Podnikanie bez plytvania
Pre dosiahnutie úspechu na poli gastronómie je v súčasnosti stále častejšie nutné prísť na trh s neopozeraným konceptom, ktorý je nielen originálny, ale hlavne ekonomicky životaschopný. Jedným z tých, ktoré chcú preniknúť na náš trh, je pôvodom lotyšský EasyBeer. Ten sa tu chce rozvíjať prostredníctvom franšízových licencií. Aktuálne hľadá partnera, ktorý by si vzal na starosť rozvoj siete po celom Slovensku.
Čím sa teda koncept, ktorého prvá pobočka začala fungovať už pred niekoľkými rokmi v Rige, líši od ďalších franšíz? Hlavné rozdiely môžeme nájsť najmä v platbách a vybavovaní objednávok hostí jednotlivých reštaurácií. Všetko je totiž nastavené tak, aby čo najviac procesov prebiehalo automaticky. V praxi to teda funguje tak, že zákazník po vstupe do prevádzky dostane špeciálnu predplatiteľskú kartu, ktorá obsahuje virtuálne peniaze. Zákazníci si môžu zakúpiť ľubovoľný nápoj po naskenovaní karty na výdajnom automate, a až neskôr zaplatiť na pokladni. Ocenia to hlavne tí, ktorí chcú ochutnať rozličné pivá, a na konci večera opustiť reštauráciu a bez problémov nájsť cestu domov.
V EasyBeer totiž zákazník zaplatí za to, čo reálne vypije. V klasických reštauráciách majú hostia v dnešnej dobe síce možnosť vybrať si zo širokej ponuky pív, ale vždy si musia objednať minimálne malé pivo a obsluhe je jedno, či mu chutí a vypije ho. Musí ho proste zaplatiť. V EasyBeer majú však zákazníci možnosť sami si načapovať a pivo najskôr ochutnať aj v menšom množstve. To znamená, že si každý môže naplniť pohár pitím, ktoré mu bude chutiť. Je z čoho si vyberať – v reštaurácii hostia nájdu až 200 druhov pív. Hosť platí až na konci svojej návštevy pri odchode z reštaurácie. Dobrou správou pre majiteľa franšízy Easy Beer je, že prax ukázala, že taký spôsob platby podporuje vyššiu útratu. A čím viac hosť minie, tým väčšie má reštauratér zárobky.
Obchody, letiská aj turistické ciele
Vďaka vysokej automatizácii platieb a objednávok sa franšízantovi znižujú aj náklady spojené s personálom. Tým, že sa zákazníci obsluhujú sami, nie je potrebné mať armádu čašníčok a servírok. Vyhne sa tak nielen finančným nákladom, ale tiež hľadaniu vhodných zamestnancov, čo je v súčasnosti problém, ktorý riešia podnikatelia snáď v každom odvetví. Technológie Easy Beer tiež umožňujú kontrolovať množstvo vďaka čomu ziskovosť zostáva konzistentná. Dávkovače piva sú napojené na sudy, ktoré sú umiestené v chladenej miestnosti, vďaka čomu má pivo ideálnu teplotu a skvelú chuť. Systém využíva špeciálne elektronické obmedzovače peny, ktoré regulujú penu pri čapovaní zo steny na minimum. V prevádzkach nevydrží žiadny sud dlhšie ako týždeň a nedochádza k žiadnemu plytvaniu. Každý mililiter je tak zaúčtovaný a uhradený. Aj keď zákazník ochutná iba pár mililitrov piva alebo si naplní plný pohár, za všetko platí. Nie je nútený vypiť väčšie množstvo niečoho, čo mu nechutí.
Koncept Easy Beer je navrhnutý tak, aby bol dostupný v troch možných kombináciách – bar či reštaurácia v obľúbených turistických destináciách, alebo v nákupnom stredisku, prípadne na letisku či na obľúbených miestach „domácich“. Celková investícia do podnikania pod hlavičkou tejto franšízovej siete je ovplyvnená hneď niekoľkými faktormi, medzi ktoré patria napríklad náklady na úpravu priestoru alebo výška nájmu. Typická EasyBeer reštaurácia vyžaduje investíciu začínajúcu na 150 tisícoch eur, pokrýva však okrem know-how a školení tiež zariadenie a software potrebný na správne fungovanie všetkých systémov v reštaurácii. S jej návratnosťou franšízant môže počítať v horizonte 14 až 30 mesiacov. S franšízantmi poskytovateľ licencie uzatvára zmluvu na 10 rokov s možností ďalšieho predĺženia.
Z Pobaltia do centra Európy / Korene reštaurácií EasyBeer nájdeme v lotyšskej Rige. Odtiaľ sa vďaka franšíze rozšírili aj do Maďarska a Slovinska. So svojou ponukou má Franšízor ambície vstúpiť aj na slovenský trh Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Hladká pokožka ako stabilný biznis
/12.11.2025
Franšízová sieť DepilConcept otvára nové pobočky naprieč Slovenskom. Prináša know-how, ktoré využíva viac ako 250 kliník po celom svete.
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.