Franšíza v krabičke
Firma ponúka svojim budúcim partnerom možnosť stať sa súčasťou nového food tech konceptu cateringových služieb. Aktuálne hľadá franšízantov, ktorí by vo svojich regiónoch rozšírili službu online catering pre firemné a súkromné akcie. Ich úlohou bude v prvej fáze nájsť vhodné miesto s dobrou dojazdovou dostupnosťou do centier miest či do najväčších kancelárských priestorov. Skúsenosti s gastropodnikaním nie sú pre zisk podmienkou, určite sú však výhodou. Dôležitá je hlavne pracovitosť a ochota denne sa podieľať na prevádzke, najmä pri zahájení činnosti a v prvej fáze rastu pobočky.
Súčasťou tohto nového franšízového konceptu sa môžu stať aj podnikatelia, ktorí už prevádzkujú nejaký gastropodnik. Majú tak možnosť rozbehnúť podnikanie v cateringových službách, bez toho aby museli vynaložiť vysoké hodnoty na rozvoj vlastnej značky. iBoxík je „Dark kitchen“ koncept, pri ktorom nie je nutné investovať do zariadenia priestorov pre hostí, iba do zariadenia kuchyne. V prípade, že uchádzač o franšízu už prevádzkuje svoj vlastný podnik, je potrebné iba skontrolovať stav a zariadenie jeho kuchyne a prípadne potrebné veci dokúpiť.
Rozmanití zákazníci
Franšízoví partneri konceptu iBoxík majú hneď niekoľko možností, ako zarobiť a na akých klientov cieliť. Môžu zabezpečovať catering na akcie akéhokoľvek typu od narodeninových osláv po veľké firemné večierky. Veľkou cieľovou skupinou sú firemní zákazníci, ktorí pravidelne objednávajú občerstvenie na porady. Vďaka tomu majú podľa franšízora franšízanti zabezpečený každodenný predaj plus pravidelné väčšie objednávky, na väčšie akcie. „Priemerná hodnota pravidelných objednávok činí 144 až 160 Eur. V prípade väčších akcií ide o objednávky v hodnote až 8000 Eur. Mesačné predaje dosahujú 40 000 Eur,“ hovorí Anna Bitkina zo spoločnosti iCatering.
V rámci spolupráce franšízový partner získa od poskytovateľa licencie potrebné know-how na poskytovanie cateringových služieb, a to vrátane originálnych výrobných receptov a postupov. Súčasťou je tiež odovzdanie inštrukcií ohľadom zariadenia priestorov kuchyne vrátane jej potrebného zariadenia a tiež vyškolenia franšízanta vrátane jeho personálu. Spoľahnúť sa môže aj na podporu v oblasti PR a marketingu. Vzhľadom na to, že je iBoxik inovatívnym konceptom, sú inovácie pre jeho vedenie veľmi dôležité. Kontinuálne pracuje nielen na vývoji systému, ale tiež na pravidelnom obnovovaní menu či zostavovaní sezónnych ponúk. Podľa potreby pomáha franšízantom s prispôsobením menu pre jeho lokalitu.
„Franšízant dostane webové stránky s e-shopom, kompletne pripraveným na predaj. Získa tiež marketingové materiály pre sociálne siete (instagram) vrátane grafiky, fotografií a dokonca aj hotových postov. Okrem toho franšízor poskytuje logistický software, ktorý zaručuje včasné doručenie objednávok za minimálne možné náklady, vrátane plánovania trás. iBoxík ponúka aj možnosť využitia softwaru na správu kuchyne. Receptúry, riadenie zásob, analýza nákladov a marží, plánovanie výroby a ďalšie. Všetky operácie budú automatizované, analyzované a pod kontrolou,“ dopĺňa Anna Btikina.
Počiatočná investícia a poplatky
Vstupný poplatok, ktorý musí franšízant konceptu iBoxík uhradiť, začína na 11 tisícoch eur a odvíja sa od veľkosti regiónu, pre ktorý získa licenciu. Konečná výška počiatočnej investície, ktorá činí minimálne 12 tisíc eur, závisí od viacerých faktorov. Je logické, že podnikateľ, ktorý má už k dispozícii zariadenú kuchyňu a stačí mu iba doplniť niektoré zariadenie, investuje menej ako ten, ktorý bude svoje franšízové podnikanie rozbiehať tzv. na zelenej lúke. Poskytovateľ licencie vždy pre potenciálne trhy vypracováva individuálny finančný plán.
Na franšízantov čakajú aj pravidelné mesačné poplatky. Výška royalties činí 4,75 % z hrubého obratu pobočky. Platiť ich franšízanti začínajú až po 3 mesiacoch prevádzky. Ďalšie 2 % odvádza na marketing. Poplatok spojený so softwarovou podporou a logistikou začína na 200 eur, za služby call centra platí čiastku od 400 eur.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?