Otvárame mexickú fast food reštauráciu
Burrito Loco predstavuje nový trend mexických fast food reštaurácií, ktoré ponúkajú zdravé, kvalitné a čerstvé suroviny 24 hodín denne, kde si zákazník môže upraviť objednávku podľa svojho vlastného výberu. Na českom trhu v súčasnosti funguje 9 pobočiek tejto siete, tretina z nich je prevádzkovaná franšízovými partnermi. Príležitosť rozbehnúť svoje podnikanie v odbore gastronómie ponúka aj franšízantom zo Slovenska. Otvoriť reštaurácie, v ktorých nájdu to svoje milovníci mäsa aj vegetariáni, chce napríklad v Bratislave, Košiciach a ďalších väčších mestách.
Ako poskytovateľ licencie, spoločnosť Burrito Loco Master Franchise hovorí, cieľom je nastaviť prevádzku každej franšízovej pobočky tak, aby bola už od začiatku zisková. Záujemca o licenciu sa však musí pripraviť na finančnú investíciu, ktorá je s rozbehnutím podnikania pod hlavičkou tejto značky spojená. Za licenciu, ktorá mu umožní stať sa súčasťou siete, zaplatí 10 až 20 tisíc eur. Zmluvu so svojimi franšízantmi spoločnosť uzatvára na 5 rokov s možnosťou predĺženia.
Čo sa týka ďalších nákladov, ktoré musí franšízant vynaložiť, týkajú sa najmä vybudovania samotnej prevádzky. Do novej pobočky sa musí investovať minimálne 80 tisíc eur. V rámci spolupráce bude poskytovateľovi licencie odvádzať pravidelné mesačné poplatky, ktoré sa pohybujú vo výške 5 až 9 % z čistých predajov. Ďalších 800 eur mesačne platí za manažment. Táto hodnota pokrýva náklady spojené s manažérskou podporou zo strany centrály, licencie za účtovný pokladničný software a helpdesk a tiež mesačné audity a analýzy.
Nonstop prevádzka ako konkurenčná výhoda
Podnikatelia, ktorí sa rozhodli svoju budúcnosť spojiť so značkou Burrito Loco, si môžu vybrať medzi 2 typmi reštaurácií, ktoré by chceli prevádzkovať. Pre pobočku typu Street Bistro by mali mať k dispozícii priestor s veľkosťou 40 až 150 m2 a nachádzať by sa mal v centre mesta, prípadne v niektorej ďalšej frekventovanej lokalite, napríklad v okolí dopravných uzlov. Výhodou, nie však podmienkou, je, ak pobočka bude môcť obslúžiť zákazníkov 24 hodín denne 7 dní v týždni. Možnosťou je aj otvoriť si reštauráciu v rámci obchodného centra.
V rámci spolupráce podporuje franšízor svojich franšízantov v najrôznejších oblastiach. Pomáha napríklad s výberom vhodného miesta a tiež vybudovaním pobočky na kľúč v súlade s celým konceptom. Samozrejmosťou je dodanie všetkej dokumentácie, a to ako prevádzkovej, tak aj právnej. Súčasťou podpory je aj školenie, ktoré franšízor zaistí nielen svojim franšízantom, ale aj ich zamestnancom.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.