Gastro koncept, ktorý dominuje Bratislave
Cieľom zakladateľov franšízy Kaliforňan je priniesť ľuďom chute z celého sveta v jednej miske (bowl), ktorá by bola ako Kalifornia, takzvaný melting pot sveta a rozšíriť tak ponuku fastfoodových sietí u nás. „Koncept Kaliforňan jasne ukazuje, že ani jedlo so sebou z fast foodu nemusí byť zlé. Misky sú zdravšou alternatívou klasických obedov. Mäso je vysoko kvalitné, ingrediencie sú kreatívne farebné, šaláty sú čerstvé a omáčky dávajú každej miske individuálnu chuť, od aromatického chimichurri, cez krémový modrý syr až po pikantné habanero. Na svoje si prídu aj vegáni, a to vďaka širokej ponuke zeleniny a omáčok bez mlieka. Jedlo je zdravé, rozmanité a vhodné pre takmer všetky spôsoby stravovania,“ hovorí Michaela Smrtičová, ktorá je zodpovedná za rozvoj tohto konceptu na slovenskom trhu.
V súčasnej dobe u nás nájdeme celkovo osem pobočiek tejto značky, dve z nich sú v rukách franšízových partnerov. Aktuálne všetky fungujú v Bratislave, najviac ich je v okolí Starého Mesta, ale aj v štvrti Ružinov a Patrónka, kde pobočka začala prevádzku na konci septembra. Na programe dňa je tak expanzia aj mimo nášho hlavného mesta, a to do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi. Tam by mali otvárať pobočky siete Kaliforňan franšízanti konceptu. „Vnímame potenciál k veľmi rýchlemu rastu, pretože ľudia sú dnes oveľa náročnejší a vyžadujú kvalitné potraviny, čo ukázala aj naša rekordná expanzia v Bratislave. Obracajú sa na nás ľudia z celej krajiny s tým, že im podobné možnosti stravovania v ich mestách chýbajú, takže vieme, že čas konať je TERAZ,“ prezrádza Michaela Smrtičová s tým, že po prvýkrát si vedenie spoločnosti franšízový systém vyskúšalo pri otváraní tretej bratislavskej prevádzky .
Znalosť mesta aj miestnej komunity
A dá sa povedať, že sa to oplatilo. Prvý franšízant totiž zaznamenal taký úspech, že tento rok plánuje otvoriť ďalšie dve pobočky. U budúcich franšízantov, ktorí svoje podnikanie rozbehnú v ďalších slovenských mestách, chce poskytovateľ licencie ťažiť z ich znalostí miestnych pomerov a tiež z toho, že sú súčasťou miestnej komunity. Pretože, ako Michaela Smrtičová poznamenáva, Kaliforňan je rovnako tak o jedle, ako o ľuďoch. „Veríme, že so správnymi partnermi môžeme zopakovať náš úspech vo všetkých lokalitách, ktoré otvoríme, a spoločne môžeme vybudovať značku, ktorá bude v krajine dominovať,“ dopĺňa.
Investícia, na ktorú sa budúci franšízant konceptu Kaliforňan musí pripraviť, sa pohybuje od 30 do 45 tisíc eur. Jej konečná výška sa odvíja od veľkosti pobočky a tiež vybavenosti kuchyne franšízovej prevádzky. Franšízant okrem know-how na prevádzkovanie pobočky Kaliforňan získa pripojením sa k sieti aj ďalšiu podporu. „Pred samotným otvorením pobočky poskytneme franšízantovi metodiku a základné údaje potrebné na vypracovanie podnikateľského zámeru, a tiež vykonáme analýzu vhodnosti lokality, v ktorej chce franšízant prevádzku otvoriť. Samozrejmosťou je pomoc so zariadením pobočky vrátane sprostredkovania dodávateľov zariadenia, školenie pre franšízanta aj jeho zamestnancov, zaradenie do dodávateľského reťazca a tiež marketingová podpora a pod.," dodáva Michaela Smrtičová.
Čo sa týka lokality, vzhľadom na to, že Kaliforňan je klasické obedové bistro zamerané na rýchle občerstvenie, mali by sa jeho prevádzky nachádzať na frekventovaných miestach v blízkosti kancelárskych alebo obytných budov. Priestory môžu byť rôzne veľké, od kamiónov s jedlom až po väčšie prevádzky s krytými miestami na sedenie.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
„V tomto roku sa zameriame najmä na expanziu mimo Bratislavu. Chceme otvoriť štyri nové pobočky," hovorí Michaela Smrtičová z vedenia franšízovej siete Kaliforňan.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Populárne na fóre
Jsjsjjs
(+966505195917) Where to buy Abortion pills in middle east?(+966505195917) Abortion pills in al Farwaniyah, Kuwait |abortion pills in Al Asimah, Kuwait |(+966505195917)abortion...
Amitumu
Amina
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT, PSYCHIC, MAGIC FORUM, BLACK MAGIC IN UK, BELGIUM - POTRAVINY A ZDRAVIE
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT,...
Arby’s bude mať divoké krídla
Mam to rat
McDonald´s členom SFA
dobry den ako je to vlastne s kupou licencie na mcdonalds na slovensku? lebo na cechach su o tom clanky ale tu neviem ci je to vobec mozne ? dakujem