Nová gastro franšíza na dohľad
Franšízový koncept Amici Pizza & Burgers vznikol pred 11 rokmi v Brne. Odvtedy sa značke prostredníctvom franšízových partnerov podarilo preniknúť takmer do celej republiky. V roku 2022 sa chce franšízor okrem expanzie v Česku sústrediť aj na rozšírenie svojho pôsobenia na Slovensko. Nahráva tomu nielen blízkosť českého a slovenského trhu, ale aj úspech, ktorý burgery z kuchyne Amici na Slovensku majú. V pláne má otvoriť pobočku v každom spádovom meste s viac ako 50 tisíc obyvateľmi.
Od vstupu do zahraničia Amici neodradzuje ani fakt, že uplynulé mesiace neboli pre gastronomické koncepty ľahké. Značke sa totiž počas pandémie osvedčila jej orientácia na služby delivery a takeaway. Zaznamenala vďaka tomu nárast dopytu, ktorý je vysoký aj v súčasnosti. Musela prikročiť k posilneniu v tejto oblasti.„Museli sme posilniť prevádzky o viac personálu a zamerať sa na kontrolu kvality do, ktorej investujeme nemalé prostriedky. Bohužiaľ stále však pozorujeme aj vysoký nárast nákladov, ktorý sme nútení premietnuť do celkovej ceny produktu. Veríme však, že naši zákazníci sú ochotní si za kvalitu priplatiť. Zároveň určite nepatríme k najdrahším v tomto segmente,“ vysvetľuje Roman Zajíc, spolumajiteľ Amici Pizza &Burgers.
Zo zamestnancov franšízanti
Dobrou správou pre záujemcov o podnikanie pod hlavičkou Amici je, že budúci franšízant nemusí mať predchádzajúcu skúsenosť s gastrom alebo vlastným podnikaním. Vďaka systému zaškolenia a následnej participácii na riadení prevádzky a ďalších oblastiach spojených s podnikaním konceptu sa všetko potrebné naučí. Pre franšízora je dôležitejšie, aby uchádzač o licenciu mal chuť vo svojej pobočke aktívne pracovať a neustále sa učiť. Dôkazom fungujúceho konceptu je aj fakt, že hneď niekoľko franšízantov Amici sa rekrutuje zo zamestnancov siete. Pre vedenie spoločnosti to predstavuje výhodu hlavne v tom, že poznajú veľmi dobre prevádzku pobočiek.
Vstupný licenčný poplatok pre záujemcu o licenciu začína na 10 tisícoch eur podľa veľkosti regiónu, v ktorom chce pôsobiť. Celkové náklady na vybudovanie pobočky sa pohybujú od 120 tisíc eur. V priebehu spolupráce franšízanti platia poplatok vo výške 5 % z mesačného hrubého obratu. Odvádzajú aj 2% mesačný marketingový a IT poplatok. Franšízor svojim franšízovým partnerom ponúka podporu napríklad vo forme firemného financovania vo výške 40 tisíc eur, pomoc s výberom vhodnej lokality, zdieľanie väčšiny vlastných receptúr alebo nastavenie stratégie pobočky a cenovej politiky.
Podnikanie na výber / Uchádzačom o franšízu ponúka Amici tri obchodné formáty. Na výber majú tri možnosti – Bistro &Delivery, Delivery&Takeaway či pobočku Amici Food Court. Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.