Sladké na krízu
Kroky, ku ktorým slovenská vláda v boji proti koronavírusu prikročila, zaskočili snáď všetkých majiteľov gastronomických prevádzok. Veľa z nich však rýchlo zareagovalo, aby generovali aspoň nejaké tržby, ktoré im náhle klesli na nulu. Podarilo sa to aj franšíze La Donuteria.
Vedenie spoločnosti zareagovalo veľmi rýchlo a počas krátkej doby spustilo vlastné riešenie pre rozvoz sladkých produktov. „Máme radosť, že naši zákazníci opäť potvrdili, že sme pre nich Lovebrand a naše donuty zbožňujú. Vďaka nim sme aktuálne v tržbách na takmer rovnakých číslach ako pred zatvorením pobočiek,“ prezradzuje majiteľ konceptu Peter Straňák s tým, že ďalej pokračujú práce na expanzii siete. Stále platí, že do 12 mesiacov chce La Donuteria mať 50 pobočiek a stať sa tak č. 1 v Európe.
Aktuálne značka eviduje zvýšený záujem o nové franšízy, napr. z Nemecka, Holandska, Škandinávie a Ruska. Radi medzi sebou privítajú tiež nových záujemcov o licencie z krajín strednej Európy, a tiež Slovákov, ktorí žijú v západnej alebo severnej Európe, ktorí by s týmto konceptom chceli podnikať. Výhodou je, že v týchto krajínch je trh s obchodmi špecializovanými na donuty ešte stále na začiatku rozvoja. Franšízantom sa podľa Petera Straňáka ponúka veľká príležitosť.
Rýchla reakcia aj právne rady
Podľa Petra Straňáka kríza všobecne praje franšízingu. Počas nej niektorí zamestnanci korporácií stratia prácu a začnú v budúcnosti radšej premýšľať o vlastnom podnikaní ako o možnosti, ako získať nezávislosť a stať sa svojim vlastným šéfom. A to môže pomerne jednoducho rozbehnúť práve s franšízou. Očakávať je možné zmenu v ponuke voľných atraktívnych priestorov vhodných na otvorenie pobočiek na rušných uliciach. Práve tie v dobe pred touto krízou neboli dostupné. „Osobne som presvedčený, že predaj kvalitných donutiek predstavuje vlnu, ktorá je v Európe ešte na začiatku. Máme obrovskú výhodu, že tie naše sú cenovo dostupným potešením, ktoré ľudia budú chcieť dopriať sebe aj svojim blízkym aj v horších chvíľach,“ dopĺňa Peter Straňák.
Aby bol pre franšízantov La Donuteria prechod na roznáškovú obsluhu čo najhladší, bolo potrebné zaistit jednu dôležitou vec. Aby franšízanti nemuseli platiť pomerne vysoké provízie rozvozovým firmám, vedenie vytvorilo vlastný online systém na zabezpečenie roznášky. Celá marža vďaka tomu zostáva im. Zároveň vedenie siete znížilo franšízový poplatok za roznášku, a to o 50 %. Centrála tiež pomáha svojim franšízovým partnerom s právnym poradenstvom – s analýzou jednotlivých nájomných zmlúv a s tým, ako vyjednať, či už priamo alebo s pomocou právníkov, dočasné zníženie nájomného za prenajaté priestory.
Vo svojich aktivitách však značka išla ešte ďalej. „Spolu s našimi franšízantmi aktuálne rozdávame každý týždeň v každom meste, v ktorom fungujeme, donutky pracovníkom „v prvej línii“, teda zdravotným sestrám, lekárom, policajtom, zdravotným pracovníkom a ďalším,“ prezradzuje Peter Straňák s tým, že zároveň bola spustená kampaň #darujdonutzdravotnikom. Môžu sa do nej prostredníctvom príspevku na transparentný účet zapojiť aj fanúškovia a zákazníci siete La Donuteria. Vybrané peniaze poputujú na výrobu donutiek, ktoré budú rozdané zdravotníkom.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Populárne na fóre
Jsjsjjs
(+966505195917) Where to buy Abortion pills in middle east?(+966505195917) Abortion pills in al Farwaniyah, Kuwait |abortion pills in Al Asimah, Kuwait |(+966505195917)abortion...
Amitumu
Amina
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT, PSYCHIC, MAGIC FORUM, BLACK MAGIC IN UK, BELGIUM - POTRAVINY A ZDRAVIE
+256754810143 $$ SPIRITUAL QUICKEST DEATH SPELL / REVENGE SPELL CASTER IN AUSTRALIA, NORWAY, ITALY, POLAND, SWEDEN *$$ DEATH SPELLS/ MARRIAGE SPELL CASTER REVIEW, WITCHCRAFT,...
Arby’s bude mať divoké krídla
Mam to rat
McDonald´s členom SFA
dobry den ako je to vlastne s kupou licencie na mcdonalds na slovensku? lebo na cechach su o tom clanky ale tu neviem ci je to vobec mozne ? dakujem