Originalitou za úspechom
V kríze snáď viac ako kedykoveľke inokedy platí, že úspech dosiahnu tí, ktorí sú originálni. To platí o pôvodom lotyšských franšízových konceptoch Easy Bear a Easy Wine. A nejde iba o originalitu smerom k zákazníkom, keďže každý hosť po príchode do reštaurácie dostane od obsluhy magnetickú kartu s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. Nemusí čakať na príchod obsluhy, aby si objednal, a môže pred rozhodnutím, čo bude celý večer piť, ochutnať niekoľko vzoriek a vybrať si ten nápoj, ktorý mu najviac vyhovuje.
Tento systém je výhodný aj pre majiteľov franšízovej pobočky, pretože vďaka nemu majú dokonalý prehľad o spotrebe a zásobách. Každý vypitý mililiter je totiž automaticky zaznamenaný, spotreba a náklady sú sledováné neustále. Nižšie sú tiež nároky na personál, pobočka nemusí zamestnávať toľko čašníkov či servírok. Rýchlejšia je tiež obsluha zákazníkov, čo sa premieta aj do ich konečného účtu.
Záujemca o licenciu pre Easy Bear či Easy Wine sa musí pripraviť na investíciu vo výške zhruba 150 tisíc eur. Polovica vynaložených prostriedkov ide do zariadenia prevádzky vrátane zariadeniu baru a kuchyne. Podľa vedeniu konceptu majitelia franšíz dosahujú zisk už do dvoch mesiacov po otvorení. Franšízor od nich tiež počas prvých troch mesiacov nevyžaduje platenie franšízových poplatkov. Všetky informácie a procesy nutné pre zabezpečenie chodu reštaurácií oboch typov sú presne popísané vo franšízovom manuáli, ktorý franšízant vďaka spolupráci s tymito značkami získa. Tiež sa franšízanti môžu oprieť o podporu franšízora, a to hlavne, čo sa týka dôkladného školenia.
V pobočkách Easy Wine môžu hostia ochutnať 60 rôznych druhov vína, v Easy Beer 200 druhov piva. „To predstavuje veľmi zaujímavú príležitosť pre tých, čo chcú napríklad ochutnať drahé víno a nikdy by si nekúpili celú fľašu, ktorá môže stáť aj viac ako 30 eur. Ak sa na to pozrieme z podnikateľského hľadiska, je veľmi náročné dosiahnuť úspech ak predávate iba exkluzívne drahé vína. Väčšina ľudí totiž pije víno v strednej cenovej kategórii, takže sme s ohľadom na to koncipovali našu ponuku,“ dopĺňa Peteris Ozols, CEO a COO konceptov Easy Wine a Easy Beer.

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.