Originalitou za úspechom
V kríze snáď viac ako kedykoveľke inokedy platí, že úspech dosiahnu tí, ktorí sú originálni. To platí o pôvodom lotyšských franšízových konceptoch Easy Bear a Easy Wine. A nejde iba o originalitu smerom k zákazníkom, keďže každý hosť po príchode do reštaurácie dostane od obsluhy magnetickú kartu s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. Nemusí čakať na príchod obsluhy, aby si objednal, a môže pred rozhodnutím, čo bude celý večer piť, ochutnať niekoľko vzoriek a vybrať si ten nápoj, ktorý mu najviac vyhovuje.
Tento systém je výhodný aj pre majiteľov franšízovej pobočky, pretože vďaka nemu majú dokonalý prehľad o spotrebe a zásobách. Každý vypitý mililiter je totiž automaticky zaznamenaný, spotreba a náklady sú sledováné neustále. Nižšie sú tiež nároky na personál, pobočka nemusí zamestnávať toľko čašníkov či servírok. Rýchlejšia je tiež obsluha zákazníkov, čo sa premieta aj do ich konečného účtu.
Záujemca o licenciu pre Easy Bear či Easy Wine sa musí pripraviť na investíciu vo výške zhruba 150 tisíc eur. Polovica vynaložených prostriedkov ide do zariadenia prevádzky vrátane zariadeniu baru a kuchyne. Podľa vedeniu konceptu majitelia franšíz dosahujú zisk už do dvoch mesiacov po otvorení. Franšízor od nich tiež počas prvých troch mesiacov nevyžaduje platenie franšízových poplatkov. Všetky informácie a procesy nutné pre zabezpečenie chodu reštaurácií oboch typov sú presne popísané vo franšízovom manuáli, ktorý franšízant vďaka spolupráci s tymito značkami získa. Tiež sa franšízanti môžu oprieť o podporu franšízora, a to hlavne, čo sa týka dôkladného školenia.
V pobočkách Easy Wine môžu hostia ochutnať 60 rôznych druhov vína, v Easy Beer 200 druhov piva. „To predstavuje veľmi zaujímavú príležitosť pre tých, čo chcú napríklad ochutnať drahé víno a nikdy by si nekúpili celú fľašu, ktorá môže stáť aj viac ako 30 eur. Ak sa na to pozrieme z podnikateľského hľadiska, je veľmi náročné dosiahnuť úspech ak predávate iba exkluzívne drahé vína. Väčšina ľudí totiž pije víno v strednej cenovej kategórii, takže sme s ohľadom na to koncipovali našu ponuku,“ dopĺňa Peteris Ozols, CEO a COO konceptov Easy Wine a Easy Beer.
Kontrola díky technologiím / Práci franšízantům usnadňuje speciálně vyvinutý software, který je propojen s prodejním systémem a sleduje úhrady kartou, spotřebu, loajalitu zákazníků a také stav pokladny. Umožňuje monitorování prodejů a spotřeby z jakéhokoli místa na zemi díky internetovému připojení na počítači nebo prostřednictvím chytrého mobilního telefonu či tabletu. Kontrolu fungování pobočky tak může franšízant sledovat prakticky kdykoli a odkudkoli. Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.