Stovka pokorená / Počas roku 2019 sa franšízová sieť Yves Rocher na českom a slovenskom trhu rozrástla o 5 nových obchodov. Vďaka tomu sa jej v týchto dvoch krajinách podarilo prekonať hranicu 100 predajní.
Pondelok
31.08.2020
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
 

V budúcom roku oslávi značka Yves Rocher na českom trhu 30 rokov pôsobenia. Aké boli, ako sa koncept vyvíjal?
Značka si za 30 rokov na českom trhu vybudovala silnú základňu našich verných zákazníčok a zákazníkov. Každý rok sme rástli, najväčší nárast novo vzniknutých obchodov sme zaznamenali v posledných 5 rokoch. Za túto dobu sa v našich obchodoch vystriedalo niekoľko typov nábytku a došlo ku zmenám, vedúcim k poskytovaniu ešte väčšieho servisu a lepšej zákaznickej skúsenosti. Posledným krokom bolo napríklad zavedenie diagnostiky pleti, ktorá je pre naše zákazníčky poskytovaná zdarma.

Prvá polovica tohto roka bola veľmi silno poznamenaná situáciou spojenou s ochorením COVID-19. Ako toto obdobie prekonali franšízanti Yves Rocher?
Počas celej „covidovej“ krízy sme s našimi franšízovými partnery udržiavali pravideľné týždňové online meetingy, aby mali všetky informácie vždy včas a z prvej ruky. To bolo prvým predpokladom k prekonaniu krízy, kedy naši franšízanti využili štátnu podporu čiastočnej nezamestnanosti, aj kompenzáciu nájomného. Každému franšízantovi sme finančne prispeli, aby im ich cash flow umožnilo dobrý štart po znovuotvorení obchodu.

Bolo potrebné nastaviť nejaký „krízový scenár“ fungovania vašich pobočiek?
Určite. Veľmi sme dbali na to, aby sme mali pripravené všetky hygienické pomôcky pre našich zamestnancov aj zákazníkov. Tiež sme striktne nastavili HR pravidlá. Na druhú stranu sme upravili náš marketingový plán, ktorý hral pre dobrý štart významnú úlohu.

 Ako sa sieti Yves Rocher darí na českom a slovenskom trhu rásť? Je tu stále priestor pre nové pobočky?
Český trh sa javí ako saturovaný  kedže tu máme 76 prevádzok. Takže sa bavíme o jednotkách novo vzniknutých predajní v následujúcich rokoch. Na slovenskom a tiež na maďarskom trhu, za ktorý sme zodpovední od minulého roka, ešte potenciál pre otváranie je. Vo všetkých krajinách ale stále pokračuje prevod už otvorených predajní, ktoré sú dnes vedené ako firemné, do franšízy, ako je to aj v prípade napríklad prevádzky v Auparku v Bratislave.

Ako pokračuje rekonštrukcia súčastných pobočiek? Už bola dokončená, alebo sa aj na tom prejavil vplyv koronavírusovej krízy?
Náš plán refitov a remodelingov bol samozrejme upravený, platí však, že sa chystáme vymeniť vo všetkých našich predajniach  svetlá za LED technológie, aby sme ešte viac podporili naše ekologické zameranie.

Aké sú plány Yves Rocher pre zvyšok roka?
Dokončujeme niektoré projekty, napríklad click and collect. A radi by sme boli v plnej sile pripravení na vianočný nápor, preto pokračujeme v zavádzaní mobilných pokladní na našich predajniach.


Takmer plno / „Príležitosť pre otvorenie nových pobočiek značky Yves Rocher pre záujemcov o franšízu tu stále je. Ich vznik už nebude tak masívny ako v minulých rokoch. Dnes na trhu funguje 76 obchodov," upresňuje Miroslav Kubricht.
/1/
Dozvědět se více