Rozbiehame catering s franšízou
Záujem o podnikanie v gastronómii medzi ľuďmi, ktorí uvažujú o vstupe do franšízovej siete, sa stále drží na špičke pomyselného rebríčka obľúbenosti franšíz. Tento trend neplatí len u nás, je možné ho prevádzkovať v celom svete. Dôvodom môže byť najmä fakt, že rozbehnúť biznis v gastroobore môže byť s franšízou výrazne lacnejší, než keď sa podnikateľ pustí do otvárania reštaurácie alebo kaviarne na vlastnú päsť. A odborníci im dávajú za pravdu.
To, čo sa však postupom času mení, je výber konkrétnych konceptov, s ktorými chcú franšízanti spojiť svoju podnikateľskú budúcnosť. Okrem veľkých zavedených značiek, ktoré do istej miery predznamenávajú dosiahnutie úspechu, sa obzerá po konceptoch, ktoré majú ono povestné „niečo navyše“. Záujem o klasické formáty gastroprevádzok, zdá sa, klesá.
Občerstvenie nielen do kancelárie
Na tento trend reagujú aj podnikatelia, ktorí na rozšírenie svojho biznisu využívajú práve cestu franšízingu. Príkladom môže byť napríklad food tech koncept cateringových služieb iBoxík, za ktorým stoja spoločnosti iCatering. Ide o online verziu klasického cateringu pre firemné aj súkromné akcie, kedy si klienti objednávajú cateringové menu online. Následne je im všetko dodávané v boxoch priamo na ich stôl.
Pre svoj rozvoj hľadá táto franšíza vhodných franšízových partnerov, vďaka ktorým by sa rozšírila do regiónov po celom Slovensku. Franšízanti od franšízora získajú webové stránky s e-shopom, ktorý je pripravený tak, aby mohli takmer okamžite začať ponúkať svoje služby a predávať. Ďalej na nich čaká marketingová podpora v podobe marketingových materiálov pre sociálne siete, najmä pre Instagram, a to vrátane grafiky, fotografií a hotových postov. Dôležitou súčasťou franšízového balíčka je aj logistický softvér, ktorý zaručuje včasné doručenie objednávok za minimálne možné náklady, vrátane plánovania trás. Poskytovateľ licencie svojim partnerom ponúka aj možnosť využiť softvér na správu kuchyne.
Čo sa týka investície, ktorá na budúcich franšízantov čaká, nie je vzhľadom na zameranie podnikania nijako závratná. Vstupný poplatok, ktorý musí franšízant konceptu iBoxík uhradiť, začína na 11 tisíc eur a odvíja sa od veľkosti regiónu, pre ktorý získa licenciu. Konečná výška počiatočnej investície, ktorá činí minimálne 12 tisíc eur, potom závisí od mnohých faktorov. Pokiaľ do podnikania so značkou iBoxík vstupuje niekto, kto už má k dispozícii zariadenú kuchyňu, je investícia nižšia. Stačí mu ju doplniť o niektoré zariadenie. Investuje tak menej ako ten, ktorý bude svoje franšízové podnikanie rozbiehať tzv. na zelenej lúke. Aby mali záujemcovia o licenciu predstavu o rýchlosti návratnosti ich investície, vypracováva poskytovateľ licencie vždy pre potenciálne trhy individuálny finančný plán. Všeobecne sa potom doba návratnosti investície pohybuje okolo dvoch rokov.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.