Zisk za nechtami
Pôvodom poľská značka Semilac, ktorá zákazníkom ponúka široký sortiment produktov pre manikúru, chce nájsť na tuzemskom trhu franšízantov, vďaka ktorým by rozšírila svoje výrobky do všetkých regiónov Slovenska. Záujemcom o franšízu ponúka tri možnosti spolupráce. „Uchádzači o licenciu si môžu vybrať, či chcú svoje podnikanie s našou podporou realizovať v rámci predajných ostrovčekov v obchodných centrách, otvoriť si vlastný monobrandový obchod alebo Semilac Akadémiu. Od zvoleného typu sa odvíja výška investície, na ktorú sa budúci franšízant musí pripraviť,“ hovorí franšízová manažérka pre rozvoj siete Semilac Paulina Patelka.
Semilac Akadémia sú školiace a vzdelávacie strediská, v ktorých sa prostredníctvom najrôznejších kurzov a workshopov školia odborníci aj tí, čo stoja iba na začiatku svojho dobrodružstva s nechtovým stylingom. V súčasnosti sa vzdelávacie centrá nachádzajú v Poznani, Varšave, Kielci, Katoviciach, Štetíne aj v nemeckom Berlíne. Jedno nájdeme aj na gréckom trhu. Otvorenie ďalšej akadémie sa pripravuje v Španielsku.
Na domácom trhu má značka viac ako 110 obchodných miest prevádzkovaných franšízovými partnermi. Nájdeme medzi nimi všetky typy prevádzok, o ktorých bola reč vyššie. Aktívny je však Semilac aj na globálnom trhu. Zákazníci výrobky nájdu v 33 krajinách sveta, a to aj mimo Európu, napríklad v Austrálii, Izraeli, Maroku alebo v Spojených štátoch amerických. Zaujímavosťou je, že všetky produkty, ktoré má v ponuke, sú vyrábané priamo v Poľsku neďaleko Poznane.
Počiatočná investícia do otvorenia pobočky Semilac činí zhruba 25 tisíc eur. Čo sa týka priestorov, ktoré sú pre zriadenie prevádzky potrebné, je nutné nájsť taký, ktorý má veľkosť 10 až 100 m2 podľa zvoleného typu. A ako Paulina Patelka dodáva, za vynaloženú investíciu franšízant získa kompletné know-how na úspešné prevádzkovanie obchodného miesta Semilac. Vďaka dodržiavaniu prevádzkového manuálu môže franšízant už po niekoľkých mesiacoch podnikania dosiahnuť bod zlomu. Vedenie značky z pozície franšízora aktívne pomáha s výberom vyhovujúcej lokality, tiež pri rokovaniach s prenajímateľmi. Podieľa sa aj na podpise nájomnej zmluvy.
Vzhľadom na to, že firma kladie veľký dôraz na poskytovanú kvalitu služieb vo všetkých svojich obchodoch, garantuje franšízovému partnerovi odborné školenia jeho zamestnancov. A to nie iba na samotnom začiatku spolupráce, ale aj počas nej. Poradí im aj s výberom zamestnancov. Ako franšízor poskytuje svojim franšízantom okrem iného tiež pomoc s návrhom obchodu a usporiadaním predajného ostrovčeka.
Prečítaj články
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.