Otvárame mexickú fast food reštauráciu
Burrito Loco predstavuje nový trend mexických fast food reštaurácií, ktoré ponúkajú zdravé, kvalitné a čerstvé suroviny 24 hodín denne, kde si zákazník môže upraviť objednávku podľa svojho vlastného výberu. Na českom trhu v súčasnosti funguje 9 pobočiek tejto siete, tretina z nich je prevádzkovaná franšízovými partnermi. Príležitosť rozbehnúť svoje podnikanie v odbore gastronómie ponúka aj franšízantom zo Slovenska. Otvoriť reštaurácie, v ktorých nájdu to svoje milovníci mäsa aj vegetariáni, chce napríklad v Bratislave, Košiciach a ďalších väčších mestách.
Ako poskytovateľ licencie, spoločnosť Burrito Loco Master Franchise hovorí, cieľom je nastaviť prevádzku každej franšízovej pobočky tak, aby bola už od začiatku zisková. Záujemca o licenciu sa však musí pripraviť na finančnú investíciu, ktorá je s rozbehnutím podnikania pod hlavičkou tejto značky spojená. Za licenciu, ktorá mu umožní stať sa súčasťou siete, zaplatí 10 až 20 tisíc eur. Zmluvu so svojimi franšízantmi spoločnosť uzatvára na 5 rokov s možnosťou predĺženia.
Čo sa týka ďalších nákladov, ktoré musí franšízant vynaložiť, týkajú sa najmä vybudovania samotnej prevádzky. Do novej pobočky sa musí investovať minimálne 80 tisíc eur. V rámci spolupráce bude poskytovateľovi licencie odvádzať pravidelné mesačné poplatky, ktoré sa pohybujú vo výške 5 až 9 % z čistých predajov. Ďalších 800 eur mesačne platí za manažment. Táto hodnota pokrýva náklady spojené s manažérskou podporou zo strany centrály, licencie za účtovný pokladničný software a helpdesk a tiež mesačné audity a analýzy.
Nonstop prevádzka ako konkurenčná výhoda
Podnikatelia, ktorí sa rozhodli svoju budúcnosť spojiť so značkou Burrito Loco, si môžu vybrať medzi 2 typmi reštaurácií, ktoré by chceli prevádzkovať. Pre pobočku typu Street Bistro by mali mať k dispozícii priestor s veľkosťou 40 až 150 m2 a nachádzať by sa mal v centre mesta, prípadne v niektorej ďalšej frekventovanej lokalite, napríklad v okolí dopravných uzlov. Výhodou, nie však podmienkou, je, ak pobočka bude môcť obslúžiť zákazníkov 24 hodín denne 7 dní v týždni. Možnosťou je aj otvoriť si reštauráciu v rámci obchodného centra.
V rámci spolupráce podporuje franšízor svojich franšízantov v najrôznejších oblastiach. Pomáha napríklad s výberom vhodného miesta a tiež vybudovaním pobočky na kľúč v súlade s celým konceptom. Samozrejmosťou je dodanie všetkej dokumentácie, a to ako prevádzkovej, tak aj právnej. Súčasťou podpory je aj školenie, ktoré franšízor zaistí nielen svojim franšízantom, ale aj ich zamestnancom.

Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.