Šalátový biznis
Pôvodom rumunský franšízový koncept má nielen na domácom trhu viac ako 70 pobočiek, z ktorých drvivú väčšinu riadi franšízoví partneri. Zákazníci z radov milovníkov šalátov, polievok a ďalších zdravých dobrôt ich môžu navštíviť tiež v Česku, Maďarsku, Bulharsku, Taliansku, Slovinsku, Kanade, Veľkej Británii, USA, Írsku, Alžírsku alebo na Malte. Osloviť so svojou ponukou produktov chce značka Salad Box aj u nás na Slovensku.
Aj na našom trhu sa spoločnosť Salad Box International rozhodla svoj koncept rozširovať prostredníctvom predaja franšízových licencií. Uchádzači o ňu musia počítať s investíciou v rozmedzí od 70 do 150 tisíc eur. Konečná cena investície závisí na lokalite, ktorú si potenciálny franšízant pre svoje budúce podnikanie vyberie. Za svoju investíciu franšízant získa podporu potrebnú pre rozbehnutie svojho vlastného biznisu pod hlavičkou tohto konceptu, čo zahŕňa okrem komplexného odovzdania know-how aj napríklad dizajnérske návrhy interiéru, plán zariadenia pobočky, pomoc s objednávkami aj technickú podporu pred otvorením.
Raketový štart
Pomocnú ruku v biznise svojim franšízantom vedenie siete Salad Box ponúka po celú dobu spolupráce. Môžu sa oprieť o neustále sa rozvíjajúce portfólio produktov, online digitálne materiály, ktoré im pomáhajú v rozvoji ich biznisu. V rámci marketingovej podpory získavajú napríklad informácie z realizovaných prieskumov trhu, rovnako ako návrh marketingového mixu alebo štartovací balíček pre sociálne siete. Samozrejmosťou je potom tréning zameraný na preškolenie franšízanta, prípadne manažéra a jeho zamestnancov.
História konceptu Salad Box siaha až do roku 2011, kedy Dan Isai predstavil v Rumunsku nový životný smer založený na zdravom jedle za dostupné ceny. Postupne sa k nemu pridali traja dobrí priatelia - Radu Lupas, Daniel Lar a Vlad Lupas. Spoločnými silami otvorili v apríli 2012 prvú reštauráciu Salad Box v meste Cluj-Napoca, čo je druhé najväčšie mesto Rumunska. Ich šaláty sa vzápätí stali natoľko populárnymi, že počas jedného roka otvorili ďalších 12 reštaurácií. Čoskoro sa Salad Box stal treťou najväčšou spoločnosťou v Rumunsku ponúkajúcou občerstvenie, a to s viac ako 50 pobočkami a 600 zamestnancami. V roku 2016 expandoval ďalej do Maďarska a Alžírska, v roku 2017 potom aj do USA, Veľkej Británie a následne tiež k našim západným susedom.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.