Pekne prepečené podnikanie
Skupina Cantus Group (súčasťou jej portfólia je aj Steiku Haoss), pôsobí v Lotyšsku od roku 1992. Od tej doby si získala pozíciu lídra na tomto gastronomickom trhu. Steiku Haoss prevádzkuje v hlavnom meste Riga 3 pobočky, ktoré svoju ponuku cielia hlavne na milovníkov steakov. Na Slovensku chce vedenie tejto franšízy nájsť partnera, ktorý by tu vybudoval sieť reštaurácií, a to aj s pomocou regionálnych franšízantov.
„Hľadáme ambicióznych a motivovaných franšízových partnerov, ktorí využijú naše skúseností a expandujú do nových regiónov a teritórií,“ hovorí David Cima, regionálny manažér siete Steiku Haoss. Kandidáti na držiteľov licencií by mali mať podrobne spracovanú obchodnú stratégiu a plán rozvoja pre konkrétne teritórium. Kľúčovú úlohu pre udelenie licencie hrá dostupnosť vhodných priestorov pre budúcu reštauráciu. To však nie je všetko. „Franšízant Steiku Haoss by mal dôverne poznať vzťahy a situáciu v regióne, v ktorom sa rozhodol podnikať. Dôležité sú tiež skúsenosti s marketingom a rozvojom podnikania, tiež s finančným riadením a kontrolou nákladov,“ dodáva Cima.
Reštaurácia by sa mala nachádzať na atraktívnych a frekventovaných miestach na peších zónach či v obchodných centrách. Jej optimálna veľkosť sa pohybuje od 350 do 550 m2. Ideálne je, keď sa nachádza v rohovej budove s otvoreným pôdorysom a veľkými oknami. Náklady spojené s otvorením novej reštaurácie začínajú na cca 25 tisícoch eur.
Celková investícia do obstarania master-franšízovej licencie sa pohybuje okolo 300 tisíc eur. Mesačný franšízový poplatok činí 6 % čistého mesačného predaja. V rámci spolupráce partner získa od franšízora okrem kompletného know-how tiež napríklad pomoc s výberom miesta, následne vybudovaním reštaurácie a jej zariadením. Samozrejmosťou je aj komplexné školene a podpora pri najímaní zamestnancov a ich preškolení.
Smerom k zákazníkom / Tím z centrály, ktorý má na starosti podporu franšízových partnerov, poskytuje majiteľom franšíz počas celej doby spolupráce pomoc s tvorbou marketingovej stratégie a jej následnou realizáciou. Vďaka pomoci odborníkov a tiež marketingovým materiálov môžu jednoduchšie osloviť cieľovú skupinu. Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.