Originalitou za úspechom
V kríze snáď viac ako kedykoveľke inokedy platí, že úspech dosiahnu tí, ktorí sú originálni. To platí o pôvodom lotyšských franšízových konceptoch Easy Bear a Easy Wine. A nejde iba o originalitu smerom k zákazníkom, keďže každý hosť po príchode do reštaurácie dostane od obsluhy magnetickú kartu s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. Nemusí čakať na príchod obsluhy, aby si objednal, a môže pred rozhodnutím, čo bude celý večer piť, ochutnať niekoľko vzoriek a vybrať si ten nápoj, ktorý mu najviac vyhovuje.
Tento systém je výhodný aj pre majiteľov franšízovej pobočky, pretože vďaka nemu majú dokonalý prehľad o spotrebe a zásobách. Každý vypitý mililiter je totiž automaticky zaznamenaný, spotreba a náklady sú sledováné neustále. Nižšie sú tiež nároky na personál, pobočka nemusí zamestnávať toľko čašníkov či servírok. Rýchlejšia je tiež obsluha zákazníkov, čo sa premieta aj do ich konečného účtu.
Záujemca o licenciu pre Easy Bear či Easy Wine sa musí pripraviť na investíciu vo výške zhruba 150 tisíc eur. Polovica vynaložených prostriedkov ide do zariadenia prevádzky vrátane zariadeniu baru a kuchyne. Podľa vedeniu konceptu majitelia franšíz dosahujú zisk už do dvoch mesiacov po otvorení. Franšízor od nich tiež počas prvých troch mesiacov nevyžaduje platenie franšízových poplatkov. Všetky informácie a procesy nutné pre zabezpečenie chodu reštaurácií oboch typov sú presne popísané vo franšízovom manuáli, ktorý franšízant vďaka spolupráci s tymito značkami získa. Tiež sa franšízanti môžu oprieť o podporu franšízora, a to hlavne, čo sa týka dôkladného školenia.
V pobočkách Easy Wine môžu hostia ochutnať 60 rôznych druhov vína, v Easy Beer 200 druhov piva. „To predstavuje veľmi zaujímavú príležitosť pre tých, čo chcú napríklad ochutnať drahé víno a nikdy by si nekúpili celú fľašu, ktorá môže stáť aj viac ako 30 eur. Ak sa na to pozrieme z podnikateľského hľadiska, je veľmi náročné dosiahnuť úspech ak predávate iba exkluzívne drahé vína. Väčšina ľudí totiž pije víno v strednej cenovej kategórii, takže sme s ohľadom na to koncipovali našu ponuku,“ dopĺňa Peteris Ozols, CEO a COO konceptov Easy Wine a Easy Beer.

Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?