Pekne prepečené podnikanie
Skupina Cantus Group (súčasťou jej portfólia je aj Steiku Haoss), pôsobí v Lotyšsku od roku 1992. Od tej doby si získala pozíciu lídra na tomto gastronomickom trhu. Steiku Haoss prevádzkuje v hlavnom meste Riga 3 pobočky, ktoré svoju ponuku cielia hlavne na milovníkov steakov. Na Slovensku chce vedenie tejto franšízy nájsť partnera, ktorý by tu vybudoval sieť reštaurácií, a to aj s pomocou regionálnych franšízantov.
„Hľadáme ambicióznych a motivovaných franšízových partnerov, ktorí využijú naše skúseností a expandujú do nových regiónov a teritórií,“ hovorí David Cima, regionálny manažér siete Steiku Haoss. Kandidáti na držiteľov licencií by mali mať podrobne spracovanú obchodnú stratégiu a plán rozvoja pre konkrétne teritórium. Kľúčovú úlohu pre udelenie licencie hrá dostupnosť vhodných priestorov pre budúcu reštauráciu. To však nie je všetko. „Franšízant Steiku Haoss by mal dôverne poznať vzťahy a situáciu v regióne, v ktorom sa rozhodol podnikať. Dôležité sú tiež skúsenosti s marketingom a rozvojom podnikania, tiež s finančným riadením a kontrolou nákladov,“ dodáva Cima.
Reštaurácia by sa mala nachádzať na atraktívnych a frekventovaných miestach na peších zónach či v obchodných centrách. Jej optimálna veľkosť sa pohybuje od 350 do 550 m2. Ideálne je, keď sa nachádza v rohovej budove s otvoreným pôdorysom a veľkými oknami. Náklady spojené s otvorením novej reštaurácie začínajú na cca 25 tisícoch eur.
Celková investícia do obstarania master-franšízovej licencie sa pohybuje okolo 300 tisíc eur. Mesačný franšízový poplatok činí 6 % čistého mesačného predaja. V rámci spolupráce partner získa od franšízora okrem kompletného know-how tiež napríklad pomoc s výberom miesta, následne vybudovaním reštaurácie a jej zariadením. Samozrejmosťou je aj komplexné školene a podpora pri najímaní zamestnancov a ich preškolení.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.