Na expanziu na Slovensko sme pripravení
Fanúšikovia mexickej kuchyne, resp. jej formy Tex mex, ktorá je typická pre juhozápad USA, sa môžu v Česku zastaviť v pobočkách konceptu Burrito Loco už aj v Brne a Zlíne. Ambíciou siete je svojimi špecialitami potešiť milovníkov jedla nielen v ďalších krajských mestách v ČR, ale aj na Slovensku. Pomôcť by jej v tom mali práve franšízoví partneri.
Koncept Burrito Loco vznikol v roku 2012 v Českej republike a nejde o žiadnu zahraničnú franšízu. Za týmto nápadom stoja dvaja Američania dlhodobo žijúci v Prahe – podnikateľ Glenn Spicker a šéfkuchár Scott Kelly. Teraz je podľa vedenia konceptu na čase aj expanzia za hranice Česka. „Logisticky sme na vstup na Slovensko pripravení. V prvej fáze by sme radi najskôr otvorili pobočku v Bratislave, prípadne potom v Košiciach a ďalších krajských mestách,“ hovorí spolumajiteľ Burrito Loco Ján Matoušek s tým, že celkovo vidí na slovenskom trhu potenciál pre 10 pobočiek.
Záujemca o franšízu si môže vybrať z niekoľkých typov pobočiek, ktoré by chcel pod hlavičkou Burrito Loco prevádzkovať. Líšia sa svojim umiestnením. V centre mesta či v inej frekventovanej lokalite to je Street Bistro, v prípade obchodných centier je potom vhodný formát Food Court. Príležitosť stať sa súčasťou tejto progresívnej značky majú aj majitelia už fungujúcich reštaurácií, a to vďaka konceptu „ghost kitchen“, vďaka ktorému si môžu rozšíriť ponuku a podporiť tak napríklad svoj rozvoz.
Podnikanie v gastre za 100 tisíc eur
Poskytovateľ licencie hľadá vo svojich budúcich franšízantov podnikavosť, pracovitosť, vášeň pre TEX-MEX kuchyňu, a hlavne schopnosť dotiahnuť veci do konca. Pre záujemcov o podnikanie pod značkou Burrito Loco nie je potrebné, aby mali dlhoročné skúsenosti v gastronómii, hoci sú samozrejme plusom. Koncept je nastavený tak, že kuchársku stránku podnikania má na starosti franšízor cez dodávky kľúčových surovín, ktoré sú pripravené podľa jeho receptúr centrálne, čo zároveň zaisťuje rovnakú kvalitu a chuť na každej z prevádzok.
Vstupný poplatok za licenciu Burrito Loco vyjde franšízista 10 až 20 tisíc eur. Ďalej musí byť pripravený investovať minimálne 80 tisíc eur do svojej novej pobočky. Pravidelné mesačné poplatky sa pohybujú od 5 do 9 % z čistých predajov. Ako franšízor upozorňuje, podmienky sa snažia vždy pre každú lokalitu nastaviť individuálne tak, aby bola prevádzka franšízanta už od začiatku zisková.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Sieť Môjobchod má na Slovensku viac viac ako 570 pobočiek a ich počet chce aj naďalej rozširovať. Na akú investíciu sa musia franšízanti pripraviť?
České a slovenské prevádzky sa osamostatnili od maďarskej master-franšízovej matky. Obchody s pekárenskými výrobkami Fornetti sa premenujú na Minit.