Subway finančne uľaví franšízantom
Vedenie franšízovej siete Subway oznámilo 50% zníženie franšízových poplatkov. Namiesto 8 % z obratu budú franšízoví partneri franšízorovi odvádzať 4 %. Reštaurácie otvorené pre rozvoz majú v tejto neľahkej dobe úľavu. Spoločnosť plánuje tieto opatrenia revidovať každý týždeň podľa toho, ako sa bude situácia vyvíjať.
„Súčasná situácia kriticky zasiahla gastronomické prevádzky. Toto odvetvie prechádzalo veľmi zložitým obdobím, negatívne ovplyvnené nárastom nákladov na zamestnanca, zvyšujúcimi sa nákupnými cenami potravín a teraz ich zasiahlo to, čo si nikto nevedel predstaviť. Nejde iba o Slovensko alebo Európu, ale o globálny trh. Verím, že postupne budú učinené také opatrenia, ktoré pomôžu mnohým našim franšízantom situáciu zvládnuť, aj keď to nebude jednoduché. Všetko závisí na tom, ako rýchlo sa pandémia COVID-19 dostane pod kontrolu,“ komentuje situáciu riaditeľ pre strednú a východnú Európu Subway Martin Princ.
Zamerané na predaj
Okrem vyššie spomenutého opatrenia Subway zvýšilo už aj tak vysoké nároky na hygienu, ktoré sú na jednotlivých pobočkách. „Teraz sa každý deň adaptujeme na nové nariadenia vlády a vymýšľame, ako ešte lepšie ochrániť zákazníkov aj zamestnancov. Keď boli dvere reštaurácií ešte otvorené, hneď sme odstranili zo zákazníckej časti viečka, nápoje, slamky, všetko, čo bolo normálne voľne k dispozícii zákazníkom. Naši zamestnanci bežne používajú aj niekoľkokrát za hodinu antibakteriálne mydlo, pripravujú jedlo v neustále menených rukaviciach. K bežným procesom sme pridali monitoring zdravia zamestnancov, platbu iba kartou a teraz sa sústredíme na rozvoz a výdaj z okienka – ten chceme tiež mať čo najbezpečnejší. Franšízanti takmer denne dostávajú nové informácie, čo robiť,“ zhŕňa Martin Princ.
Značka Subway má reštaurácie vo viac ako 100 krajinách sveta a je otázka, koľko z nich nebude situáciou ovplyvnených. Koronavírus je momentálne témou číslo jedna pre zamestnancov spoločnosti aj pre franšízantov vlastniacich jednotlivé pobočky. Reťazec sa ale s nádejou chystá na znovuotvorenie pobočiek a vymýšľa aktivity pre podporu predajov. „Pri aktuálnom utlumení činností sa sústredíme na alternatívne spôsoby, ako aj naďalej obsluhovať našich zákazníkov. Čas využívame aj na prípravy na dobu po ukončení obmedzení prevádzky. Chceme sa vrátiť v plnej sile,“ prezradil riaditeľ marketingu pre oblasť strednej a východnej Európy Milan Obetko.
O značke Subway®
- Založená v USA pred viac ako 55 rokmi Fredem DeLucom a rodinným priateľom Petrem Buckom
- Reštaurácie s ponukou čerstvo pripravených sendvičov, wrapov a šalátov, denne vytvoria viac ako 7 mil. sendvičov.
- Viac ako 21 tisíc franšízových partnerov na svete v 100 krajinách sveta.
- V Európe je viac ako 5 500 reštaurácií na 35 trhoch.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Už ste vykonali voľbu franchisovej siete, o ktorej nákup licencie máte záujem. Pred podpisom zmluvy si pre vlastné bezpečie spočítajte, či finančne unesiete nákup licencie a priebežné náklady na prevádzku podniku.