Študentky, ktorých zlákal UGO
Svoje vlastné podnikanie nemusíte odkladať na dobu, keď budete mať skúsenosti, alebo keď vám vyrastú deti. So skúseným partnerom za chrbtom, nadšením a ochotou venovať svoj čas, môžete začať kedykoľvek. Aj hneď po vysokej škole, ako ukazuje príbeh majiteliek dvoch UGO Freshbarov na Slovensku. Ivana Duchoňová a Eva Sygutová začínali spolu po štúdiu v 24 rokoch, počas dvoch rokov sa im investícia do prvej pobočky vrátila a aj preto neváhali následne otvoriť ďalšiu.
Prečo sa rozhodli práve pre franšízu UGO? ”Naša prvotná myšlienka nebola spojená s franšízovou spoluprácou. Chceli sme si v OC Mirage otvoriť juice bar, ale riaditeľ obchodného centra nás prepojil s UGO, ktoré tu chcelo otvoriť Freshbar. A keď nám zástupcovia UGO predstavili svoj komplexný a profesionálny koncept, zaujal nás. „Hneď po prvom kontakte sme cítili zo strany UGO podporu a dôveru, čo nás presvedčilo o tom, že franšízing pre nás bude dobrá cesta,” vysvetľuje spolumajiteľka UGO Freshbarov v Žiline a Trenčíne Eva Sygutová.
Návratnosť investície
Prvou prekážkou, s ktorou sa väčšinou franšízanti stretávajú, je úvodná investícia, ktorá sa v prípade Freshbaru pohybuje od 1 do 2,2 miliónov Kč. Tej sa v akomkoľvek podnikaní málokedy vyhnete, ale výhodou franšízingu UGO je, že spoločnosť môže pomôcť aj s jej financovaním. Vďaka zázemiu silnej značky, ktorá pomáha v rokovaní s finančnými inštitúciami, väčšinou nebýva získanie potrebných prostriedkov problémom. A ako potvrdzujú franšízantky, investícia sa vracia rýchlo, ak je pobočka správne vedená.
“Ak to hodnotíme z hľadiska nárastu tržieb, tak rozbeh prvej pobočky trval približne rok, od kedy tržby medzimesačne rástli veľmi výrazne, čo sme brali ako zadosťučinenie a odmenu za našu snahu a tvrdú prácu. Investícia sa začala vracať približne po roku a ďalší rok a pól naďalej rástli tržby, a aj preto sme sa rozhodli otvoriť ďalšiu pobočku v Trenčíne. Tam sme dostali ponuku, ktorá sa neodmieta a v pobočke sme videli ešte väčší potenciál ako v tej prvej. V Trenčíne ale bolo už silne konkurenčné prostredie, takže návratnosť investície sa oddialila a aj tu trvalo asi rok, než sme zvíťazili nad konkurenciou. Aktuálne čísla napovedajú, že počas nasledujúcich dvoch rokov sa nám vráti aj táto investícia,” popisuje druhá spolumajiteľka Ivana Duchoňová.
Ešte väčší potenciál
Úspech pobočky vždy závisí predovšetkým na jej vedení, odhodlaní a osobnom nasadení. Majiteľky popisujú, že najmä v mesiacoch po otvorení v pobočkách trávili aj dvanásť hodín denne a podporovala ich celá rodina. Ani ony sa nevyhli riešeniu kríz, kde chtiac nechtiac zapájali aj svoju rodinu, či už to bola pomoc s prevozom vecí medzi pobočkami alebo so šúpaním ovocia pred štartom smeny.
Toto všetko boli výnimky a samy hovoria, že mnohým úvodným problémom a krízam sa vyhli vďaka podpore zo strany UGO. “Sme vďačné najmä tým, ktorí nás na školeniach aj mimo nich naučili veľa o vedení pobočky, vďaka čomu sme sa vyhli chybám, a pobočku sme tak od začiatku viedli väčšinou maximálne efektívne. Pomoc sa týkala všetkého, od výberu vhodných dodávateľov, cez marketingové konzultácie, inovovanie produktov a služieb alebo napríklad komunikáciu s obchodným centrom,” vysvetľuje Ivana Duchoňová.
Centrála im pomohla aj s tým, že neustále prináša inovácie, a to v riadení Freshbaru a zvyšovaní efektivity práce, ale aj v ponuke. "Nie iba že prinášajú nápady na vylepšenie, ale aj radia, ako ich implementovať. To by sme samé nezvládali,” hovorí Eva Sygutová. Keď sa pozrieme späť, nedokážeme si predstaviť, že by sme to všetko dokázali bez podpory UGO,” zhodujú sa obe franšízantky na záver.
Bez UGO ani na krok / "Keď sa pozrieme späť, nevieme si predstaviť, že by sme to všetko dokázali bez nich, bez značky UGO," zhodujú sa obe franšízantky. Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja maloobchodnej a franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.