Nová gastro franšíza na dohľad
Franšízový koncept Amici Pizza & Burgers vznikol pred 11 rokmi v Brne. Odvtedy sa značke prostredníctvom franšízových partnerov podarilo preniknúť takmer do celej republiky. V roku 2022 sa chce franšízor okrem expanzie v Česku sústrediť aj na rozšírenie svojho pôsobenia na Slovensko. Nahráva tomu nielen blízkosť českého a slovenského trhu, ale aj úspech, ktorý burgery z kuchyne Amici na Slovensku majú. V pláne má otvoriť pobočku v každom spádovom meste s viac ako 50 tisíc obyvateľmi.
Od vstupu do zahraničia Amici neodradzuje ani fakt, že uplynulé mesiace neboli pre gastronomické koncepty ľahké. Značke sa totiž počas pandémie osvedčila jej orientácia na služby delivery a takeaway. Zaznamenala vďaka tomu nárast dopytu, ktorý je vysoký aj v súčasnosti. Musela prikročiť k posilneniu v tejto oblasti.„Museli sme posilniť prevádzky o viac personálu a zamerať sa na kontrolu kvality do, ktorej investujeme nemalé prostriedky. Bohužiaľ stále však pozorujeme aj vysoký nárast nákladov, ktorý sme nútení premietnuť do celkovej ceny produktu. Veríme však, že naši zákazníci sú ochotní si za kvalitu priplatiť. Zároveň určite nepatríme k najdrahším v tomto segmente,“ vysvetľuje Roman Zajíc, spolumajiteľ Amici Pizza &Burgers.
Zo zamestnancov franšízanti
Dobrou správou pre záujemcov o podnikanie pod hlavičkou Amici je, že budúci franšízant nemusí mať predchádzajúcu skúsenosť s gastrom alebo vlastným podnikaním. Vďaka systému zaškolenia a následnej participácii na riadení prevádzky a ďalších oblastiach spojených s podnikaním konceptu sa všetko potrebné naučí. Pre franšízora je dôležitejšie, aby uchádzač o licenciu mal chuť vo svojej pobočke aktívne pracovať a neustále sa učiť. Dôkazom fungujúceho konceptu je aj fakt, že hneď niekoľko franšízantov Amici sa rekrutuje zo zamestnancov siete. Pre vedenie spoločnosti to predstavuje výhodu hlavne v tom, že poznajú veľmi dobre prevádzku pobočiek.
Vstupný licenčný poplatok pre záujemcu o licenciu začína na 10 tisícoch eur podľa veľkosti regiónu, v ktorom chce pôsobiť. Celkové náklady na vybudovanie pobočky sa pohybujú od 120 tisíc eur. V priebehu spolupráce franšízanti platia poplatok vo výške 5 % z mesačného hrubého obratu. Odvádzajú aj 2% mesačný marketingový a IT poplatok. Franšízor svojim franšízovým partnerom ponúka podporu napríklad vo forme firemného financovania vo výške 40 tisíc eur, pomoc s výberom vhodnej lokality, zdieľanie väčšiny vlastných receptúr alebo nastavenie stratégie pobočky a cenovej politiky.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.