Pekne prepečené podnikanie

Vízie a plány / Ideálny kandidát na franšízanta či master-franšízanta konceptu Steiku Haoss by mal disponovať vizionárskym a podnikateľským myslením, aby bol schopný využiť všetok potenciál, ktoré podnikanie pod touto značkou ponúka.
Piatok
14.08.2020
Rodinná sieť reštaurácií z Lotyšska Steiku Haoss chce prekročiť hranice krajiny. Ponúka príležitosť pre master-franšízantov.
 

Skupina Cantus Group (súčasťou jej portfólia je aj Steiku Haoss), pôsobí v Lotyšsku od roku 1992. Od tej doby si získala pozíciu lídra na tomto gastronomickom trhu. Steiku Haoss prevádzkuje v hlavnom meste Riga 3 pobočky, ktoré svoju ponuku cielia hlavne na milovníkov steakov. Na Slovensku chce vedenie tejto franšízy nájsť partnera, ktorý by tu vybudoval sieť reštaurácií, a to aj s pomocou regionálnych franšízantov.

Hľadáme ambicióznych a motivovaných franšízových partnerov, ktorí využijú naše skúseností a expandujú do nových regiónov a teritórií,“ hovorí David Cima, regionálny manažér siete Steiku Haoss. Kandidáti na držiteľov licencií by mali mať podrobne spracovanú obchodnú stratégiu a plán rozvoja pre konkrétne teritórium. Kľúčovú úlohu pre udelenie licencie hrá dostupnosť vhodných priestorov pre budúcu reštauráciu. To však nie je všetko. „Franšízant Steiku Haoss by mal dôverne poznať vzťahy a situáciu v regióne, v ktorom sa rozhodol podnikať. Dôležité sú tiež skúsenosti s marketingom a rozvojom podnikania, tiež s finančným riadením a kontrolou nákladov,“ dodáva Cima.

Reštaurácia by sa mala nachádzať na atraktívnych a frekventovaných miestach na peších zónach či v obchodných centrách. Jej optimálna veľkosť sa pohybuje od 350 do 550 m2. Ideálne je, keď sa nachádza v rohovej budove s otvoreným pôdorysom a veľkými oknami. Náklady spojené s otvorením novej reštaurácie začínajú na cca 25 tisícoch eur.

Celková investícia do obstarania master-franšízovej licencie sa pohybuje okolo 300 tisíc eur. Mesačný franšízový poplatok činí 6 % čistého mesačného predaja. V rámci spolupráce partner získa od franšízora okrem kompletného know-how tiež napríklad pomoc s výberom miesta, následne vybudovaním reštaurácie a jej zariadením. Samozrejmosťou je aj komplexné školene a podpora pri najímaní zamestnancov a ich preškolení.


Smerom k zákazníkom / Tím z centrály, ktorý má na starosti podporu franšízových partnerov, poskytuje majiteľom franšíz počas celej doby spolupráce pomoc s tvorbou marketingovej stratégie a jej následnou realizáciou. Vďaka pomoci odborníkov a tiež marketingovým materiálov môžu jednoduchšie osloviť cieľovú skupinu.