Šťastná trinástka pre franšízu
Počas tohto roka sa vedenie siete sústredilo hlavne na inovácie, nové produkty a zlepšovanie prevádzkových záležitostí týkajúcich sa súčasnej siete. Expanzia teda nebola tak masívna ako v predchádzajúcich rokoch, keď prevádzku zahájilo 6 nových pobočiek. Štyri z nich otvorili Fruitisimo na domácom trhu, ďalšie dve v Maďarsku. Z hľadiska hospodárskych výsledkov bol podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Fruitisimo Group Michala Příhody tento rok rekordný v histórii celej firmy.
V júni Michal Příhoda v rozhovore pre portál Franchising.sk prezradil, že by s konceptom rád expandoval do nových lokalít, kde je možné prevádzkovať pobočku Fruitisimo či nový formát Fruitisimo BistroCafé. Ide predovšetkým o lokality kancelárskych komplexov či nemocníc a veľkých polikliník. A ako sa zdá, táto stratégia sa oplatila. „Z hľadiska výsledkov sa novým lokalitám či novým typom Bistro Café darí čím ďalej tým lepšie. A práve preto sa stále viac zameriavame na získavanie nových príležitostí v týchto projektoch, čo prebieha pozvoľne, resp. by sme boli radi, keby to išlo rýchlejšie. Rešpektujeme však, že pre nové typy prenajímateľov, hlavne v zdravotníctve, je Fruitisimo stále nová záležitosť, s ktorou sa postupne zoznamujú,“ hovorí Michal Příhoda s tým, že záujem franšízantov o tieto projekty sa stále zvyšuje. Častým efektom býva situácia, kedy nový záujemca zo začiatku uvažuje iba o štandardnom nákupnom centre, avšak po bližšom zoznámení sa s novými projektmi sa jeho záujem konvertuje do jedného z nich.
A aké sú plány Fruitisima pre nadchádzajúci rok? Na už spomínaných troch trhoch, kde má značka v súčasnosti svoje zastúpenie, chystá ďalšie rozširovanie. Počas roka 2020 by malo zahájiť prevádzku 13 nových pobočiek. Tým by však expanzia skončiť nemala. Pripravuje sa totiž vstup na ďalšie európske trhy. K už avizovanému Nemecku pribudlo aj Poľsko. „To sme síce plánovali o 1 až 2 roky neskôr, naskytli sa však zaujímavé príležitosti, ktoré náš vstup na tento trh urýchlili,“ vysvetľuje Michal Příhoda.
Okrem expanzie sa Fruitisimo pripravuje spustiť ďalší nový projekt, ktorý bude zameraný hlavne na remeselnú zmrzlinu, na tzv. Fruitisimo Gelateriu. Zákazníci budú mať širší výber našej ručne vyrábanej zmrzliny, bude v ponuke veľa špeciálnych príchutí, v niektorých projektoch uvažuje vedenie konceptu aj o výrobe zmrzliny priamo na pobočke. Tento projekt tiež rozšíri spektrum možností pre nových, ale aj súčasných franšízantov.

Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
McDonald's pokračuje v plánovanej expanzii. Na konci septembra otvorilauž už tridsiatu 39. reštauráciu, ktorá svoje miesto našla na dialnici.