Sladké podnikanie
Prva pobočka Donuterie otvorila svoje dvere zákazníkom v roku 2014 v meste Târgu Mureş na severe Rumunska. Cieľom majiteľov značky bolo vytvoriť koncept, ktorý bude ľudí baviť svojou ponukou. Na začiatku boli mesiace testovania – toho najlepšieho cesta a najchutnejších poliev. Výsledkom toho je, že zákazníci si môžu v prevádzkach tejto značky pochutiť na klasicky veľkých donutoch alebo objednať minidonuty.
O tom, že sa všetka snaha v tomto ohľade oplatila, svedčí fakt, že od svojho založenia sa koncept aj vďaka franšíze značne rozrástol. Na domácom rumunskom trhu má momentálne 17 pobočiek, darí sa mu však aj za hranicami. Vo Francúzsku prevádzkujú franšízanti šesť prevádzok, v Belgicku štyri. Jednu nájdu zákazníci aj vo Veľkej Británii. Uspieť chce prostredníctvom franšízových partnerov aj na Slovensku.
Svojim franšízantom ponúka okrem osvedčeného know-how tiež pomoc s výberom správneho miesta pre ich prevádzky, rovnako ako s jej dizajnom. Samozrejmosťou je odovzdanie prevádzkového manuálu, ktorého súčasťou sú manažérsky a franšízový manuál, aj manuál pre zamestnancov. Franšízor franšízantovi poskytne tiež softwarové riešenie pre správu predaja, výroby, plánovanie a analýzu dát. Nový partner so vstupom do franšízy získa tiež prístup do dodávateľskej siete franšízora.
Miliónová franšíza
Investícia, na ktorú sa musí budúci franšízant pripraviť, sa pohybuje od 35 do 45 tisíc eur. Konečná výška závisí na stave priestorov a na tom, či plocha disponuje dostatočným miestom pre umiestenie stolov v pobočke podľa štandardov siete. Investícia zahŕňa všetky náklady spojené so zariadením a náklady na zahájenie prevádzky. Pobočky Donuterie sa môžu nachádzať v obchodných centrách aj napríklad na peších zónach v centre miest.
Uchádzač o franšízovú licenciu nemusí mať skúsenosti v gastronomickom odbore, je však jasné, že pre neho môžu byť výhodou. Od franšízanta franšízor očakáva, že prijme plán expanzie vo zverenej oblasti, a to s ohľadom na využitie jeho potenciálu. Výhodou je dôkladná znalosť miestneho trhu a nákupných zvyklostí ľudí v danom regióne. Záujemca o licenciu musí myslieť na to, že prevádzka jeho pobočky si vyžaduje jeho 100% zapojenie do jej každodenného riadenia.
Zahraničná ambícia / Donuteria vznikla v roku 2014 ako prvý koncept zameraný na predaj donutov na rumunskom trhu. Odvtedy sa rozrástol do ďalších krajín ako Francúzsku, Belgicko či Veľká Británia. Bude Slovensko ďalšie na rade? Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.