Choco Bossom sa stanete rýchlo
Slovenská franšízová sieť prišla s nápadom tvoriť darčekové a cateringové produkty v kombinácii čerstvého ovocia, belgickej čokolády a palaciniek. Jednoduchý nápad stojí na prepracovanom dizajne a originalite – z ovocia v čokoláde ponúka vytvorené srdcia, kytice, bonboniéry a podobne. Kombinácia tvarov a farieb dokáže zaujať a zákazníci určite ocenia, že výrobok je čerstvý, bez použitia mrazených zložiek. Potenciál má nielen u koncových zákazníkov, ale aj u firemnej klientely a usporiadateľov eventov. Na Slovensku sa ich produkcia úspešne rozvíja v Bratislave, Trnave, Nitre, Trenčíne, Dunajskej Strede a chystajú ďalšie. V Českej republike pripravujú Prahu aj Brno. V zahraničí chystajú expanziu do Paríža, Dubaja a Las Vegas.
Teraz hľadajú nových franšízantov, ktorí by tento koncept rozšírili aj do ďalších miest. „Franšíza má veľký potenciál ako štartové podnikanie. Značka má prepracovaný marketing, výborný dosah na sociálnych sieťach a dokáže sa o toto know-how podeliť aj s franšízantmi. Veľká výhoda je e-shop s premyslenou ponukou produktov, ktorý generuje ďalšiu významnú časť tržieb až do výšky dvoj až trojnásobku tržby,“ hovorí manažérka pre rozvoj siete Ing. Nikoleta Baloghová.
Franšízant teda potrebuje najmä chuť do podnikania a vstupný kapitál na obstaranie prevádzky. Výška investície závisí na danej lokalite a stave priestorov. Franšízor v rámci spolupráce pomôže vytipovať vhodný priestor, a aj dohodnúť podmienky. Záujemca o franšízu nemusí mať skúsenosti s podnikaním, franšízor mu pomôže vybaviť živnostenské oprávnenie aj všetku administratívu pre gastro prevádzku, ako je hygiena a ďalšie. Ďalej ho zaučia v celom procese výroby a obchodu a poradia mu s nastavením finančných procesov i marketingu. Franšízor uvádza, že mesačný priemerný zisk franšízy je obvykle v rozmedzí 4 až 8 tisíc eur, väčšie mestá môžu generovať až 10 tisíc eur. Franšízový poplatok sa odvíja od výšky tržby.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.