Originalita zarába
Aktraktivita týchto pôvodom lotyšských franšízových sietí spočíva v kombinácii originality a ziskovosti. Na jednej strane stojí inovatívny spôsob objednávok a platenia, na druhej strane dokonalý prehľad o spotrebe a zásobách pre majiteľov jednotlivých pobočiek.
Keď zákazník vstúpy do akejkoľvek pobočky Easy Wine alebo Easy Beer, obdrží od obsluhy magnetickú kartičku s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. To znamená že nemusí čakať na obsluhu ale hneď si môže načapovať nápoj, ktorý chce piť alebo iba ochutnať. ,,Konečná cena sa odvíja od vypitého množstva, čiže na konci večera zákazník zaplatí iba za to, čo reálne vypil. Neúčtujeme teda vypité poháre," hovorí Group Manager Peteris Ozols s tým, že samoobslužné čerpacie zariadenie nie je jediným lákadlom pobočiek.
V pobočkách Easy Wine môžu zákazníci ochutnať 60 druhov vín a v Easy Beer 200 druhov piva. ,,Je to zaujíma príležitosť pre tých, čo chcú ochutnať drahé víno ale nikdy by nezaplatili za celú fľašu, ktorej cena môže byť aj viac ako 30 eur. Ak sa na to pozrieme z podnikateľského hľadiska, je náročné dosiahnuť úspech ak predávate iba exkluzívne vína. Väčšina ľudí pije vína strednej cenovej kategórie a preto sme vzhľadom na to koncipovali ponuku," doplňuje Ozols.
Víno a pivo pod kontrolou
Automatická obsluha má svoje výhody nie iba pre hostí ale aj pre majiteľov pobočiek - franšízantov. Okrem toho, že je tento spôsob rýchlejší ako obsluha v klasických reštauráciách, znižuje tiež počet zamestnancov potrebných na bezproblémový chod prevádzky. Dôležitý je tiež fakt, že vďaka automatickému servírovaniu nápojov je každý vypitý mililiter zaznamenaný a tým sú spotreba aj náklady neustále sledované.
,,Oba koncepty preukázali, že sú stabilné a hlavne profitabilné, že nejde o sezónne podnikanie," hovorí Ozols s tým, že nie je výnimkou, keď obdrží niekoľko žiadosti o franšízu denne. Pre podnikateľov, ktorí sa rozhodujú o podnikaní pod Easy Wine alebo Easy Beer je výhodou, že všetky informácie a procesy nutné na zaistenie chodu prevádzky oboch typov sú presne popísané vo franšízovom manuáli. Franšízori tiež dostávajú podporu vo forme komplexného školenia.
Investícia do otvorenia oboch typov franšíz stojí približne 150 tisíc eur. Polovica vynaložených prostriedkov je na zariadenie prevádzky vrátane zariadenia baru a kuchyne. ,,V priemere sa naši zákazníci dostávajú do zisku už do dvoch mesiacov od otvorenia prevádzky. Jednou z výhod pripojenia sa k našej sieti je aj to, že počas prvých troch mesiacov sú oslobodení od platenia franšízových poplatkov," vysvetľuje Juris Roganov, ktorý je zodpovedný za rozvoj franšízovej siete na zahraničných trhoch.

Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.