S Fruitisimom mierime do nových lokalít
Ako hustá je momentálne sieť Fruitisimo v Česku? Ako sa jej darí na Slovensku?
Sieť Fruitisimo momentálne v Česku prevádzkuje 57 pobočiek. Na Slovensku máme aktuálne 6 prevádzok a veľa ďalších sa v oboch krajinách počas tohto roka, ale i v ďalších rokoch chystá otvoriť.
Aký pozorujete záujem zo strany potenciálnych franšízantov o vaše licencie?
Záujem zo strany nových franšízantov stále registrujeme, zároveň rozširujeme spoluprácu o nové licencie so súčasnými franšízovými partnermi. Čo sa však týka nových záujemcov o licenciu, tak za posledný čas sa trochu mení ich profil, čo znamená, že registrujeme zvýšený záujem mladých ľudí vo veku do 30 rokov, ktorí by radšej, ako vstup do zamestnania, volili vlastné podnikanie, ideálne s nižšou mierou rizika, a práve preto môže byť franšíza tým správnym krokom. Predtým bola väčšina záujemcov bývalými zamestnancami či manažérmi väčších firiem, ich motiváciou bolo okrem vlastného podnikania aj vytúžená zmena pracovného štýlu. Určite z toho nevyplýva, že by sa ľudia s trochu dlhšou praxou či skúsenosťami o franšízu už vôbec nezaujímali, pomer však medzi týmito profilmi záujemcov je momentálne takmer vyrovnaný. Prisudzujeme to i situácii na pracovnom trhu, kde v prípade rekordne nízkej nezamestnanosti a rastu ekonomiky je dopyt a súčasne ponuka firiem smerom k zamestnaniu zaujímavejšia ako predtým. Stále ale veríme, že v dlhodobom horizonte, čo franšízová spolupráca ponúka, je pre ľudí so správnou motiváciou, zaujatím do podnikania a logickým myslením, tým správnym, aj výhodnejším smerom, kam sa ďalej vybrať.
Svojim budúcim partnerom ponúkate možnosť zvoliť dva typy prevádzok vašej značky. O aký z nich je medzi nimi najväčší záujem? Čím sa od seba líšia?
Stále registrujeme väčší záujem o štandardný typ prevádzok Fruitisimo, čo je logicky dané tým, ako nás záujemcovia vnímajú, a tiež tým, že tento typ prevádzok stále tvorí viac ak 90% nášho portfólia. O formát FruitisimoBistroCafé sa záujem začína zvyšovať a predpokladáme, že ďalej porastie aj s počtom novo otvorených pobočiek.
Je na Slovensku a v Českej republike stále dostatok miest, kde by ste chceli otvoriť vaše pobočky? Sú nejaké mestá, o ktoré máte momentálne najväčší záujem?
Z jedného uhla pohľadu je nových miest pomerne nedostatok, najmä v najbežnejšom type lokality, čo sú obchodné centrá, pretože penetrácia našich aj konkurenčných pobočiek je v týchto lokalitách pomerne vysoká, ale aj tu sú stále nejaké možnosti. Z druhého uhla je, a veríme že bude, miest dostatok, aj vzhľadom na to, že sme túto situáciu predpokladali, tak sme na ňu pomerne dobre pripravení. Fruitisimo za posledných pár rokov pripravilo a vyskúšalo veľa nových projektov a typov lokalít, kde je možné tiež prevádzkovať pobočku Fruitisimo či nový formát FruitisimoBistroCafé. Sú to lokality kancelárskych komplexov či nemocníc a veľkých polikliník.
Na konci minulého roka ste nám prezradil plány na zahraničnú expanziu siete Fruitisimo. Ako sa vám darí ich napĺňať?
Dá sa povedať, že dobre, ale proces otvárania pobočiek trvá o niečo dlhšie, ako sme očakávali. Platí však, že na prelome roku by sme mali otvoriť pilotné projekty v Nemecku, plánujeme Rakúsko a preverujeme aj ďalšie, a dokonca aj mimoeurópske krajiny.

Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Najčítanejšie

TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Slovinský Franchising.si sa pripojil do siete spravodajských portálov o franchisingu spoločnosti PROFIT system.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?