Keď stavíš na hybrid

Z Poľska do celého sveta / Na domácom trhu má Semilac viac ako 110 obchodných miest prevádzkovaných franšízovými partnermi. Aktívny je však aj na globálnom trhu. Zákazníci nájdu ich výrobky v 33 krajinách sveta, a to aj mimo Európu, napríklad v Austrálii, Izraeli, Maroku alebo v Spojených štátoch amerických.
Utorok
30.07.2019
Na domácom trhu sa značke Semilac darí rozvíjať. Pôjde jej to s franšízou aj na Slovensku? Má o to záujem!
 

V Poľsku otvorilo vedenie tejto značky špecializujúcej sa na predaj hybridných lakov na nechty zatiaľ posledný obchod v nákupnom centre Starý pivovar v Poznani. Od ostatných predajní, ktoré na trhu má sa líši hlavne tým, že priamo v ňom fungujú dvaja nechtoví stylisti, ktorí záujemcom o hybridné laky môžu hneď na mieste upraviť ich nechty. Ide o pilotný projekt siete Semilac, ktorá sa inak po celej krajine rozširuje prostredníctvom franšízových licencií, čo má za cieľ aj u nás.

„Obchod v Starom pivovare bude hrať úlohu lakmusového papiera. Chceme preskúmať, aký potenciál má tento náš  nový formát predajne, aby sme ho v prípadne mohli využiť v ďalších lokalitách,“ vysvetľuje Paulina Patelka, franšízová manažérka pre rozvoj siete Semilac. Nová poznaňská pobočka tak bude prvou, kde sa budú testovať všetky novinky, ktoré sú všetky  vyrábané práve neďaleko Poznani.

V Poľsku sa franšíza Semilac rozširuje hlavne v priestoroch nákupných centier, svojimi pobočkami by chcel poskytovateľ licencie, spoločnosť Nesperta obsadiť aj tie slovenské. A nemusí to byť nereálny cieľ, veď na otvorenie predajného ostrovčeka Semilac v obchodnom centre potrebuje franšízant približne 25 tisíc eur, čo nepredstavuje vysokú investíciu do vlastného podnikania. Za vynaložené financie franšízový partner získa pomoc pri zariadení priestorov a ich vylepšovanie  počas trvania spolupráce, špeciálny IT software a tiež produkty, ktoré sú pre rozbehnutie obchodu nevyhnutné.

„Našim franšízantom pomáhame a radíme pri výbere lokalít, ale tiež sprostredkovávame jednania s majiteľom nehnuteľnosti a podieľame sa na podpise nájomnej zmluvy,“ dodáva Paulina Patelka s tým, že veľký dôraz pri spolupráci s franšízantmi kladie vedenie značky na kvalitu poskytovaných služieb. Preto v rámci spolupráce garantuje odbornú prípravu franšízantových zamestnancov. „Poradíme pri výbere pracovníkov, ktorých školíme v oblasti predajných a produktových zručností. Poskytujeme tiež marketingovú podporu, vzdelávame franšízantov v marketingu prostredníctvom sociálnych sietí, pripravujeme pre nich propagačné a marketingové materiály. Pomáhame pri príprave dizajnu obchodu a organizovaní ostrova,“ doplňuje Paulina Patelka.


Záleží na aktivite / Ako franšízor zdôrazňuje, rýchlosť, akou sa obchody Semilac stanú ziskovými, závisí na mnohých faktoroch, napríklad na jeho umiestení, nákladoch spojených s jeho prevádzkou a hlavne na aktivite franšízanta. Niektorým sa podarilo dosiahnuť bod zlomu po niekoľkých mesiacoch fungovania.