Choco Bossom sa stanete rýchlo
Slovenská franšízová sieť prišla s nápadom tvoriť darčekové a cateringové produkty v kombinácii čerstvého ovocia, belgickej čokolády a palaciniek. Jednoduchý nápad stojí na prepracovanom dizajne a originalite – z ovocia v čokoláde ponúka vytvorené srdcia, kytice, bonboniéry a podobne. Kombinácia tvarov a farieb dokáže zaujať a zákazníci určite ocenia, že výrobok je čerstvý, bez použitia mrazených zložiek. Potenciál má nielen u koncových zákazníkov, ale aj u firemnej klientely a usporiadateľov eventov. Na Slovensku sa ich produkcia úspešne rozvíja v Bratislave, Trnave, Nitre, Trenčíne, Dunajskej Strede a chystajú ďalšie. V Českej republike pripravujú Prahu aj Brno. V zahraničí chystajú expanziu do Paríža, Dubaja a Las Vegas.
Teraz hľadajú nových franšízantov, ktorí by tento koncept rozšírili aj do ďalších miest. „Franšíza má veľký potenciál ako štartové podnikanie. Značka má prepracovaný marketing, výborný dosah na sociálnych sieťach a dokáže sa o toto know-how podeliť aj s franšízantmi. Veľká výhoda je e-shop s premyslenou ponukou produktov, ktorý generuje ďalšiu významnú časť tržieb až do výšky dvoj až trojnásobku tržby,“ hovorí manažérka pre rozvoj siete Ing. Nikoleta Baloghová.
Franšízant teda potrebuje najmä chuť do podnikania a vstupný kapitál na obstaranie prevádzky. Výška investície závisí na danej lokalite a stave priestorov. Franšízor v rámci spolupráce pomôže vytipovať vhodný priestor, a aj dohodnúť podmienky. Záujemca o franšízu nemusí mať skúsenosti s podnikaním, franšízor mu pomôže vybaviť živnostenské oprávnenie aj všetku administratívu pre gastro prevádzku, ako je hygiena a ďalšie. Ďalej ho zaučia v celom procese výroby a obchodu a poradia mu s nastavením finančných procesov i marketingu. Franšízor uvádza, že mesačný priemerný zisk franšízy je obvykle v rozmedzí 4 až 8 tisíc eur, väčšie mestá môžu generovať až 10 tisíc eur. Franšízový poplatok sa odvíja od výšky tržby.
Prečítaj články
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.