Šalátový biznis
Pôvodom rumunský franšízový koncept má nielen na domácom trhu viac ako 70 pobočiek, z ktorých drvivú väčšinu riadi franšízoví partneri. Zákazníci z radov milovníkov šalátov, polievok a ďalších zdravých dobrôt ich môžu navštíviť tiež v Česku, Maďarsku, Bulharsku, Taliansku, Slovinsku, Kanade, Veľkej Británii, USA, Írsku, Alžírsku alebo na Malte. Osloviť so svojou ponukou produktov chce značka Salad Box aj u nás na Slovensku.
Aj na našom trhu sa spoločnosť Salad Box International rozhodla svoj koncept rozširovať prostredníctvom predaja franšízových licencií. Uchádzači o ňu musia počítať s investíciou v rozmedzí od 70 do 150 tisíc eur. Konečná cena investície závisí na lokalite, ktorú si potenciálny franšízant pre svoje budúce podnikanie vyberie. Za svoju investíciu franšízant získa podporu potrebnú pre rozbehnutie svojho vlastného biznisu pod hlavičkou tohto konceptu, čo zahŕňa okrem komplexného odovzdania know-how aj napríklad dizajnérske návrhy interiéru, plán zariadenia pobočky, pomoc s objednávkami aj technickú podporu pred otvorením.
Raketový štart
Pomocnú ruku v biznise svojim franšízantom vedenie siete Salad Box ponúka po celú dobu spolupráce. Môžu sa oprieť o neustále sa rozvíjajúce portfólio produktov, online digitálne materiály, ktoré im pomáhajú v rozvoji ich biznisu. V rámci marketingovej podpory získavajú napríklad informácie z realizovaných prieskumov trhu, rovnako ako návrh marketingového mixu alebo štartovací balíček pre sociálne siete. Samozrejmosťou je potom tréning zameraný na preškolenie franšízanta, prípadne manažéra a jeho zamestnancov.
História konceptu Salad Box siaha až do roku 2011, kedy Dan Isai predstavil v Rumunsku nový životný smer založený na zdravom jedle za dostupné ceny. Postupne sa k nemu pridali traja dobrí priatelia - Radu Lupas, Daniel Lar a Vlad Lupas. Spoločnými silami otvorili v apríli 2012 prvú reštauráciu Salad Box v meste Cluj-Napoca, čo je druhé najväčšie mesto Rumunska. Ich šaláty sa vzápätí stali natoľko populárnymi, že počas jedného roka otvorili ďalších 12 reštaurácií. Čoskoro sa Salad Box stal treťou najväčšou spoločnosťou v Rumunsku ponúkajúcou občerstvenie, a to s viac ako 50 pobočkami a 600 zamestnancami. V roku 2016 expandoval ďalej do Maďarska a Alžírska, v roku 2017 potom aj do USA, Veľkej Británie a následne tiež k našim západným susedom.

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.