Otvárame mexickú fast food reštauráciu
Burrito Loco predstavuje nový trend mexických fast food reštaurácií, ktoré ponúkajú zdravé, kvalitné a čerstvé suroviny 24 hodín denne, kde si zákazník môže upraviť objednávku podľa svojho vlastného výberu. Na českom trhu v súčasnosti funguje 9 pobočiek tejto siete, tretina z nich je prevádzkovaná franšízovými partnermi. Príležitosť rozbehnúť svoje podnikanie v odbore gastronómie ponúka aj franšízantom zo Slovenska. Otvoriť reštaurácie, v ktorých nájdu to svoje milovníci mäsa aj vegetariáni, chce napríklad v Bratislave, Košiciach a ďalších väčších mestách.
Ako poskytovateľ licencie, spoločnosť Burrito Loco Master Franchise hovorí, cieľom je nastaviť prevádzku každej franšízovej pobočky tak, aby bola už od začiatku zisková. Záujemca o licenciu sa však musí pripraviť na finančnú investíciu, ktorá je s rozbehnutím podnikania pod hlavičkou tejto značky spojená. Za licenciu, ktorá mu umožní stať sa súčasťou siete, zaplatí 10 až 20 tisíc eur. Zmluvu so svojimi franšízantmi spoločnosť uzatvára na 5 rokov s možnosťou predĺženia.
Čo sa týka ďalších nákladov, ktoré musí franšízant vynaložiť, týkajú sa najmä vybudovania samotnej prevádzky. Do novej pobočky sa musí investovať minimálne 80 tisíc eur. V rámci spolupráce bude poskytovateľovi licencie odvádzať pravidelné mesačné poplatky, ktoré sa pohybujú vo výške 5 až 9 % z čistých predajov. Ďalších 800 eur mesačne platí za manažment. Táto hodnota pokrýva náklady spojené s manažérskou podporou zo strany centrály, licencie za účtovný pokladničný software a helpdesk a tiež mesačné audity a analýzy.
Nonstop prevádzka ako konkurenčná výhoda
Podnikatelia, ktorí sa rozhodli svoju budúcnosť spojiť so značkou Burrito Loco, si môžu vybrať medzi 2 typmi reštaurácií, ktoré by chceli prevádzkovať. Pre pobočku typu Street Bistro by mali mať k dispozícii priestor s veľkosťou 40 až 150 m2 a nachádzať by sa mal v centre mesta, prípadne v niektorej ďalšej frekventovanej lokalite, napríklad v okolí dopravných uzlov. Výhodou, nie však podmienkou, je, ak pobočka bude môcť obslúžiť zákazníkov 24 hodín denne 7 dní v týždni. Možnosťou je aj otvoriť si reštauráciu v rámci obchodného centra.
V rámci spolupráce podporuje franšízor svojich franšízantov v najrôznejších oblastiach. Pomáha napríklad s výberom vhodného miesta a tiež vybudovaním pobočky na kľúč v súlade s celým konceptom. Samozrejmosťou je dodanie všetkej dokumentácie, a to ako prevádzkovej, tak aj právnej. Súčasťou podpory je aj školenie, ktoré franšízor zaistí nielen svojim franšízantom, ale aj ich zamestnancom.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.