Šalátový biznis
Pôvodom rumunský franšízový koncept má nielen na domácom trhu viac ako 70 pobočiek, z ktorých drvivú väčšinu riadi franšízoví partneri. Zákazníci z radov milovníkov šalátov, polievok a ďalších zdravých dobrôt ich môžu navštíviť tiež v Česku, Maďarsku, Bulharsku, Taliansku, Slovinsku, Kanade, Veľkej Británii, USA, Írsku, Alžírsku alebo na Malte. Osloviť so svojou ponukou produktov chce značka Salad Box aj u nás na Slovensku.
Aj na našom trhu sa spoločnosť Salad Box International rozhodla svoj koncept rozširovať prostredníctvom predaja franšízových licencií. Uchádzači o ňu musia počítať s investíciou v rozmedzí od 70 do 150 tisíc eur. Konečná cena investície závisí na lokalite, ktorú si potenciálny franšízant pre svoje budúce podnikanie vyberie. Za svoju investíciu franšízant získa podporu potrebnú pre rozbehnutie svojho vlastného biznisu pod hlavičkou tohto konceptu, čo zahŕňa okrem komplexného odovzdania know-how aj napríklad dizajnérske návrhy interiéru, plán zariadenia pobočky, pomoc s objednávkami aj technickú podporu pred otvorením.
Raketový štart
Pomocnú ruku v biznise svojim franšízantom vedenie siete Salad Box ponúka po celú dobu spolupráce. Môžu sa oprieť o neustále sa rozvíjajúce portfólio produktov, online digitálne materiály, ktoré im pomáhajú v rozvoji ich biznisu. V rámci marketingovej podpory získavajú napríklad informácie z realizovaných prieskumov trhu, rovnako ako návrh marketingového mixu alebo štartovací balíček pre sociálne siete. Samozrejmosťou je potom tréning zameraný na preškolenie franšízanta, prípadne manažéra a jeho zamestnancov.
História konceptu Salad Box siaha až do roku 2011, kedy Dan Isai predstavil v Rumunsku nový životný smer založený na zdravom jedle za dostupné ceny. Postupne sa k nemu pridali traja dobrí priatelia - Radu Lupas, Daniel Lar a Vlad Lupas. Spoločnými silami otvorili v apríli 2012 prvú reštauráciu Salad Box v meste Cluj-Napoca, čo je druhé najväčšie mesto Rumunska. Ich šaláty sa vzápätí stali natoľko populárnymi, že počas jedného roka otvorili ďalších 12 reštaurácií. Čoskoro sa Salad Box stal treťou najväčšou spoločnosťou v Rumunsku ponúkajúcou občerstvenie, a to s viac ako 50 pobočkami a 600 zamestnancami. V roku 2016 expandoval ďalej do Maďarska a Alžírska, v roku 2017 potom aj do USA, Veľkej Británie a následne tiež k našim západným susedom.
S ohľadom na zákazníka / Centrála franšízového konceptu Salad Box vyvinula široké portfólio ponúkaných jedál. Pri medzinárodnej expanzii je ponuka vždy prispôsobená lokálnej kuchyni tak, aby zostali zachované hodnoty značky. Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.