Choco Bossom sa stanete rýchlo
Slovenská franšízová sieť prišla s nápadom tvoriť darčekové a cateringové produkty v kombinácii čerstvého ovocia, belgickej čokolády a palaciniek. Jednoduchý nápad stojí na prepracovanom dizajne a originalite – z ovocia v čokoláde ponúka vytvorené srdcia, kytice, bonboniéry a podobne. Kombinácia tvarov a farieb dokáže zaujať a zákazníci určite ocenia, že výrobok je čerstvý, bez použitia mrazených zložiek. Potenciál má nielen u koncových zákazníkov, ale aj u firemnej klientely a usporiadateľov eventov. Na Slovensku sa ich produkcia úspešne rozvíja v Bratislave, Trnave, Nitre, Trenčíne, Dunajskej Strede a chystajú ďalšie. V Českej republike pripravujú Prahu aj Brno. V zahraničí chystajú expanziu do Paríža, Dubaja a Las Vegas.
Teraz hľadajú nových franšízantov, ktorí by tento koncept rozšírili aj do ďalších miest. „Franšíza má veľký potenciál ako štartové podnikanie. Značka má prepracovaný marketing, výborný dosah na sociálnych sieťach a dokáže sa o toto know-how podeliť aj s franšízantmi. Veľká výhoda je e-shop s premyslenou ponukou produktov, ktorý generuje ďalšiu významnú časť tržieb až do výšky dvoj až trojnásobku tržby,“ hovorí manažérka pre rozvoj siete Ing. Nikoleta Baloghová.
Franšízant teda potrebuje najmä chuť do podnikania a vstupný kapitál na obstaranie prevádzky. Výška investície závisí na danej lokalite a stave priestorov. Franšízor v rámci spolupráce pomôže vytipovať vhodný priestor, a aj dohodnúť podmienky. Záujemca o franšízu nemusí mať skúsenosti s podnikaním, franšízor mu pomôže vybaviť živnostenské oprávnenie aj všetku administratívu pre gastro prevádzku, ako je hygiena a ďalšie. Ďalej ho zaučia v celom procese výroby a obchodu a poradia mu s nastavením finančných procesov i marketingu. Franšízor uvádza, že mesačný priemerný zisk franšízy je obvykle v rozmedzí 4 až 8 tisíc eur, väčšie mestá môžu generovať až 10 tisíc eur. Franšízový poplatok sa odvíja od výšky tržby.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.