Franšíza v krabičke
Firma ponúka svojim budúcim partnerom možnosť stať sa súčasťou nového food tech konceptu cateringových služieb. Aktuálne hľadá franšízantov, ktorí by vo svojich regiónoch rozšírili službu online catering pre firemné a súkromné akcie. Ich úlohou bude v prvej fáze nájsť vhodné miesto s dobrou dojazdovou dostupnosťou do centier miest či do najväčších kancelárských priestorov. Skúsenosti s gastropodnikaním nie sú pre zisk podmienkou, určite sú však výhodou. Dôležitá je hlavne pracovitosť a ochota denne sa podieľať na prevádzke, najmä pri zahájení činnosti a v prvej fáze rastu pobočky.
Súčasťou tohto nového franšízového konceptu sa môžu stať aj podnikatelia, ktorí už prevádzkujú nejaký gastropodnik. Majú tak možnosť rozbehnúť podnikanie v cateringových službách, bez toho aby museli vynaložiť vysoké hodnoty na rozvoj vlastnej značky. iBoxík je „Dark kitchen“ koncept, pri ktorom nie je nutné investovať do zariadenia priestorov pre hostí, iba do zariadenia kuchyne. V prípade, že uchádzač o franšízu už prevádzkuje svoj vlastný podnik, je potrebné iba skontrolovať stav a zariadenie jeho kuchyne a prípadne potrebné veci dokúpiť.
Rozmanití zákazníci
Franšízoví partneri konceptu iBoxík majú hneď niekoľko možností, ako zarobiť a na akých klientov cieliť. Môžu zabezpečovať catering na akcie akéhokoľvek typu od narodeninových osláv po veľké firemné večierky. Veľkou cieľovou skupinou sú firemní zákazníci, ktorí pravidelne objednávajú občerstvenie na porady. Vďaka tomu majú podľa franšízora franšízanti zabezpečený každodenný predaj plus pravidelné väčšie objednávky, na väčšie akcie. „Priemerná hodnota pravidelných objednávok činí 144 až 160 Eur. V prípade väčších akcií ide o objednávky v hodnote až 8000 Eur. Mesačné predaje dosahujú 40 000 Eur,“ hovorí Anna Bitkina zo spoločnosti iCatering.
V rámci spolupráce franšízový partner získa od poskytovateľa licencie potrebné know-how na poskytovanie cateringových služieb, a to vrátane originálnych výrobných receptov a postupov. Súčasťou je tiež odovzdanie inštrukcií ohľadom zariadenia priestorov kuchyne vrátane jej potrebného zariadenia a tiež vyškolenia franšízanta vrátane jeho personálu. Spoľahnúť sa môže aj na podporu v oblasti PR a marketingu. Vzhľadom na to, že je iBoxik inovatívnym konceptom, sú inovácie pre jeho vedenie veľmi dôležité. Kontinuálne pracuje nielen na vývoji systému, ale tiež na pravidelnom obnovovaní menu či zostavovaní sezónnych ponúk. Podľa potreby pomáha franšízantom s prispôsobením menu pre jeho lokalitu.
„Franšízant dostane webové stránky s e-shopom, kompletne pripraveným na predaj. Získa tiež marketingové materiály pre sociálne siete (instagram) vrátane grafiky, fotografií a dokonca aj hotových postov. Okrem toho franšízor poskytuje logistický software, ktorý zaručuje včasné doručenie objednávok za minimálne možné náklady, vrátane plánovania trás. iBoxík ponúka aj možnosť využitia softwaru na správu kuchyne. Receptúry, riadenie zásob, analýza nákladov a marží, plánovanie výroby a ďalšie. Všetky operácie budú automatizované, analyzované a pod kontrolou,“ dopĺňa Anna Btikina.
Počiatočná investícia a poplatky
Vstupný poplatok, ktorý musí franšízant konceptu iBoxík uhradiť, začína na 11 tisícoch eur a odvíja sa od veľkosti regiónu, pre ktorý získa licenciu. Konečná výška počiatočnej investície, ktorá činí minimálne 12 tisíc eur, závisí od viacerých faktorov. Je logické, že podnikateľ, ktorý má už k dispozícii zariadenú kuchyňu a stačí mu iba doplniť niektoré zariadenie, investuje menej ako ten, ktorý bude svoje franšízové podnikanie rozbiehať tzv. na zelenej lúke. Poskytovateľ licencie vždy pre potenciálne trhy vypracováva individuálny finančný plán.
Na franšízantov čakajú aj pravidelné mesačné poplatky. Výška royalties činí 4,75 % z hrubého obratu pobočky. Platiť ich franšízanti začínajú až po 3 mesiacoch prevádzky. Ďalšie 2 % odvádza na marketing. Poplatok spojený so softwarovou podporou a logistikou začína na 200 eur, za služby call centra platí čiastku od 400 eur.
Prečítaj články
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Prajeme všetkým našim priaznivcom z radov čitateľov a klientov úspešný vstup do nového roka 2024.