KFC chce vzdelávať Číňanov

Fastfoodový reťazec KFC otvorí v Číne 18 nových pobočiek, ktorých interiér a zariadenie bude odkazovať na dôležité udalosti tamojšej histórie. Národné múzeum v Číne vyjadrilo nádej, že projekt pomôže zlepšiť vzdelávanie a poznatky o vlastnej krajine čínskym deťom a mládeži, ktorá tvorí významnú časť klientely známej značky pre výrobu a predaj kuracích špecialít. Na národnú identitu v Číne sa spoliehal pri svojej marketingovej stratégii už Starbucks, keď uviedol do predaja špeciálne hrnčeky s tradičnými čínskymi vzormi.
KFC chce vo svojich vybraných reštauráciách vystavovať okrem iného archeologické pamiatky, nájdené v mestách, kde stoja pobočky. V jednej budú vystavené napríklad bronzové artefakty z dôb vlády dynastie Šang v 2. tisícročí pred. n. l. Animované video na obrazovke by malo vysvetľovať, kde presne boli nájdené, kto ich vyrobil, a na aké účely slúžili. "Vieme, že 85 % zákazníkov KFC v Číne sú deti a mladí ľudia," uviedol riaditeľ Národného múzea Li Liusan. "Dúfame, že sa pri jedle môžu dozvedieť viac o čínskej kultúre."
Synonymum pre "západné jedlo"
Značka KFC má v Číne silné korene, prvú (trojposchodovú) pobočku otvorila v Pekingu v roku 1987. Patrila medzi prvých výrobcov rýchleho občerstvenia v najľudnatejšej krajine sveta. Dnes vlastní vo viac ako 1 100 mestách 5 tisíc pobočiek, a pred svojimi najväčšími konkurentmi má takmer dvojnásobný náskok. Franšízová sieť Starbucks má napríklad momentálne v Číne 3 tisíc franšízových pobočiek, do roku 2021 by ich malo byť celkovo cez 5 tisíc, čím by sa počet mal dorovnať. Aj McDonald’s chce svoju čínsku expanziu zrýchliť v tomto roku.
Americké fastfoodové značky ako KFC a McDonald’s predstavujú pre Číňanov synonymum pre "západné jedlo". A to z hľadiska kvality aj ceny. Pred 30 rokmi bol obed v KFC pre mnohých z nich luxusnou záležitosťou, ktorú si mohli dovoliť párkrát do mesiaca. Deti dostávali návštevu fastfoodov ako odmenu za výsledky v škole, a ešte do roku 2007 predstavovalo rýchle občerstvenie viac ako polovicu reštauračných podnikov v Číne. Posledných 10 rokov však ich obľuba v krajine pomaly klesá následkom rastúceho trhu a konkurencie.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.