Nové miesta pre obchody si dôkladne vyberáme
Tento rok sa Yves Rocher podarilo otvoriť na českom a slovenskom trhu 100. predajňu. Čo pre Vás prekročenie tejto magickej hranice znamená?
Prekročenie hranice 100 obchodov na československom trhu pre nás samozrejme veľa znamená. Je to dôkaz priazne našich zákazníkov, ktorí nám takto otvorenie jubilejného obchodu umožnili. Samozrejme je to pre nás aj veľký záväzok do budúcnosti.
Podľa našich informácií sa teraz chcete sústrediť na rozvoj pobočiek aj v menších mestách. Aký potenciál v nich vidíte?
Podľa našich kalkulácií a finančných analýz vidíme priestor pre rozvoj našej siete v mestách s viac ako 50 tisícmi obyvateľov.
Ako ešte môže podľa Vás franšíza Yves Rocher na Slovensku a v Česku rásť?
V súčasnosti sa zameriavame na vylepšenie našej súčasnej siete, postupne rekonštruujeme obchody, v niekoľkých prípadoch prišlo k premiesteniu obchodu na lepšie miesto, či optimalizácii predajnej plochy. Nové miesta si dôkladne vyberáme, väčší priestor vidíme na Slovensku, ale tiež v Maďarsku, ktoré od apríla riadime z našej pražské centrály.
Značka Yves Rocher začala pôsobiť v Československu v roku 1991. Ako sa za tú dobu zmenila?
Od prvého dňa svojho pôsobenia v „Československu“ sa značka Yves Rocher drží svojich hodnôt. Stále chceme byť vnímaní ako tvorca rastlinnej kozmetiky, ktorý sa zaujíma o našu planétu. Z toho dôvodu sme sa tiež zapojili do celosvetovej iniciatívy Stavme na planétu a v spolupráci s Nadáciou Yves Rocher sadíme v ČR stromy. Chceme byť značkou, ktorá je dostupná pre každú ženu.
Akí sú vaši franšízanti? Z akých odborov k vám prichádza?
Skladba našich franšízantov je pomerne pestrá. Máme niekoľko franšízantov, ktorí začali svoje prvé podnikanie s nami, tiež veľká časť má skúsenosti aj s iným podnikaním. Časť z nich prišla z pozície našich zamestnancov. Momentálne vnímame trend odovzdávania podnikania z rodičov na svoje deti a veľmi nás to teší, že rodinná tradícia pokračuje.
Občas sa asi v každej franšíze stane, že sa musí s franšízantom rozlúčiť. Stalo sa Vám to tiež? Ako v tomto prípade postupujete?
Samozrejme. Podnikanie je súčasťou života a nesie so sebou nečakané zvraty, najmä v súkromnom živote. Niekedy, bohužiaľ, zasiahne do podnikania choroba. V takomto prípade sa vždy snažíme obchodný vzťah ukončiť po vzájomnej dohode, samozrejme aby boli spokojné obe zmluvné strany.

Prečítaj články

Nariadenia vlády budú ešte nejakú chvíľu ovplyvňovať podnikanie na Slovensku. Franšízy hľadajú nové cesty k zákazníkom. Môžu sa im hodiť aj v budúcnosti?
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Značka Triumph chce mať na trhu do troch rokov 10 až 12 predajní. V akých mestách otvárajú už čoskoro?
Franšíza Yves Rocher otvorila v Česku a na Slovensku 100 pobočiek. Teraz chce cieliť na menšie mestá.
Rozhodoval sa medzi dvoma franšízovými značkami. Nakoniec jeho voľba padla na sieť obchodov s kozmetikou Yves Rocher. Od roku 2013 Pavol Lipovský funguje ako jej franšízant.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Najúspešnejšie globálne franšízy pochádzajú z oblasti gastronómie. V prvej 50 sú aj značky pôsobiace na tuzemskom trhu.
Kanadský vzdelávací koncept Maple Bear vidí na trhu potenciál. Záujem o súkromné dvojjazyčné vzdelanie tu stúpa. Pre koho je to príležitosť?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.