Pekne prepečené podnikanie
Skupina Cantus Group (súčasťou jej portfólia je aj Steiku Haoss), pôsobí v Lotyšsku od roku 1992. Od tej doby si získala pozíciu lídra na tomto gastronomickom trhu. Steiku Haoss prevádzkuje v hlavnom meste Riga 3 pobočky, ktoré svoju ponuku cielia hlavne na milovníkov steakov. Na Slovensku chce vedenie tejto franšízy nájsť partnera, ktorý by tu vybudoval sieť reštaurácií, a to aj s pomocou regionálnych franšízantov.
„Hľadáme ambicióznych a motivovaných franšízových partnerov, ktorí využijú naše skúseností a expandujú do nových regiónov a teritórií,“ hovorí David Cima, regionálny manažér siete Steiku Haoss. Kandidáti na držiteľov licencií by mali mať podrobne spracovanú obchodnú stratégiu a plán rozvoja pre konkrétne teritórium. Kľúčovú úlohu pre udelenie licencie hrá dostupnosť vhodných priestorov pre budúcu reštauráciu. To však nie je všetko. „Franšízant Steiku Haoss by mal dôverne poznať vzťahy a situáciu v regióne, v ktorom sa rozhodol podnikať. Dôležité sú tiež skúsenosti s marketingom a rozvojom podnikania, tiež s finančným riadením a kontrolou nákladov,“ dodáva Cima.
Reštaurácia by sa mala nachádzať na atraktívnych a frekventovaných miestach na peších zónach či v obchodných centrách. Jej optimálna veľkosť sa pohybuje od 350 do 550 m2. Ideálne je, keď sa nachádza v rohovej budove s otvoreným pôdorysom a veľkými oknami. Náklady spojené s otvorením novej reštaurácie začínajú na cca 25 tisícoch eur.
Celková investícia do obstarania master-franšízovej licencie sa pohybuje okolo 300 tisíc eur. Mesačný franšízový poplatok činí 6 % čistého mesačného predaja. V rámci spolupráce partner získa od franšízora okrem kompletného know-how tiež napríklad pomoc s výberom miesta, následne vybudovaním reštaurácie a jej zariadením. Samozrejmosťou je aj komplexné školene a podpora pri najímaní zamestnancov a ich preškolení.

Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.