Sladké podnikanie
Prva pobočka Donuterie otvorila svoje dvere zákazníkom v roku 2014 v meste Târgu Mureş na severe Rumunska. Cieľom majiteľov značky bolo vytvoriť koncept, ktorý bude ľudí baviť svojou ponukou. Na začiatku boli mesiace testovania – toho najlepšieho cesta a najchutnejších poliev. Výsledkom toho je, že zákazníci si môžu v prevádzkach tejto značky pochutiť na klasicky veľkých donutoch alebo objednať minidonuty.
O tom, že sa všetka snaha v tomto ohľade oplatila, svedčí fakt, že od svojho založenia sa koncept aj vďaka franšíze značne rozrástol. Na domácom rumunskom trhu má momentálne 17 pobočiek, darí sa mu však aj za hranicami. Vo Francúzsku prevádzkujú franšízanti šesť prevádzok, v Belgicku štyri. Jednu nájdu zákazníci aj vo Veľkej Británii. Uspieť chce prostredníctvom franšízových partnerov aj na Slovensku.
Svojim franšízantom ponúka okrem osvedčeného know-how tiež pomoc s výberom správneho miesta pre ich prevádzky, rovnako ako s jej dizajnom. Samozrejmosťou je odovzdanie prevádzkového manuálu, ktorého súčasťou sú manažérsky a franšízový manuál, aj manuál pre zamestnancov. Franšízor franšízantovi poskytne tiež softwarové riešenie pre správu predaja, výroby, plánovanie a analýzu dát. Nový partner so vstupom do franšízy získa tiež prístup do dodávateľskej siete franšízora.
Miliónová franšíza
Investícia, na ktorú sa musí budúci franšízant pripraviť, sa pohybuje od 35 do 45 tisíc eur. Konečná výška závisí na stave priestorov a na tom, či plocha disponuje dostatočným miestom pre umiestenie stolov v pobočke podľa štandardov siete. Investícia zahŕňa všetky náklady spojené so zariadením a náklady na zahájenie prevádzky. Pobočky Donuterie sa môžu nachádzať v obchodných centrách aj napríklad na peších zónach v centre miest.
Uchádzač o franšízovú licenciu nemusí mať skúsenosti v gastronomickom odbore, je však jasné, že pre neho môžu byť výhodou. Od franšízanta franšízor očakáva, že prijme plán expanzie vo zverenej oblasti, a to s ohľadom na využitie jeho potenciálu. Výhodou je dôkladná znalosť miestneho trhu a nákupných zvyklostí ľudí v danom regióne. Záujemca o licenciu musí myslieť na to, že prevádzka jeho pobočky si vyžaduje jeho 100% zapojenie do jej každodenného riadenia.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.