Sladké podnikanie
Prva pobočka Donuterie otvorila svoje dvere zákazníkom v roku 2014 v meste Târgu Mureş na severe Rumunska. Cieľom majiteľov značky bolo vytvoriť koncept, ktorý bude ľudí baviť svojou ponukou. Na začiatku boli mesiace testovania – toho najlepšieho cesta a najchutnejších poliev. Výsledkom toho je, že zákazníci si môžu v prevádzkach tejto značky pochutiť na klasicky veľkých donutoch alebo objednať minidonuty.
O tom, že sa všetka snaha v tomto ohľade oplatila, svedčí fakt, že od svojho založenia sa koncept aj vďaka franšíze značne rozrástol. Na domácom rumunskom trhu má momentálne 17 pobočiek, darí sa mu však aj za hranicami. Vo Francúzsku prevádzkujú franšízanti šesť prevádzok, v Belgicku štyri. Jednu nájdu zákazníci aj vo Veľkej Británii. Uspieť chce prostredníctvom franšízových partnerov aj na Slovensku.
Svojim franšízantom ponúka okrem osvedčeného know-how tiež pomoc s výberom správneho miesta pre ich prevádzky, rovnako ako s jej dizajnom. Samozrejmosťou je odovzdanie prevádzkového manuálu, ktorého súčasťou sú manažérsky a franšízový manuál, aj manuál pre zamestnancov. Franšízor franšízantovi poskytne tiež softwarové riešenie pre správu predaja, výroby, plánovanie a analýzu dát. Nový partner so vstupom do franšízy získa tiež prístup do dodávateľskej siete franšízora.
Miliónová franšíza
Investícia, na ktorú sa musí budúci franšízant pripraviť, sa pohybuje od 35 do 45 tisíc eur. Konečná výška závisí na stave priestorov a na tom, či plocha disponuje dostatočným miestom pre umiestenie stolov v pobočke podľa štandardov siete. Investícia zahŕňa všetky náklady spojené so zariadením a náklady na zahájenie prevádzky. Pobočky Donuterie sa môžu nachádzať v obchodných centrách aj napríklad na peších zónach v centre miest.
Uchádzač o franšízovú licenciu nemusí mať skúsenosti v gastronomickom odbore, je však jasné, že pre neho môžu byť výhodou. Od franšízanta franšízor očakáva, že prijme plán expanzie vo zverenej oblasti, a to s ohľadom na využitie jeho potenciálu. Výhodou je dôkladná znalosť miestneho trhu a nákupných zvyklostí ľudí v danom regióne. Záujemca o licenciu musí myslieť na to, že prevádzka jeho pobočky si vyžaduje jeho 100% zapojenie do jej každodenného riadenia.

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.