Subway finančne uľaví franšízantom

Rýchla reakcia na zmeny / „Niektoré krajiny strednej a východnej Európy mali menej prípadov nakazených vírusom SARS-CoV-2, ale kroky pre spomalenie šírenia vírusu boli rýchlejšie a rozhodnejšie ako na Západe. Napríklad skôr sme riešili zatváranie reštaurácií. Zrazu sme boli viac pripravení na situácie, ktoré nastávali, napríklad v komunikácii so zákazníkom online aj offline, a tiež čo sa týka opatrení v reštauráciách,“ hovorí tlačová hovorkyňa Subway Irena Očková.
Utorok
05.05.2020
Dlhotrvajúce zníženie tržieb môže byť pre viacero franšízantov likvidačné. Subway im preto znižuje poplatky. Po odvolaní opatrení sa chce vrátiť v plnej sile.
 

Vedenie franšízovej siete Subway oznámilo 50% zníženie franšízových poplatkov. Namiesto 8 % z obratu  budú franšízoví partneri franšízorovi odvádzať 4 %. Reštaurácie otvorené pre rozvoz  majú v tejto neľahkej dobe úľavu. Spoločnosť plánuje tieto opatrenia revidovať každý týždeň podľa toho, ako sa bude situácia vyvíjať.

„Súčasná situácia kriticky zasiahla gastronomické prevádzky. Toto odvetvie prechádzalo veľmi zložitým obdobím, negatívne ovplyvnené nárastom nákladov na zamestnanca, zvyšujúcimi sa nákupnými cenami potravín a teraz ich zasiahlo to, čo si nikto nevedel predstaviť. Nejde iba o Slovensko alebo Európu, ale o globálny trh. Verím, že postupne budú učinené také opatrenia, ktoré pomôžu mnohým našim franšízantom situáciu zvládnuť, aj keď to nebude jednoduché. Všetko závisí na tom, ako rýchlo sa  pandémia COVID-19 dostane pod kontrolu,“ komentuje situáciu riaditeľ pre strednú a východnú Európu Subway Martin Princ.

Zamerané na predaj

Okrem vyššie spomenutého opatrenia Subway zvýšilo už aj tak vysoké nároky na hygienu, ktoré sú  na jednotlivých pobočkách. „Teraz sa každý deň adaptujeme na nové nariadenia vlády a vymýšľame, ako ešte lepšie ochrániť zákazníkov aj zamestnancov. Keď boli dvere reštaurácií ešte otvorené, hneď sme odstranili zo zákazníckej časti viečka, nápoje, slamky, všetko, čo bolo normálne voľne k dispozícii zákazníkom. Naši zamestnanci bežne používajú aj niekoľkokrát za hodinu antibakteriálne mydlo, pripravujú jedlo v neustále menených rukaviciach. K bežným procesom sme pridali monitoring zdravia zamestnancov, platbu iba kartou a teraz sa sústredíme na rozvoz a výdaj z okienka – ten chceme tiež mať čo najbezpečnejší. Franšízanti takmer denne dostávajú nové informácie, čo robiť,“ zhŕňa Martin Princ.

Značka Subway má reštaurácie vo viac ako 100 krajinách sveta a je otázka, koľko z nich nebude situáciou ovplyvnených. Koronavírus je momentálne témou číslo jedna pre zamestnancov spoločnosti aj pre franšízantov vlastniacich jednotlivé pobočky. Reťazec sa ale s nádejou chystá na znovuotvorenie pobočiek a vymýšľa aktivity pre podporu predajov. „Pri aktuálnom utlumení činností sa sústredíme na alternatívne spôsoby, ako aj naďalej obsluhovať našich zákazníkov. Čas využívame aj na prípravy na dobu po ukončení obmedzení prevádzky. Chceme sa vrátiť v plnej sile,“ prezradil riaditeľ marketingu pre oblasť strednej a východnej Európy Milan Obetko.


O značke Subway®

  • Založená v USA pred viac ako 55 rokmi Fredem DeLucom a rodinným priateľom Petrem Buckom
  • Reštaurácie s ponukou čerstvo pripravených sendvičov, wrapov a šalátov, denne vytvoria viac ako 7 mil. sendvičov. 
  • Viac ako 21 tisíc franšízových partnerov na svete v 100 krajinách sveta.
  • V Európe je viac ako 5 500 reštaurácií na 35 trhoch.

Hygiena ako súčasť podnikania / Vo všetkých prevádzkach franšízovej siete Subway panujú veľmi prísne hygienické pravidlá. Napríklad často propagované umývanie rúk je tiež súčasťou prevádzkového manuálu.