Na expanziu na Slovensko sme pripravení
Fanúšikovia mexickej kuchyne, resp. jej formy Tex mex, ktorá je typická pre juhozápad USA, sa môžu v Česku zastaviť v pobočkách konceptu Burrito Loco už aj v Brne a Zlíne. Ambíciou siete je svojimi špecialitami potešiť milovníkov jedla nielen v ďalších krajských mestách v ČR, ale aj na Slovensku. Pomôcť by jej v tom mali práve franšízoví partneri.
Koncept Burrito Loco vznikol v roku 2012 v Českej republike a nejde o žiadnu zahraničnú franšízu. Za týmto nápadom stoja dvaja Američania dlhodobo žijúci v Prahe – podnikateľ Glenn Spicker a šéfkuchár Scott Kelly. Teraz je podľa vedenia konceptu na čase aj expanzia za hranice Česka. „Logisticky sme na vstup na Slovensko pripravení. V prvej fáze by sme radi najskôr otvorili pobočku v Bratislave, prípadne potom v Košiciach a ďalších krajských mestách,“ hovorí spolumajiteľ Burrito Loco Ján Matoušek s tým, že celkovo vidí na slovenskom trhu potenciál pre 10 pobočiek.
Záujemca o franšízu si môže vybrať z niekoľkých typov pobočiek, ktoré by chcel pod hlavičkou Burrito Loco prevádzkovať. Líšia sa svojim umiestnením. V centre mesta či v inej frekventovanej lokalite to je Street Bistro, v prípade obchodných centier je potom vhodný formát Food Court. Príležitosť stať sa súčasťou tejto progresívnej značky majú aj majitelia už fungujúcich reštaurácií, a to vďaka konceptu „ghost kitchen“, vďaka ktorému si môžu rozšíriť ponuku a podporiť tak napríklad svoj rozvoz.
Podnikanie v gastre za 100 tisíc eur
Poskytovateľ licencie hľadá vo svojich budúcich franšízantov podnikavosť, pracovitosť, vášeň pre TEX-MEX kuchyňu, a hlavne schopnosť dotiahnuť veci do konca. Pre záujemcov o podnikanie pod značkou Burrito Loco nie je potrebné, aby mali dlhoročné skúsenosti v gastronómii, hoci sú samozrejme plusom. Koncept je nastavený tak, že kuchársku stránku podnikania má na starosti franšízor cez dodávky kľúčových surovín, ktoré sú pripravené podľa jeho receptúr centrálne, čo zároveň zaisťuje rovnakú kvalitu a chuť na každej z prevádzok.
Vstupný poplatok za licenciu Burrito Loco vyjde franšízista 10 až 20 tisíc eur. Ďalej musí byť pripravený investovať minimálne 80 tisíc eur do svojej novej pobočky. Pravidelné mesačné poplatky sa pohybujú od 5 do 9 % z čistých predajov. Ako franšízor upozorňuje, podmienky sa snažia vždy pre každú lokalitu nastaviť individuálne tak, aby bola prevádzka franšízanta už od začiatku zisková.
Prečítaj články
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Magazín Enterpreneur vytvoril rebríček TOP 200 Franchis za rok 2014. McDonald’s obhájil svoje prvenstvo.