete rýchlo
Slovenská franšízová sieť prišla s nápadom tvoriť darčekové a cateringové produkty v kombinácii čerstvého ovocia, belgickej čokolády a palaciniek. Jednoduchý nápad stojí na prepracovanom dizajne a originalite – z ovocia v čokoláde ponúka vytvorené srdcia, kytice, bonboniéry a podobne. Kombinácia tvarov a farieb dokáže zaujať a zákazníci určite ocenia, že výrobok je čerstvý, bez použitia mrazených zložiek. Potenciál má nielen u koncových zákazníkov, ale aj u firemnej klientely a usporiadateľov eventov. Na Slovensku sa ich produkcia úspešne rozvíja v Bratislave, Trnave, Nitre, Trenčíne, Dunajskej Strede a chystajú ďalšie. V Českej republike pripravujú Prahu aj Brno. V zahraničí chystajú expanziu do Paríža, Dubaja a Las Vegas.
Teraz hľadajú nových franšízantov, ktorí by tento koncept rozšírili aj do ďalších miest. „Franšíza má veľký potenciál ako štartové podnikanie. Značka má prepracovaný marketing, výborný dosah na sociálnych sieťach a dokáže sa o toto know-how podeliť aj s franšízantmi. Veľká výhoda je e-shop s premyslenou ponukou produktov, ktorý generuje ďalšiu významnú časť tržieb až do výšky dvoj až trojnásobku tržby,“ hovorí manažérka pre rozvoj siete Ing. Nikoleta Baloghová.
Franšízant teda potrebuje najmä chuť do podnikania a vstupný kapitál na obstaranie prevádzky. Výška investície závisí na danej lokalite a stave priestorov. Franšízor v rámci spolupráce pomôže vytipovať vhodný priestor, a aj dohodnúť podmienky. Záujemca o franšízu nemusí mať skúsenosti s podnikaním, franšízor mu pomôže vybaviť živnostenské oprávnenie aj všetku administratívu pre gastro prevádzku, ako je hygiena a ďalšie. Ďalej ho zaučia v celom procese výroby a obchodu a poradia mu s nastavením finančných procesov i marketingu. Franšízor uvádza, že mesačný priemerný zisk franšízy je obvykle v rozmedzí 4 až 8 tisíc eur, väčšie mestá môžu generovať až 10 tisíc eur. Franšízový poplatok sa odvíja od výšky tržby.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.