Franšíza do obchodného centra aj na ulicu
V dnešnom uponáhľanom svete sme často odkázaní na hľadanie rýchleho, chutného, a hlavne kvalitného jedla. Práve kvalita je niečím, na čo sa zakladateľ konceptu Ľubor Lelovits primárne zameral, ktorý prvú pobočku tejto franšízovej siete otvoril v roku 2005 v centre Košíc. Jej úspech znamenal, že v roku 2006 čoskoro nasledovala ďalšia prevádzka, ktorú nájdete v nákupnom centre GALÉRIA v Košiciach. V súčasnej dobe na domácom slovenskom trhu fungujú štyri pobočky, okrem dvoch košických môžu špeciality reštaurácií Mr. Kebab ochutnať aj zákazníci v Žiline a Prešove.
Cieľom majiteľa konceptu je rozšíriť sieť aj do ďalších slovenských miest. A pomôcť v tom majú práve franšízanti. Ako hovorí sám zakladateľ značky Ľubor Lelovits, franšíza Mr. Kebab je vhodná pre podnikateľov, ktorí majú chuť a odhodlanie samostatne riadiť svoje podnikanie, tvrdo pracovať, neustále sa zdokonaľovať a učiť sa. Musia byť tiež ochotní prijať pravidlá konceptu a spoločne s franšízorom a ďalšími franšízantmi budovať silnú značku.
Franšízové reštaurácie Mr. Kebab môžu nájsť svoje miesto v najrôznejších lokalitách. Môžu byť súčasťou nákupných centier a ich food courtov, v samostatných kamenných priestoroch v blízkosti rušných peších ulíc aj ako mobilné jednotky. V závislosti od veľkosti a formátu podniku sa celková investícia do franšízy pohybuje v priemere okolo 40 až 80 tisíc eur. Podľa údajov spoločnosti sa odhadovaná návratnosť investície pohybuje od 2 do 3 rokov. V celkovej investícii je zahrnutý jednorazový franšízový poplatok vo výške 10 000 eur. S franšízovou spoluprácou sú pre partnerov spojené ďalšie náklady v podobe mesačného franšízového poplatku vo výške 5 % z tržieb. Na oplátku franšízová centrála Mr.Kebab pomáha partnerom nájsť ideálne miesto a uľahčuje vytvorenie a otvorenie vlastného podniku.
Na ceste za hranice
Ambíciou vedenia Mr.Kebab je preniknúť aj do ďalších krajín, a to vrátane susedného Česka, kde hľadá master-franšízanta, ktorý by zastrešil rozvoj franšízových pobočiek po celej krajine. Ten si najprv otvorí vlastnú vzorovú prevádzku, ktorá bude do budúcnosti slúžiť aj ako školiaca pobočka. Rovnako čiastočne prevezme zásobovanie českých prevádzok originálnymi produktmi Mr. Kebab. S pomocou franšízora si bude musieť prenajať skladové priestory na priebežné skladovanie mrazeného, chladeného a suchého tovaru a zaistí logistiku zavážania jednotlivých prevádzok z tohto skladu.
Poskytovateľ licencie zároveň v Českej republike víta aj záujem zo strany uchádzačov o licenciu, ktorí by radi otvorili iba jednu pobočku vo svojom meste. „Individuálne každého uchádzača o licenciu posúdime, zistíme, v ktorom regióne uvažuje o otvorení prevádzky a nakoľko to myslí vážne. Pokiaľ to pôjde, radi pomôžeme s rozbehnutím, aj keď nebudú mať ambície stať sa master-franšízantom,“ hovorí Ľubor Lelovits a dodáva: "Chceme vybudovať silnú sieť a známu značku. Na dosiahnutie nášho cieľa sú nevyhnutní tí správni partneri. Spoločne, so správnymi znalosťami a odhodlaním, uspejete."
Prečítaj články
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
„Doba je bolestivá, ale o to viac sa snažíme náš koncept upravovať a posúvať ďalej. Spúšťame nové produkty a zaviedli sme nové služby,“ hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Syndróm vyhorenia v jednom odbore ho priviedol k úspechu a podnikaniu v inom. Ako dnes vidí svoje podnikanie pod značkou Mr. Kebab jeho zakladateľ Ľubor Lelovits?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.
Prajeme všetkým našim priaznivcom z radov čitateľov a klientov úspešný vstup do nového roka 2024.