Originalita zarába
Aktraktivita týchto pôvodom lotyšských franšízových sietí spočíva v kombinácii originality a ziskovosti. Na jednej strane stojí inovatívny spôsob objednávok a platenia, na druhej strane dokonalý prehľad o spotrebe a zásobách pre majiteľov jednotlivých pobočiek.
Keď zákazník vstúpy do akejkoľvek pobočky Easy Wine alebo Easy Beer, obdrží od obsluhy magnetickú kartičku s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. To znamená že nemusí čakať na obsluhu ale hneď si môže načapovať nápoj, ktorý chce piť alebo iba ochutnať. ,,Konečná cena sa odvíja od vypitého množstva, čiže na konci večera zákazník zaplatí iba za to, čo reálne vypil. Neúčtujeme teda vypité poháre," hovorí Group Manager Peteris Ozols s tým, že samoobslužné čerpacie zariadenie nie je jediným lákadlom pobočiek.
V pobočkách Easy Wine môžu zákazníci ochutnať 60 druhov vín a v Easy Beer 200 druhov piva. ,,Je to zaujíma príležitosť pre tých, čo chcú ochutnať drahé víno ale nikdy by nezaplatili za celú fľašu, ktorej cena môže byť aj viac ako 30 eur. Ak sa na to pozrieme z podnikateľského hľadiska, je náročné dosiahnuť úspech ak predávate iba exkluzívne vína. Väčšina ľudí pije vína strednej cenovej kategórie a preto sme vzhľadom na to koncipovali ponuku," doplňuje Ozols.
Víno a pivo pod kontrolou
Automatická obsluha má svoje výhody nie iba pre hostí ale aj pre majiteľov pobočiek - franšízantov. Okrem toho, že je tento spôsob rýchlejší ako obsluha v klasických reštauráciách, znižuje tiež počet zamestnancov potrebných na bezproblémový chod prevádzky. Dôležitý je tiež fakt, že vďaka automatickému servírovaniu nápojov je každý vypitý mililiter zaznamenaný a tým sú spotreba aj náklady neustále sledované.
,,Oba koncepty preukázali, že sú stabilné a hlavne profitabilné, že nejde o sezónne podnikanie," hovorí Ozols s tým, že nie je výnimkou, keď obdrží niekoľko žiadosti o franšízu denne. Pre podnikateľov, ktorí sa rozhodujú o podnikaní pod Easy Wine alebo Easy Beer je výhodou, že všetky informácie a procesy nutné na zaistenie chodu prevádzky oboch typov sú presne popísané vo franšízovom manuáli. Franšízori tiež dostávajú podporu vo forme komplexného školenia.
Investícia do otvorenia oboch typov franšíz stojí približne 150 tisíc eur. Polovica vynaložených prostriedkov je na zariadenie prevádzky vrátane zariadenia baru a kuchyne. ,,V priemere sa naši zákazníci dostávajú do zisku už do dvoch mesiacov od otvorenia prevádzky. Jednou z výhod pripojenia sa k našej sieti je aj to, že počas prvých troch mesiacov sú oslobodení od platenia franšízových poplatkov," vysvetľuje Juris Roganov, ktorý je zodpovedný za rozvoj franšízovej siete na zahraničných trhoch.

Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.